Kalender til ettåringen?

Her har barna kalender sammen- ikke pakkekalender, men en julekrybbe som tåler å bli lekt med, og der de får sette fram en figur hver dag. Så leser vi et stykke i en bok om den figuren. Veldig populært:) Hadde den samme i fjor, og minstemor som da var 1,5 hadde stor glede av den. Var spesielt opptatt av Jesusbarnet, som stadig skulle stelles og legges til å sove i krybben sin:) Men har ikke helt sansen for at de skal FÅ så innmari mye før jula i det hele tatt har begynt. Så satser på at krybbe-kalenderen blir tradisjon og bare kan hentes ned fra loftet:)

Høres flott ut, hvor har du fått taki den? :)

Høres flott ut, hvor har du fått taki den? :)
Boka heter Julekrybben, og er kjøpt i kristen bokhandel. Figurene har jeg samlet sammen litt her og der. Noen små dukker funnet i skuffer og skap, noen lekedyr i plast (schelich), noen tøyengler jeg hadde i julepynten - og de tre vise menn fant jeg i playmo faktisk:-):-) Det er ikke helt match med størrelse og stil på figurene, men det blir faktisk ganske koselig likevel, og ungene elsker det:-)

Er du gærn! Selvfølgelig skal ikke 1
Åring ha kalender. Det får hun ikke før hun spør om det selv.

Jeg har aldri hat kalender, overlevde jeg også.

Gutten min på 3 år har for første gang i år. Hadde egentlig tenkt å vente til neste år, men mormor kom med en. Noe av utfordringen de første dagene nå, var at han ville ha flere. I dag skriver vi 6.desember og nå aksepterer han kun åpning av en luke...

Her er ho 13 mnd og har pakkekalender. Og pakkene er hennar eigne leiker som er innepakka, så har ikkje kjøpt nye. Bortsett frå nokre dagar når ho får smoothie eller rosiner/kjeks. Ho syns det er kjempestas kvar morgon:D

Hver kveld etter tannpuss går vi bort i kalenderen og finner dagens pakke, så er det å åpne og se, så tar vi sangkortet med opp på rommet hans , setter oss ned og synger sangen også er det god natt :
(Har brukt kalender poser som jeg bare har har hengt på en pinne , brukt kles klyper som jeg har festa til pinnen med tråd, posen er minst like gøy som kortet )

Back
Topp