Hannkatt på for

89modellen

Betatt av forumet
Fungerer det greit ? Blir ikke hunn kattene aggressive når de er drektige? Hvor lenge må de være vekk fra oss når kattungene kommer ?

Tenker du å sette bort en katt på for eller ta til deg en?
Jeg har dårlig erfaring med å flytte katter generelt. Når de er voksne altså :)

Lett for at hunnkattene blir aggressive, stresset og svært beskyttende når de er drektig og en ukjent hannkatt kommer inn i huset.

hvis kattungene fødes hos oppdretter, må kattemor være hos oppdretter fra en tid før fødselen til kattungene er fylt 12 uker og flyttet til nye hjem. en hunnkatt som har kattunger vil naturlig ofte kunne bli mer aggressiv mot andre katter. særlig fremmede hankatter da disse blir en trussel mot ungene.

om man skal ha katt på foravtale er det viktig og ha en god avtale, og ha denne skriftlig. både med tanke på utgifter rundt det daglige, utstilling, parring og kattunger. også antall kull/parringer og evt lengde på foravtalen..

Jeg ville aldri tatt en ny katt i hus dersom jeg hadde drektig katt eller mor med kattunger fra før!

Ellers går de fleste katter greit i lag når de blir vant til hverandre. Alle bør steriliseres uansett kjønn.

Jeg ville aldri tatt en ny katt i hus dersom jeg hadde drektig katt eller mor med kattunger fra før!

Ellers går de fleste katter greit i lag når de blir vant til hverandre. Alle bør steriliseres uansett kjønn.
Men det er ikke det jeg spør om ! Dette er eneste katt. Er en hunn.

Tenkte du på å ta til deg en drektig hunkatt??:) Og du har ikke andre katter i huset?? Da burde det gå greit, men pass på å ha ho inne noen dager før ho slippes ut, slik at ho blir godt kjent med dere og huset :)

Tenkte du på å ta til deg en drektig hunkatt??:) Og du har ikke andre katter i huset?? Da burde det gå greit, men pass på å ha ho inne noen dager før ho slippes ut, slik at ho blir godt kjent med dere og huset :)

Man skal aldri slippe ut en drektig hunnkatt. Da kan man risikere at katten får ungene ute, og blir borte over lengre tid. Etter at ungene er født er det også viktig å holde henne inne da hun kan bli parret kort tid etter at ungene er født, og man kan da få et nytt kull med kattunger kort tid etter samtidig som man må ta seg av de små som allerede er der..

Haha bare glem det!!!! Skal Være forvert for hunn katt som skal brukes i avl og skal komme en hann å parre. Er ikke ute ;) bare lurte på hvordan det var . Om det var ok med sånn ordning eller om det blir styr...

Haha bare glem det!!!! Skal Være forvert for hunn katt som skal brukes i avl og skal komme en hann å parre. Er ikke ute ;) bare lurte på hvordan det var . Om det var ok med sånn ordning eller om det blir styr...

Veldig ofte er det hunnkatten som reiser til hannkatteieren for parring. Men dette er noe oppdretteren din bør informere og diskutere med deg :)

en fertil hannkatt som kommer til nytt sted KAN markere hele stedet, og markering fra hannkatt lukter forferdelig :/ Håper du har et rom dem kan være på så ikke han trenger å gå løst i hele boligen din.

uansett, lykke til :)

Back
Topp