Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tror gilde salami er godkjent??
Jeg tror gilde salami er godkjent??
Fårpølse, svartpølse, sogenemor, haugapølse osv? Vet man skal holde seg unna salami, men hva med alle de andre pølseslagene?
Alt med måte hjelper ikke, om en bitteliten bit av den ene gangen man spiser har bakterier i seg...Sniker fra januar. Alt med måte tenker nå jeg. Fastlegen min f.eks nevnte at hans kone spiste svartpølse under alle sine 3 svangerskap. Jeg har spist spekeskinke, fårepølse og sognemor med måte i begge svangerkapene mine. Men bare dersom det er kjøpt og produsert i Norge. Og til tider også laget pizza bare for å kunne spise litt mer![]()
Enig, ville ikke risikert noe...Alt med måte hjelper ikke, om en bitteliten bit av den ene gangen man spiser har bakterier i seg...
Alt med måte hjelper ikke, om en bitteliten bit av den ene gangen man spiser har bakterier i seg...
Så klart man kan spise dn så lenge den er varmebehandlet, men ikke rå,tørket,gravet,speket..Det er jo som sagt opp til hver enkelt hva man velger å gjøre. Og dersom det er varmebehandlet er det greit. Men for bare noen år siden så var det jo ikke noe som tilsa at det var så mye man ikke kunne spise, mens nå er det jo veldig mye. Og veldig rart at man får to forskjellige opplysninger av samme JM og lege, samt fra føden når det bare er 2 år og 9 mnd mellom svangerskapene.
Samt at du skal ikke så langt utafor Norge før restriksjonene er annerledes.
Jeg er av den oppfatningen at det er blitt veldig mye hysteri rundt svangerskap den siste tiden. Og dersom det skulle være bakterier i noe av maten, er det ofte opplyst om av mattilsynet. Veldig ofte er det også importert mat eller mat som nærmer seg utgått som er dårlig.Men igjen, det er opp til hver enkelt hva man velger å gjøre.
Det er jo som sagt opp til hver enkelt hva man velger å gjøre. Og dersom det er varmebehandlet er det greit. Men for bare noen år siden så var det jo ikke noe som tilsa at det var så mye man ikke kunne spise, mens nå er det jo veldig mye. Og veldig rart at man får to forskjellige opplysninger av samme JM og lege, samt fra føden når det bare er 2 år og 9 mnd mellom svangerskapene.
Jeg er av den oppfatningen at det er blitt veldig mye hysteri rundt svangerskap den siste tiden. Og dersom det skulle være bakterier i noe av maten, er det ofte opplyst om av mattilsynet. Veldig ofte er det også importert mat eller mat som nærmer seg utgått som er dårlig.Men igjen, det er opp til hver enkelt hva man velger å gjøre.
Det er jo som sagt opp til hver enkelt hva man velger å gjøre. Og dersom det er varmebehandlet er det greit. Men for bare noen år siden så var det jo ikke noe som tilsa at det var så mye man ikke kunne spise, mens nå er det jo veldig mye. Og veldig rart at man får to forskjellige opplysninger av samme JM og lege, samt fra føden når det bare er 2 år og 9 mnd mellom svangerskapene.