Lapraskopi på A-hus?

Starbucks

Forumet er livet
Noen med erfaringer? Evt. fortelle meg litt om hva jeg kan forvente?

Hei :)
Jeg byttet fra ahus til kongsvinger, så kan ikkw svare deg på hvordan ahus opererer.
Men selve operasjonen gikk kjempefint! Jeg grua meg enormt!
Gyn trodde jeg hadde endometriose, men hadde heldigvis ikke det! :)
Hadde tett eggleder sammenvoksy med bekkenveggen lever og nyre tror jeg det var.. ikke bra det heller men fikk beskjed om siden det ble renset opp i at muligheten for å bli gravid var de tre mnd etter. Var der 19 desember.
Etter operasjon var jeg veldig oppegående men trøtt når jeg kom hjem. Veldig lite ubehag enn jeg trodde jeg skulle ha. Hun som opererte meg var også fertilitet ekspert. Så om det ikke satt innem 3 mnd ville hun ga meg tilbake. Nå ble det veldig mye her om meg- men håper du vil få en like stor lettelse som meg når det er overstått :D var deilig å få svar! Håper på samme resultat for deg! At du blir like fornøyd som meg :)

Jeg gruer meg noe helt innerst i helvete. Kjenner det knyter seg i magen, og dumme meg googlet det. Skulle jeg aldri gjort...Hadde heldigvis vett nok til å ikle trykke på linken for komplikasjoner da. Tommel opp for det.
Nå vil ikke jeg ha mulighet til å bli gravid da jeg har pco og mannen dårlige svømmere. Da må det ihvertfall skje et vidunderlig mirakel av ytterste dimensjoner. Hehe :) Men godt å høre at du har hatt god erfaring med det. Det roer meg jo litt ned, hehe :) :)

Jeg gjorde det på Ullevål og synes det gikk helt fint. Min første narkose så jeg synes det å våkne opp igjen var det eneste litt ekle ved det da det tok tid før blodtrykket kom opp igjen. Lykke til, det blir alltid bedre enn man frykter ;-)

Gjorde det på Ahus i oktober :)

Du trenger ikke å grue deg, ikke bruk energi på det. Jeg var heldig og var førstemann på operasjonsbordet den dagen. Man kommer inn, må skifte til en sånn teit drakt, og så ligger man og venter. Får noen piller og så blir man henta. De var kjempesnille som sa hele tiden hva som skjedde. Fikk noen greier inn i armen, maska på, oksygen ca. 1 minutt før de gav meg narkose. Alt dette er null problem! :)

Så skal man våkne fra narkosen og for min del var det tøft. Men jeg reagerte nok mer enn de fleste. Jeg fikk mye blodtrykksfall og slet med å komme meg til hektene. Men damene på oppvåkningen er kjempehyggelige og passer på deg. Om du trenger hjelp eller noe må du bare si ifra. Jeg kom meg ikke ut før kl. 15, men mange andre kom og gikk mens jeg lå der, så jeg tror ikke narkosen er noe problem for de fleste.

Så er det hjem på sofaen.

Kjøp inn mye digg på forhånd for sofaen er din beste venn. Du må få i deg væske og mat. (Cola, vann, brødskiver og kjeks for min del).

Man får en del luftsmerter siden de blåser deg opp under operasjonen. Det er ikke farlig men kan være ubehagelig. Ta masse smertestillende så går det fint. Du kjenner det mest i skuldrene.

Det tok noen dager før jeg følte meg pigg igjen. Ble operert tirsdag og var heldigvis sykemeldt ut uken. Jeg husker at jeg tenkte jeg hadde ikke klart å jobbe fredagen, men over helgen ble jeg kjapt bedre. Tror de fleste føler seg bra etter 3-5 dager :)

Sårene på magen kan jeg ikke huske gjorde så veldig vondt, men jeg gikk jo i joggebukse ganske mye.

Lykke til! Dette går kjempebra!! :)
Ikke gru deg, det er ikke vits i. Selve operasjonen merker du jo ikke engang ;)

Gjorde det på Ahus i oktober :)

Du trenger ikke å grue deg, ikke bruk energi på det. Jeg var heldig og var førstemann på operasjonsbordet den dagen. Man kommer inn, må skifte til en sånn teit drakt, og så ligger man og venter. Får noen piller og så blir man henta. De var kjempesnille som sa hele tiden hva som skjedde. Fikk noen greier inn i armen, maska på, oksygen ca. 1 minutt før de gav meg narkose. Alt dette er null problem! :)

Så skal man våkne fra narkosen og for min del var det tøft. Men jeg reagerte nok mer enn de fleste. Jeg fikk mye blodtrykksfall og slet med å komme meg til hektene. Men damene på oppvåkningen er kjempehyggelige og passer på deg. Om du trenger hjelp eller noe må du bare si ifra. Jeg kom meg ikke ut før kl. 15, men mange andre kom og gikk mens jeg lå der, så jeg tror ikke narkosen er noe problem for de fleste.

Så er det hjem på sofaen.

Kjøp inn mye digg på forhånd for sofaen er din beste venn. Du må få i deg væske og mat. (Cola, vann, brødskiver og kjeks for min del).

