Klær til de små

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Da har jeg vasket en maskin med nøytrale babyklær i de minste størrelsene. Mesteparten er fra da lillemor var liten, og noe er nytt. Men så husker man dårlig fra sist da. Hvor mye trenger man i hver størrelse? Og hva er lurt å ha? Lillemor var ikke noe gulpe/bæsjebaby, så vi trengte ikke å skifte hele tiden som noen må.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har vel en tilsammen 10-15 bodyer i str. 50 og 56. Litt færre bukser og så har jeg en del sokker og strømpebukser. samt hele dresser og pysjer. Tror kanskje jeg har litt i overkant, men dette er min første så jeg vil heller ha litt formye enn litt forlite :P

Husk at dere får mye gaver :) somregel i str 62-68 :)

Da har jeg vasket en maskin med nøytrale babyklær i de minste størrelsene. Mesteparten er fra da lillemor var liten, og noe er nytt. Men så husker man dårlig fra sist da. Hvor mye trenger man i hver størrelse? Og hva er lurt å ha? Lillemor var ikke noe gulpe/bæsjebaby, så vi trengte ikke å skifte hele tiden som noen må.

Har funnet frem en del klær fra jenta vår også. Har nå brukt 2-3 dager på å sortere ut den minste størrelsen og sortert og pakket ned klær som ikke passer til 4 åringen nå.
Imorn er det vaskedag av de minste klærne..

Oops. . Sikkert gjort noe feil ved skriving her.. :/

Jupp, husker vi fikk en del gaver. Men da fikk vi som du sier mest i 62 og større. Og i de størrelsene er det bare jenteklær vi har. Så om det blir gutt denne gangen så har vi ingenting fra str 62 og oppover. Men tenker jeg ikke orker å handle noe i 62 og opp før babyen er her.

Skal telle over antall bodyer, bukser, heldrakter og strømpebukser som vi har i 50-56(det nøytrale) for tror vi har så vi greier oss ei stund. ;)

Jeg har vel en tilsammen 10-15 bodyer i str. 50 og 56. Litt færre bukser og så har jeg en del sokker og strømpebukser. samt hele dresser og pysjer. Tror kanskje jeg har litt i overkant, men dette er min første så jeg vil heller ha litt formye enn litt forlite :p
Hehe, er jo så gøy med de minste størrelsene. :) Men vil tro det skulle holde i starten ja.
Har du kjøpt noe "yttertøy" til den lille`?

Finnes de som ikke får noe mer enn 2 bodyer! Husker det var det jeg gjorde sist.. Med nr 1 fikk vi litt mer, mens nr 2 fikk vi ingenting av venner og familie :o spent på hvordan d blir denne gangen :P

Ja, det er vanskelig å beregne hvor mye man trenger. Vet jo ikke om man får en baby som gulper mye eller har andre uhell. Dessuten synes jeg det er vanskelig å beregne klær i overgangsperioder, er jo stor forskjell på temperaturen i mars og mai for eksempel, om man kjøper klær i størrelse 0-3 måneder.
Jaja, vi finner vel ut av det! Og det meste går jo an å bytte dersom man ikke har tatt av lappene og beholdt kvittering/byttelappen.

Tenkte jeg skulle vaske, stryke og telle opp alt tøy til uka jeg også. Litt spent på hvor mye vi har og hvor mye som trengs, men har fått ganske mye brukt av venner og kollegaer så håper det holder.

Hehe, er jo så gøy med de minste størrelsene. :) Men vil tro det skulle holde i starten ja.
Har du kjøpt noe "yttertøy" til den lille`?
Har en vidfleece dress, får en heldress som er strikket og så har jeg 2 hentesett. Burde være innafor :P

Jeg har vel 7-8 bodyer i 56. Håper det holder. :) Nå når vi snart er familie på fire så vaskes det jo klær mer enn en gang i uken, så satser på at det ikke går tomt. Dersom denne babyen også blir gulpebaby, så får vi bare supplere med mer etter hvert. :) Synes det er bedre enn å kjøpe alt for mye i forkant. De første størrelsene varer jo tross alt ikke så lenge. Har bare tre nattdrakter da, så må vel kjøpe et par til.

Av yttertøy så har vi hjemmestrikk fra svigermor og stebestemoren min. :)

Opplever fort om man har for lite klær ;P

Håper jeg har nok fra første mann. Har nesten ikke handlet noe. Så kanskje jeg burde ta en titt på det som finnes. De vokser jo så fort ut av de minste str så er jo ikke nødvendig med så mye. Heller en vask ekstra.

Jeg følte ikke at vi hadde såå mye klær til storebror. Nå var han heller ingen gulpe/bæsjeunge, så vi skiftet ikke hele tiden, men opplevde at mye av de vi hadde av klær, spsielt i de minste størrelsene, ikke rakk å bli brukt engang.

Spesielt bukser og gensere og den type ting. Som oftest går den nyfødte i body og strømpebukse, den første tiden - ihvertfall gjorde vår sønn det. Mye mer behagelig for babyen og mindre ork med klær for foreldre. Men derfor mange bukser som aldri rakk å bli brukt.

Jeg har og den innstillingen at er det noe som mangler, så drar vi ut å kjøper det. Som folk sier så får man mange gaver. Har man basic, noen bodyer og strømpebukser og den slags.. kommer man langt de første dagene ;)

Jeg har ikke begynt å gå igjennom klærne enda.. Har jo lassevis på loftet, og dessverre ligger ikke alle i samme størrelse sammen, så jeg har jo litt av en jobb å gjøre.. Greit at jeg har januarbarn fra før da, slik at de små str er varme klær osv

Endelig ferdig med klesvasken.. ser ut som jeg kanskje har for mye klær til henne allerede fra storesøsteren :)
Har 17 bodyer og 10 heldrakt. Har ikke mer plass i skuffen til flere sett. Alt er i størrelse 44 og 50. Så har jeg nok endel bukser og sokker. Men det eneste jeg må kjøpe er 1 body eller heldrakt til henne når hun er født. Slik at hun får brukt noe nytt første gangen:)

Bodyer(omslagsbodyer), strømpebukse, ull til å ha innerst, strikkasett/"yttertøy", lue, votter, sokker...

Du får nok en del i gave og så er jo faktisk buikkene åpne etter fødselen også :)

Fikk endelig satt på første vaskemaskin med babyklær her også i dag. Har dessverre ikke fått tørketrommel som jeg har bestilt enda, så fikk ikke tatt mer enn en maskin i dag pga. dårlig plass til å henge opp så mye smått tøy. Men hellandussen så absurd å se alle de små, rosa (for det meste) klærne som henger til tørk på vaskerommet nå:-) Måtte få kjæresten til å komme å se:-) Uvant for oss som ikke har barn fra før!

Back
Topp