Here we go!

Gøy! Følger med ;) er ikke så lett å gå rundt uten så mange symptomer nei... Så lite som gir deg bekreftelse på at du er gravid :p bare disse to strekene liksom!
 
Leste noe om landslagssamling. Er du toppidrettsutøver?? Event innenfor hva?
 
Måtte stå opp 6.15 for å kjøre kjæresten til toget i dag tidlig, så da jeg kom hjem satte jeg meg i sofaen med strikkepinnene og en kopp kaffe. Et par timer senere var disse ferdig:

ImageUploadedByBV Forum1414672804.721775.jpg
ImageUploadedByBV Forum1414672816.423058.jpg

Strikket uten oppskrift :) lurer på om dette blir årets hjemmelagde gave til mamma, sammen med UL bildet, når vi skal fortelle det på julaften :p skal sette på knapper, så er de ferdig!
 
Sååå fine!! :O du er jo kjempeflink! Jeg har sagt til svigermor at den dagen hun ser meg med strikketøy i fanget kan hun gå ut fra at jeg er gravid ;) tenkte å begynne snart! Har ikke strikka siden barneskolen...
 
Sååå fine!! :O du er jo kjempeflink! Jeg har sagt til svigermor at den dagen hun ser meg med strikketøy i fanget kan hun gå ut fra at jeg er gravid ;) tenkte å begynne snart! Har ikke strikka siden barneskolen...

Haha, tusentakk! Er vel ikke så flink, for jeg strikker kun enkle ting, og knoter mye, men en dag håper jeg at jeg blir like god som min mormor, som strikker ALT mulig rart :) er jo perfekt å øve seg med små babyklær! Hihi
 
ImageUploadedByBV Forum1415132942.581631.jpg

Fortsatt ikke store endringer her i gården. Tok en test på søndag, 1 uke etter forrige test, og nå er streken sterkere enn kontrollstreken, så det tyder på at hcg'en stiger som bare det :D

Ellers er jeg litt slapp og kvalm, men bare når jeg er sulten, er ellers glad som ei sol, har sterkere luktesans enn vanlig og ømme brystvorter.

Litt noia hver kveld når jeg legger meg for å våkne dagen etter med kvalme, men har enda ikke merket noe særlig av det, heldigvis!

I morgen 8.30 skal jeg til legen, ta blodprøver og snakke litt om blodprosenten min osv. Det blir spennende! Føler det blir litt mer virkelig når jeg får bekreftelse fra legen! Men før legetimen skal jeg kjøre samboeren til toget kl 6. Han skal på tur til Latvia med landsen, blir borte til søndag!

Gleder meg veldig mye til torsdag 11. Nov, for da har vi fått en hel klokketime hos jordmoren for å snakke om svangerskapet og veien videre! Da skal også kjæresten bli med, så vi gleder oss masse til det og.

Forholdet oss imellom har også blitt enda bedre, om det er mulig, da ting har vært perfekt siden i sommer!
Elsker tilværelsen for tiden❤️
 
Legetimen i dag gikk veldig fint. Var første gang hos ny fastlege, så jeg ble positivt overrasket. Han var flink til å lytte - tross at alle leger alltid har dårlig tid - forståelsesfull og brydde seg om mitt velvære. Fikk tilbake astma medisinen min, som ble fratatt meg for 8-9 år siden, siden jeg da begynte å få bedre lungekapasitet (ikke så rart da jeg begynte på ungdomsskolen til NTG på den tiden) så nå blir jeg endelig kvitt anstrengelsesanfallene mine annen hver trening :D
Tok urinprøve - det var det antydning til noe, så den ville de sende til sykehuset for en sjekk, og tok blodprøver for å sjekke hemoglobinverdiene. Legen tar kontakt om det skulle være noe galt med testene innen noen dager. Fikk også ny legetime 10. Desember!

Nå gleder jeg meg utrolig mye til timen på tirsdag hos jordmor :) Nå skal jeg spise litt, og titte på tv, så skal jeg faktisk på et jobbintervju til en deltidsstilling på kjøpesenteret her. Grunnen til at jeg takket ja til å komme på intervjuet er fordi det kan bli veldig ensomt å jobbe hjemmefra, og ellers være ny på et nytt sted, uten å kjenne noen gjevngamle. Så kanskje jeg nå kan være ute blant mennesker noen ganger i uken. Jeg er veldig sosial, så trenger litt påfyll sosialt. kundebesøk er ikke nok :p Stakkars samboer må jo ta imot alt mitt sosiale behov! hahaha.
 