Man får en del luftsmerter siden de blåser deg opp under operasjonen. Det er ikke farlig men kan være ubehagelig. Ta masse smertestillende så går det fint. Du kjenner det mest i skuldrene.

Det tok noen dager før jeg følte meg pigg igjen. Ble operert tirsdag og var heldigvis sykemeldt ut uken. Jeg husker at jeg tenkte jeg hadde ikke klart å jobbe fredagen, men over helgen ble jeg kjapt bedre. Tror de fleste føler seg bra etter 3-5 dager :)

Sårene på magen kan jeg ikke huske gjorde så veldig vondt, men jeg gikk jo i joggebukse ganske mye.

Lykke til! Dette går kjempebra!! :)
Ikke gru deg, det er ikke vits i. Selve operasjonen merker du jo ikke engang ;)
Tusen takk for betryggende ord:) Da skal jeg legge fra meg bekymringene og bare glede meg til å bli ferdig så jeg kan komme igang med siste forsøk :) :) :) Yay!!

Jeg hadde lapraskopi på Ullevål i september. Hadde aldri operert før og er redd blod, sprøyter etc, men vil bare si: IKKE gru deg!! Virkelig ikke noe å grue seg til. De er så flinke og anestesilegene gir deg akkurat det du trenger i forhold til narkose etc. Jeg fikk heller ingen luftsmerter i ettertid, men hadde mye sammenvoksninger som ble klippet opp så jeg var sykemeldt i 2 uker. Det verste for meg ved operasjonen var at jeg fikk vite at jeg hadde helt tette eggledere. Ble knust av det, men sitter i dag 8 uker på vei etter første behandling med IVF:):):)
Lykke til!!:D

Jeg hadde lapraskopi på Ullevål i september. Hadde aldri operert før og er redd blod, sprøyter etc, men vil bare si: IKKE gru deg!! Virkelig ikke noe å grue seg til. De er så flinke og anestesilegene gir deg akkurat det du trenger i forhold til narkose etc. Jeg fikk heller ingen luftsmerter i ettertid, men hadde mye sammenvoksninger som ble klippet opp så jeg var sykemeldt i 2 uker. Det verste for meg ved operasjonen var at jeg fikk vite at jeg hadde helt tette eggledere. Ble knust av det, men sitter i dag 8 uker på vei etter første behandling med IVF:):):)
Fantastisk! Elsker historier med lykkelige resultater :) Dessverre må vi fortsatt gjennom icsi siden mannen har dårlig sedkvalitet, men ser absolutt lyst på at dette kan være en løsning på våre problemer :)

Og GRATULERER med graviditeten selvfølgelig! Hurraaa!!! :) :) :)

Jeg fortalte at jeg var redd og at det var første gang i narkose. De lurte meg! De sa jeg skulle få oksygen, men før jeg visste ordet av det så var jeg borte! :p å det er jeg kjempe glad for!
Det er sant som nevnes over her med luftsmerter. Går gjerne helt opp til skuldrene- men du får med smertestillende og betenelseshindrende tabletter :) å da er det overstått! Jeg googla jeg og, og jeg gikk inn på linkene.. ble ikke mindre redd selv :p men når man våkner så ler man av seg selv og bekymringene man hadde :) ønsker deg masse lykke til :)

Jeg fortalte at jeg var redd og at det var første gang i narkose. De lurte meg! De sa jeg skulle få oksygen, men før jeg visste ordet av det så var jeg borte! :p å det er jeg kjempe glad for!
Det er sant som nevnes over her med luftsmerter. Går gjerne helt opp til skuldrene- men du får med smertestillende og betenelseshindrende tabletter :) å da er det overstått! Jeg googla jeg og, og jeg gikk inn på linkene.. ble ikke mindre redd selv :p men når man våkner så ler man av seg selv og bekymringene man hadde :) ønsker deg masse lykke til :)
Jeg må si jeg liker oddsene mer og mer her. Hehe :) Skal definitivt ta det mer med ro nå. Har heller aldri vært i narkose og har gruet meg litt til det, men regner med at de følger godt med :)

Fantastisk! Elsker historier med lykkelige resultater :) Dessverre må vi fortsatt gjennom icsi siden mannen har dårlig sedkvalitet, men ser absolutt lyst på at dette kan være en løsning på våre problemer :)
Før du vet ordet av det sitter du med kul på magen skal du se!;) Det er fantastisk hva leger, sykepleiere og bioingeniører får til i dag:) Er så takknemlig!! <3

Bare hyggelig =)
Jeg ringte forøvrig a-hus og etterspurte dato, sa ifra med det samme at jeg hadde mulighet til å komme på kort varsel.
Fikk datoen over telefonen, 5 dager etter.
Rakk aldri grue meg så veldig mye heller, det var virkelig fort gjort.
(det skal sies at jeg har hatt min share av narkose, så akkurat det skremmer meg ikke så veldig), men om man forsøker roe ned nervene og tenke positivt, kan opplevelsen bli mye mer behagelig.

Og smertestillende. Det er lov å rope på smertestillende =)

Jeg ringte også til ahus og sa jeg kunne komme raskt, men de hadde ikke ledig før 17. Februar. Det er igrunn raskt nok for meg. Men ser jeg fikk time til forundersøkelse 8. Feb. Men tror jeg har mensen da. Gjør det noe?

Back
Topp