Skravletråd

ja, julekortene har kommet (i går). Så nå er det bare å skrive navn på konvoluttene og sende de som skal sendes og resten deles ut :-) En ting undagjort før vi reiser

grugleder meg til å reise. Ikke bare bare å reise når en bør ta hensyn til soving, spising, allergi etc. Men er jo ikke første gang og så er det jo til min mor, så alt kommer til å gå bra ;-) Bare typisk mammahjerte som bekymrer seg for alt mulig
Jeg sendte julekortene igår:)

Hvor skal dere reise?

Det skal sies at jeg vil ha voksi med bæreplate eller en lift nestemann om vi bor i byen. Det savnet jeg!

Flere i mødregr. bor i bygårder uten heis, og det er bare så greit å ha noe å bære ungen i opp trapper. Samt å ha et sted å oppbevare ungen i inne..
Samme da jeg gikk på barselyoga, og på treningssenter her så får du ikke ha med deg baby om de ikke ligger i lift. Det var et stort savn!

Noen når de er 2 år, i bhg der frøkna skal gå ligger de i sånne vogner til de er 2 år. De har liggemål på 97 cm.
Alle har en såkalt lift inn i vogna når de er helt små, som de sover i også om natta. Ville aldri dratt med meg liften opp i senga våres som jeg drar med meg ut og inn av vogna over alt..Hele systemet er SÅ merkelig...

Jeg tror det er veldig likt som da jeg var liten, i hvertfall sier mamma det. Både vogn størrelsen, lift og voksi posen.

Veldig mange har en paraplyvogn ved siden av, som de bruker når de feks skal ut å fly. Da er det visstnok ikke så viktig med den sovinga. Jeg skjønner ikke logikken.

Jeg får stadig litt halv stygge kommentarer til både feil voksipose, ikke hadde jeg lift og jeg byttet til sportsdel da hun var 5.5mnd. Men vi bor på er sted der det er del buggaer da...

Hun ene i barselgruppa mi, sier hun er misunnelig på meg med Bugga og sier at hun ikke skal ha gigavogn ved evt neste gang. Hennes unge har aldri sovet i vogna.
Hva er lift, det skjønte jeg ikke helt...

Lurer på om jeg også sov lenge i bag, mamma har også prata noe om det.

Hva mener de med feil pose? Hva slags pose skal man ha da?

flere som til tider synes dagene kan bli lange? Det synes jeg særlig de dagene guttene har langdag, mannen må jobbe overtid og ingen venniner er hjemme...
Jaaa :( Jeg lider faktisk litt om dagen. Og jeg legger planer for hver dag, kan ikke være hjemme for lenge av gangen. Både i går og i dag skulle jeg egentlig møtt venninner, men de var syke :/ Så i dag MÅ jeg ut å gå lang tur eller noe. Bare ut neste uke nå, så har mannen juleferie og pappaperm. :)

1500km er det å reise. Vi tar flyet i år. Mye lettere å reise med 3 barn enn å kjøre 14 timer i bil fra Hirtshals... Reiser om 10 dager :)
Det var et stykke ja, ikke akkurat en 2 timers kjøretur. Krever nok litt mer planlegging, men blir sikkert en kjekk tur. :) Skal dere være lenge? Bruker dere ofte å reise nedover dit?

Hva er lift, det skjønte jeg ikke helt...

Lurer på om jeg også sov lenge i bag, mamma har også prata noe om det.

Hva mener de med feil pose? Hva slags pose skal man ha da?

Voksi classic er riktig pose, urban og alt annet er feil.
Legger ved bilde av lift.

ImageUploadedByBV Forum1418140292.491949.jpg

Voksi classic er riktig pose, urban og alt annet er feil.
Legger ved bilde av lift.

Vis vedlegget 92894
Åja, sånn ja:) Bag oppi bagen. Så det fantes sånn til basson-vogna mi også, men den var jo så liten! Bedre å kjøpe kombivogn da.

Så rart at danskene skal være så konservative på det der.

Nå tror jeg det kanskje det er noen flere tenner på gang, huff. Max gnaging på ting, klengete og grinete unge som sover dårlig, spiser dårlig og vil ha masse pupp.
Og så vi som skal til Oslo på torsdag da.

