Yummy_mummy
Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg tenker at dersom det var så viktig med H-melk hadde det finnes en laktosefri h-melk. Men det gjør det ikke. Dessuten tror jeg det er viktigere med h-melk i land der barn er underernært. Vi klarer oss veldig fint på lettmelkSå vidt jeg har forstått og også lest selv er det vel noe nyere forskning på området som sier noe om dette. Det er altså ingenting som er slått fast og retningslinjene er ikke endret og derfor bør ikke helsepersonell anbefale det heller. Er en uting at ulike helsestasjoner og helsesøstre anbefaler ulike ting. Dette skaper kun forvirring og uro hos foreldre (og da spesielt ikke fullt så erfarne foreldre). Nå er jo mye av rådene om spedbarnsomsorg ikke akkuratt hogget i stein men i forhold til mat og ernæring er de faktisk det, med de nasjonale retningslinjene, så da bør de i det minste klare å informere riktig og samstemt om dette. Hvis de på død og liv vil snakke om H-melk så får de informere om at lettmelk anbefales men at nyere forskning muligens vil gjøre at retningslinjene endres.