Så spennende:). Masse lykke til hos jordmor og på jobb intervju:)
 
Æsj!!! I dag fikk jeg sms fra legen min om at jeg har bakterier i urinen og må gå på antibiotika, pga graviditet. Egentlig en relativ ufarlig ting, men når man er gravid er det ikke så bra! Jeg har fått resept på selexid som jeg skal ta i 7 dager. Hater antibiotika, jeg brekker meg og må gjøre alt for å ikke kaste opp tablettene igjen hver gang jeg tar de! Fysj!!!

Nå er det en time til jeg skal på første kontroll hos jordmor, det gleder jeg med meget masse til! Blir nok spennende :D kjæresten min møter meg der, da han kommer rett fra jobb, og jeg tror han gleder seg masse også :)

Kjøpte en svangerskapsbok på fredag, svangerskapet uke for uke, og da han kom hjem fra landslagssamling på søndag leste han 50+ sider i den ❤️ han er jammen meg søt :) flinke og engasjerte kjæresten min!!
 
Hvordan går det med deg? Gikk det greit hos jordmor?❤️

Det gikk veldig bra hos jordmor. Vi hadde mye å snakke om :D
Formen ellers er ganske kjip for tiden, trøtt, kvalm, forstoppet, går på antibiotika og er forkjølet. Er så mye å klage på for tiden :p og såklart juble for også! Håper alt er strålende med deg :)
 
Det gikk veldig bra hos jordmor. Vi hadde mye å snakke om :D
Formen ellers er ganske kjip for tiden, trøtt, kvalm, forstoppet, går på antibiotika og er forkjølet. Er så mye å klage på for tiden :p og såklart juble for også! Håper alt er strålende med deg :)
Så bra:). Håper forkjølelsen gir seg snart:).
Her går det sin gode gang:D. He he
 
Huff, nå var det lenge siden jeg har skrevet noe her! Vært full rulle med hockey, spying og familiebesøk!

Fikk besøk av farmor og farfar til samboer og mormor, morfar og moren min, forrige helg, alle på samme helg ble action :p det var veldig hyggelig! Uken før var jeg på besøk hos pappa lørdag-tirsdag, fordi jeg hadde kamper i Oslo og Asker! Helgen som var spilte jeg siste kampen med damelaget før jul, seier 3-1 og vi er ubeseiret og feirer jul på toppen av tabellen :) herlig!

Nå på lørdag og søndag skal jeg spille to kamper med guttelaget mot Stavanger. I dag er det trening 18.30, og det er samboer som skal være trener, det blir merkelig :p han er egentlig trener for a-laget!

Ellers er formen bob bob, har knapt spist de siste dagene, og alle store måltid kommer opp igjen. Klarte å holde på to pølser i lompe i går kveld, så prøver meg på det samme nå før trening :p

Håper virkelig dette gir seg før jul! Skal til legen 10.desember, så forhåpentligvis kan han hjelpe om ting fortsatt ikke forblir i magen! Har nok gått ned noen kilo :p
 
1. Svangerskapkontroll ferdig!

Var en grei kontroll, men måtte få en GU, pga tidligere blødninger. Det så veldig fint ut, og livmoren min var stor og fin, på størrelse med uke 10-11. Er 10+2, så det lover godt :D
Tok urinprøve og blodprøve, og hemoglobinen min er oppe på 13(!!!!) det er det høyeste siden før jeg ble syk for 1,5 år siden :D

Veide meg i dag igjen, utgangspunktet mitt var 57kg, som jeg veide for 5 uker siden... I dag veide jeg 52,5... Helt katastrofe, har ikke veid så lite siden barneskolen. Har ligget på 56-58 ganske stabilt, men vært opp mot 64 de periodene med mest styrketrening, siden 8 klasse! Føler meg undervektig, men det gjevnet seg vel ut etterhvert :)

På søndag fikk jeg et skudd fra en puck i øret, og mistet en del øverst på øreflippen, så måtte inn og operere det sammen! Haha. Sånt skjer. Krysser bare fingrene for at operasjonen ble bra, selvom jeg manglet en bit av det de skulle sy på igjen. Forhåpentligvis blir det ikke for synlig. Har enda ikke sett hvordan det ble etter operasjonen, tar stigene på mandag, så grugleder meg til det :p

ImageUploadedByBV Forum1418204593.358221.jpg

Ellers er fortsatt kvalmen her, spyr nå og da, men har det veldig fint og gleder meg masse til jul :D
 
Uff, det så ikke godt ut:eek:. Ganske utsatt sport det der ja.. Hvor lenge kan du spille med tanke på graviditeten?

Så fint at svangerskapskontrollen gikk fint:). Hørte du hjertelyden?:).
 
Back
Topp