Maserier??

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Andre med maserier? Jeg er i uke 38 i morgen og har hatt tre tilfeller hvor jeg har trodd at fødselen var i gang. Er annengangsfødende! De kommer regelmessig og varer noen timer før de går over. Er dette noe som hjelper på modningen eller er det bare veldig kraftige kynnere? Får kjempe vondt i korsryggen og litt nederst på magen. Har vært like overbevist hver gang om at fødselen er i gang :-(

Skriver under på det der, har gått hele uka med slik tull, i går tok det seg opp til regelmessige rier som kom ca hvert 6.min så dro på føden og det var kun 2cm åpning og det ble ikke mer så reiste hjem og nå i dag er det tilbake til maserier nå og da. Jordmor sa at det var typisk andregangs og at det kunne enda hå noen dager før noe skjedde. Men veldig slitsomt og blir utrolig trøtt av det.

Håper det løsner for deg snart:)

Skriver under på det der, har gått hele uka med slik tull, i går tok det seg opp til regelmessige rier som kom ca hvert 6.min så dro på føden og det var kun 2cm åpning og det ble ikke mer så reiste hjem og nå i dag er det tilbake til maserier nå og da. Jordmor sa at det var typisk andregangs og at det kunne enda hå noen dager før noe skjedde. Men veldig slitsomt og blir utrolig trøtt av det.

Håper det løsner for deg snart:)
Så kjekt å høre at andre har det likt! Forrige fødsel fødte jeg tre dager før termin. Denne gang har snuppa ligget veldig langt nede hele tiden og nå etter at hodet er festet, er magen sunket noe veldig og fastlegen min sa at hu lå veldig langt nede i bekkenet, og det merker jeg veldig godt. Når jeg får slike maserier påvirker det magen min og jeg føler for å løpe på do med en gang. Lurer på når snuppemor er klar for å komme?! Er slitsomt med maserier, føler bare jeg roper ulv ulv :-( Håper det hjelper på modningen i det minste!!

Har det som dere, er også andregangsfødende. Sambo fikk ikke drikke øl i går kveld for å si det sånn. Utrolig slitsomt, og merker humøret mitt dabber av og at jeg blir sliten av det, både fysisk og psykisk. Man ender opp med å kun fokusere på tegn kroppen gir og det gjør meg til slutt gal(!). Fødte en uke før tiden med forrige mann, men det er ennå tre uker til termin (30.), så får vel bare prøve å tenke på andre ting:)

Har det sånn her og er 38+4 vel... Har hatt så tett som hvert fjerde min, men ikke skjedd noe ennå. Håper det skjer noe om ikke Aaaalt for lenge. Gikk langt over termin forrige gang så blir litt overrasket men...

Hadde det fra uke 32 og frem til fødsel i uke 37... :( jm og lege trodde det var prematur fødsel i uke 32 og 34, men mini ventet heldigvis til uke 37 :)

Er nok med på modne uansett så dere skal se at når dere først er i gang så skjer det fort :)

Har begynt med det jeg også tror jeg, er førstegangsfødende og 38+1 idag .. Kommer som tak i korsrygg og framme helt nederst i magen .. Men tar dere tida på maseriene? Er det greitt og ha de "dokumentert"? Har hele tiden følt at hu kommer før tida, så kjenner jeg er litt var på alt jeg kjenner nå ;)

Er nok med på modne uansett så dere skal se at når dere først er i gang så skjer det fort :)

Signerer denne:) Jeg gikk med maserier i over en måned, men til gjengjeld hadde jeg bare 2 timer i aktiv fødsel. Gikk superkjapt til førstegangsfødende å være:) Fra 6-9 cm på 15 min.

Har begynt med det jeg også tror jeg, er førstegangsfødende og 38+1 idag .. Kommer som tak i korsrygg og framme helt nederst i magen .. Men tar dere tida på maseriene? Er det greitt og ha de "dokumentert"? Har hele tiden følt at hu kommer før tida, så kjenner jeg er litt var på alt jeg kjenner nå ;)
Jeg tok kun tiden de gangene jeg lurte på om det kunne være fødsel på gang og det var snakk om prematurt. Dette fordi se spurte på føden om det...

Når dere har maserier... Legger det seg ofte som et veldig ubehagelig belte nederst i magen uten å komme i tak? Våknet av en skikkelig maseri, og sto da opp for å se til pjokken som er syk. Den gikk bort, men fikk en eneste lang kynner da jeg satt inne hos han ei lita stund. Når jeg la meg i senga igjen kommer maseriene tilbake igjen. Noen som opplever at de blir sterkere når man legger seg?

Glad jeg er førstegangs, tydeligvis... :p
Er 39+4 og ikke hatt noe slikt :p

Når dere har maserier... Legger det seg ofte som et veldig ubehagelig belte nederst i magen uten å komme i tak? Våknet av en skikkelig maseri, og sto da opp for å se til pjokken som er syk. Den gikk bort, men fikk en eneste lang kynner da jeg satt inne hos han ei lita stund. Når jeg la meg i senga igjen kommer maseriene tilbake igjen. Noen som opplever at de blir sterkere når man legger seg?

Jeg opplever også at dem kommer mest og hardest når jeg ligger .. I natt ble det kunn 4t på puta, resten har jeg vert å tråkka rundt, da har jeg ikke kjent de ..

Jeg opplever også at dem kommer mest og hardest når jeg ligger .. I natt ble det kunn 4t på puta, resten har jeg vert å tråkka rundt, da har jeg ikke kjent de ..
Ååå... Det er så kjipt altså! Trenger så inderlig den søvnen nå som en siste innspurt.

Andre med maserier? Jeg er i uke 38 i morgen og har hatt tre tilfeller hvor jeg har trodd at fødselen var i gang. Er annengangsfødende! De kommer regelmessig og varer noen timer før de går over. Er dette noe som hjelper på modningen eller er det bare veldig kraftige kynnere? Får kjempe vondt i korsryggen og litt nederst på magen. Har vært like overbevist hver gang om at fødselen er i gang :-(

Du beskriver det AKKURAT slik jeg har det!!
Jeg var til og med på føden en gang, og fikk bekreftet at det var rier, ikke kynnere. Det er fjorten dager siden...
Blir helt sprø her, det er vanskelig å være tålmodig når hele systemet er innstilt på fødsel når som helst. Føler litt at kroppen ikke er "på lag med meg"..
Trøsten er jo at for hver dag kommer fødselen litt nærmere uansett, men denne intense ventingen opplevde jeg ikke sist...
(det jordmor kunne si var at dette KAN tyde på nært forestående fødsel, men det KAN også bli fødsel om fire uker... Ikke mye klokere av det altså... )

Back
Topp