Jeg har alltid lest nicket Ninajinta som Ninjajenta. Merket det først når jeg skulle skrive det selv. :oops:

Jeg har alltid lest nicket Ninajinta som Ninjajenta. Merket det først når jeg skulle skrive det selv. :oops:
Hehe. Det skjer meg faktisk ganske ofte at jeg tror jeg vet hele nickene her, men når jeg ser skikelig etter er det visst ofte at jeg har stokket om bostavene på enkelte nick;)

flere som til tider synes dagene kan bli lange? Det synes jeg særlig de dagene guttene har langdag, mannen må jobbe overtid og ingen venniner er hjemme...
Har jobba siden 10 oktober, mannen har pappa perm. Så jeg synes dagene går kjempe fort! Men snart er pappapermen over, så da må jeg være mye hjemme igjen frem til August. Så da blir det nok en del lange dager. Men skal jobbe 1-2 dager i uka når svigers eller mannen har fri, så det blir deilig <3

Det var et stykke ja, ikke akkurat en 2 timers kjøretur. Krever nok litt mer planlegging, men blir sikkert en kjekk tur. :) Skal dere være lenge? Bruker dere ofte å reise nedover dit?

Denne gangen skal vi være der i 10 dager. Går ikke lenger pga skoleferien. Vi har ikke lyst å ta de ut av skolen pga ferie... Vi feirer annenhver jul der og annenhver jul her. Og så blir det noen sommerferier der.
Og så kommer min mor og stefar til oss annenhver sommer...

Krever en del planlegging og pakking med vinterklær er ikke det letteste. Selv om jeg har gjort det en del ganger føler jeg ikke det blir lettere... Men, det finnes jo butikker om jeg skulle ha glemt noe viktig ;-)

Jaaa :( Jeg lider faktisk litt om dagen. Og jeg legger planer for hver dag, kan ikke være hjemme for lenge av gangen. Både i går og i dag skulle jeg egentlig møtt venninner, men de var syke :/ Så i dag MÅ jeg ut å gå lang tur eller noe. Bare ut neste uke nå, så har mannen juleferie og pappaperm. :)

synd vi ikke bor i nærheten :-)

Ser ut til at den nye vogna kommer imorgen, gleder meg!
Må ned på post i butikk for å hente den, lurer på om jeg kan ta med ungen i bæresele, pakke opp i butikken og kjøre vogna hjem?
Jeg klarer jo ikke bære esken, og vil ikke vente til sambo kommer hjem!

Ppppuuuhhh...
Jeg hadde tatt feil sted av babysvømmingen, møtte opp 20 min før, fant ikke noen svømmehall. Googler og finner ut at det er et annet sted. Må finne ny buss og hvor den går fra, bussen kommer, jeg løper, full buss, dytter vogna inn. Ei i barselgeupps ringer og sier at hun ser at jeg har gått feil, tilbyr seg å kommer tilbake å hente meg og frøkna når hun har satt av sine egen unge og mannen..men vi er jo på bussen da.
Kommer oss av, googler fort hvor jeg skal gå, løper, mister buksa..ankommer svømmehallen, 2 min før det begynner, kaster frøkna til mødrene i barselgruppa som skifter på henne i mens jeg skifter..og vi kommer oss i bassenget. Hun smiler, ler og elsker det! Da er det hele verdt alt stresset <3

Er mannen som går med henne, men han er borte. Alle fedrene i barselgruppa går sammen, veldig koselig!

Hsr nettopp smellt i sammen en pepperkakedeig, lukter skikkelig jul her.

Ser ut til at den nye vogna kommer imorgen, gleder meg!
Må ned på post i butikk for å hente den, lurer på om jeg kan ta med ungen i bæresele, pakke opp i butikken og kjøre vogna hjem?
Jeg klarer jo ikke bære esken, og vil ikke vente til sambo kommer hjem!
Vår kom uten hjul og diverse og måtte monteres, noe jeg absolutt ikke hadde skjønnt alene. Men kan jo hende denne er annerledes:)

Vår kom uten hjul og diverse og måtte monteres, noe jeg absolutt ikke hadde skjønnt alene. Men kan jo hende denne er annerledes:)
Ja, lurer på om jeg bare skal ta sjangsen altså. Blir det for mye styr kan jeg jo bare spørre om å få henet den igjen senere. De er ganske greie i butikken der:)
Kanksje noen vil eventuelt hjelpe meg og montere også, hehe. Pleier da ikke være så travelt på morgenen:)

Back
Topp