Alle gode ting er tre?

Ja. Det satser vi på! Du hadde jo grei temp.

Flinka! Stå på! I alle fall så lenge du klarer. Fint å ha andre ting å tenke på når spireprosjektet går trått :)

Definitivt.

Det er 4. januar, og jeg er greit igang med punkt 4 på planen. Skrive opp mine daglige mpl på postits som jeg henger lett synlig, derfor henger det en over kjøkkenvasken, om å holde den ren og ryddig, og komfyren likeså. Fin, rosa lapp.

Jeg skal ønske meg nye sandaler i tillegg til ny skibukse, for borrelåsen begynner å bli sliten på disse. De ble kjøpt til vi dro på bryllupsreise om jeg ikke husker feil, i så fall er det 7,5 år siden. Det KAN ha vært de forrige, jeg er usikker. I alle fall, jeg bruker altså gode, flate eccosandaler, og bruker dem til de er utslitte, og så kjøper jeg nye. Jeg har i tillegg et par svarte sandaler med litt hæl som er fine til sommergreier hvor man pynter seg litt, dessverre finner jeg bare igjen den ene, og har ikke funnet en god erstatning enda, så jeg er reelt sett virkelig på sanaldjakt... det er bare litt feil årstid, da. Sikkert større utvalg i skibukser.

Men altså, om jeg bare får vasken til å være ren og ryddig når jeg legger meg i kveld, for fjerde kveld på rad, så er jo det helt topp. Flylady sier at vi må gjøre en ting i en måned før det blir en vane, så det er vel kanskje det første målet mitt sånnsett, å få dette som en VANE, og så bygge på med mer etterhvert. Men helst ikke vente en måned med å gå videre da, altså.

Ja, dag 4 gjennomført.

Dog står det en orkide på min rene vask, der oppvasken renner av seg. Jeg kom nemlig akkurat på at jeg hadde glemt en som sto til vanning i ei bøtte,og den er en sånn med røtter overalt, som må få dryppe av seg et annet sted enn i vinduskarmen, derav kjøkkenvasken.

Orkideer må vel være innafor. De skaper god stemning. :)

Ja, ikke sant? Også bare måtte den.

Nå er det morgen. Hverdagen er tilbake.

Gleder meg til helga.

Ja, ikke sant? Også bare måtte den.

Nå er det morgen. Hverdagen er tilbake.

Gleder meg til helga.

Det forstår jeg godt at du gjør, med det januar-kjøret.

Jeg starter like greit med feber og senga. Irriterende. Jeg var jo syk i høst.

Det forstår jeg godt at du gjør, med det januar-kjøret.

Jeg starter like greit med feber og senga. Irriterende. Jeg var jo syk i høst.
Jeg starter med mage som har tendenser til diaré, og kvalme. Antakelig rett og slett fordi mensen snart kommer.

Dag 5 hos flylady har et punkt som ikke er så lett. Jeg skal snu de negative stemmene i hodet som sier at jeg ikke kan, ikke er verd, etc og skrive de positive setningene på et sted jeg ser dem. Det er bare det at jeg er ukuelig optimist og TROR allerede at jeg skal klare det, en gang i fremtiden ser jeg liksom for meg at vi har orden på alt. Det har ikke slått til så langt, men jeg har ikke mistet troen av den grunn...

Jeg kan likevel skrive "jeg kan klare det" og "vi fortjener det!" på lapper og henge opp, men hvilken effekt det skal ha er jeg usikker på.

Jeg håper oppvasken er tatt når jeg kommer hjem, så det ikke er så masse å gjøre for å ha en ren og ryddig vask når jeg stuper til sengs. Jeg VIL klare dette her. Skape gode vaner.

Det er bra at du er ukuelig optimist. Jeg tenker at det er en god egenskap. Og om du ikke får full liste med nye vaner i 2015, så skal du få en god del. :)

Det er bra at du er ukuelig optimist. Jeg tenker at det er en god egenskap. Og om du ikke får full liste med nye vaner i 2015, så skal du få en god del. :)
Ja, jeg satser på det.

