Begynt å bli syk :/

Zazigai

Forelsket i forumet
I jula har en etter en blitt syke rundt meg, og nå har det altså begynt hos meg .. Sår hals, kjenner det verker rundt ørene, fram i panna, rundt kinnbena og hodeverk .. Ikke feber enda vertfall da, bank i bordet! Så nå sitter jeg å drikker varme drikker under teppet, forran ovnen!

Vet noen hvordan det er om jeg blir sørpe forkjøla nå, med tanke på fødsel og tida etter? Jordmor nevnte noe i høst da jeg valgte og ikke ta vaksina, men husker ikke hva hun sa .. Er 37+0 idag, så har jo forhåpentligvis noen uker å komme meg på, men man vet jo aldri ..

Evnt. noen gode tips til å skli litt igjennom dette ? ;)

Er forkjøla selv men tror ikke det er noe farlig :) jeg har heller ikke tatt vaksina.

Prøvde meg på varme drikker, det hjalp ikke, men isbiter lindra hodt i halsen vertfall :D

Jeg ble syk julaften, hadde høy feber (39,4) i tre dager. Så kom hoste, tett nese, surkling i bringa, var hos legen etter lille nyttårsaften, men det var bare virus, og nå er jeg så å si frisk :)
Ble fortalt at man går i fødsel som normalt selv om man er forkjola, du får bruke tida på å bli frisk :)
Det går bra å føde selv om man er forkjola :)

[QUOTE="]
Ble fortalt at man går i fødsel som normalt selv om man er forkjola, du får bruke tida på å bli frisk :)
Det går bra å føde selv om man er forkjola :)[/QUOTE]

Høres bra ut :) ! Mener og huske at jordmor sa noe om at vi kunne risikere og bli avskilt fra barnet om vi var syke før/under/etter fødsel, men satser på at det kommer seg :)

Er selv forkjølet, selv om jeg tok vaksinen. Men den hindrer vel de tunge infeksjonene i lungene, som vil være tungt å få nå som lungene er så sammenklemt.
Sliter med tett nese pga forkjølelsen, DET er plagsomt, føler jeg ikke får puste! Glad jeg har nesespray :P

Tett her og! Heldigvis har bihule og ørebetennelse gitt seg.. *bankibordet*
Men ka nesespray bruke dåke? Eg har brukt otrivin no, men øve 10 daga.. :-S saltvatnspray funka ikke, saltvatnskyll funka ikkje og heller ikkje dampbad.. Blir nesten bare verre.. :|

Men ka nesespray bruke dåke? Eg har brukt otrivin no, men øve 10 daga.. :-S saltvatnspray funka ikke, saltvatnskyll funka ikkje og heller ikkje dampbad.. Blir nesten bare verre.. :|

Jeg bruker Rhinox, den skal visstnok være litt mindre skummel for gravide. Har brukt nesespray myyye lengre enn ti dager nå, men jeg orker ikke "avvenning" nå, den kampen får jeg ta etter fødsel :p Hvis jeg prøver uten så ender det med at jeg våkner om natta i full panikk fordi jeg ikke klarer å puste :eek: Legen sier ikke noe særlig på det når jeg spør, bare at man blir avhengig av nesespray om man bruker det for lenge, og at jeg burde prøve saltvann i stedet (og det har jeg jo, men føler som deg at det nesten blir verre..).

Har også brukt otrivin. voksenspray nå som jeg er forkjølet, men har også slitt med tett nese siden forrige forkjølelse i desember, og har da brukt barnesprayen til otrivin som bare har halv styrke når jeg skulle legge meg, slik at jeg i alle fall fikk sove godt. Saltvann funket ikke på meg heller :(

Har du prøvd den ekstra sterke saltvannssprayen?
Den fungerer overraskende bra på meg. Rød type fra miwala

Har du prøvd den ekstra sterke saltvannssprayen?
Den fungerer overraskende bra på meg. Rød type fra miwala

Jepp, prøvde den ette eg leste om tipset her på forumet!;) men syntes ikkje den hjelpe den heller.. :/ kjedeli!

Jeg bruker Zymelin, syns den fungerer bedre enn Otrivin og saltvann. Og har bare brukt den morgen og kveld

Back
Topp