2015 er langt enda.

Og vasken er første skritt. Og omfatter allerede komfyren, etterhvert tar jeg noen cm ekstra på hver side av vasken og komfyren dag for dag, så kommer mer og mer av kjøkkenbenken med etterhvert. Fra dag 6, som neppe blir i morgen, skal jeg legge til en 2 minutters "hot spot fire drill", brannslukking på sånne områder hvor det så fort samler seg rot. Vi har mange slike, og jeg tar med et etter et av dem, først kommer spisebordet vårt, den ene meteren i enden fylles av rot på.et blunk. Jeg skal ta bort innleggsplaten i bordet sånn at det blir en halvmeter mindre, og jobbe med å rydde bort det som samler seg der en gang eller to i døgnet

Progesteronprøven var 32, og altså helt fin, og ikke noe som tyder på at jeg produserer for lite. Så da blir det femar noen runder til for å se.

Da ble det ikke til at jeg argumenterte for progesteronstøtte... Jeg er ikke så god på sånt, særlig å huske det når han uventet ringte i stedet for å sende brev.

Last edited:
Ah. Jeg kommer til å mase på at du må få progesteron etter hvert. Men du har 5 runder igjen. Og du har blitt gravid tross spotting før (selv om du ikke spotter de syklusene du er gravid da). Så jeg kan godta 1-2 runder til uten progesteron. ;)

Den er grei, da prøver jo videre uten å mase noe mer til jeg er ferdig med årsoppgjøret og har tid til å gå til legen igjen, minimum. Helst til jeg har brukt opp pillene mine. Jeg har jo bare til fire sykluser til ettersom jeg mistet en pille, så jeg må da snakke med ham da i alle fall.

Hmm.. Jeg synes du burde prøve Crinone de siste 2-3 syklusene med Letrozol. Siden du spotter.

Og jeg ville eventuelt brukt de fire pillene med Letrozol selv om du har mistet én, om du kommer helt dit. Det er ikke så fin matematikk. Det er hormoner, du vil nok få en omtrent like god effekt av fire piller. Det viktigste er å starte til riktig tid, så droppe den på CD 8, så må kroppen din klare innspurten selv.

Men du skal ikke til pp 6 med Letrozol. Du skal til oktober. Og jeg.

Vi får se, jeg skal helst bare bruke det en gang til. Men vi får se utpå våren, om jeg evt tar kontakt og spørr.

Helst kommer jeg ikke så langt. Vi får se.

Husker du om jeg har avtale om tidlig ul om jeg blir gravid på letrozol? Jeg skulle det på pergo, det er jo anbefalt pga tvillinger, men skal jeg det på letrozol? Jeg får ringe og spørre dersom det skjer.

Jo, det forstod jeg at du uansett skal når du blir gravid.

Men hvorfor skal du bare bruke Letrozol tre runder?

Nei, skal jeg ikke bruke alle?

Vel, han sa vel at jeg kunne prøve det noen runder til, så ser vi. Evt er det vel den lavdose fsh, eller prøverør om de ikke synes mannens svømmere er noe å satse på? Jeg vet ikke hvor langt vi er villige til å gå, vi går et skritt om gangen og ser. Å bytte fra pergo til letrozol var lett, å gå videre er noe vi evt må snakke om tenker jeg. Vite hvor mye vi vil, for da begynner det å bli snakk om ganske heftige behandlinger.

Hihi, jeg liker at Lykkeliten holder styr på info om tidlig UL osv :D Det er forumvennskapet sitt, det! Herlig at gyn ringte med svaret, så slapp dere hele vente-i-en-evighet-på-b-post-opplegget. Og problemstillingen med den siste pilla skal du ikke komme til. Vi skal på oktober, vi :D

Hihi, jeg liker at Lykkeliten holder styr på info om tidlig UL osv :D Det er forumvennskapet sitt, det!

Jeg lover ikke at jeg husker det 100 % sikkert altså.

Back
Topp