Kalender til ettåringen?

Min på 18 mnd får med dyr/dinosaurer, poser med fruktmos og juice :)

Min er 16.mndr. Han får pakkekaldender. Men hadde nok venta om han ikke hadde hatt storesøsken som fikk. Han får pepperkakeformer, liten kjevle, ballonger, såpebobler, småbiler, duplo (har kjøpt brukt), tog til togbanen, tegneblyanter, smådyr, liten lommelykt, drikkeflaske og skinntøffler.

Gutten på 14 mnd får Flax-kalender.
Så får hele familien pakkekalender av svigermor, hovedsaklig bestående av forbruksvarer som såpe, tannkost osv. :)

Jenta mi er 18 mnd, og hu har kalender fordi søstra har. Søstra fikk første gang når hun var 2,5. :)

Jeg har kjøpt masse myke plastdyr, og mennesker (fisher price gårds serien) og pakket inn, en magisk klut og noen Badeleker.

Mi var 15-16 måneder i jula i fjor og hun fikk kalender. Mest fordi jeg var så gira :P

Kjøpte en stor pose med dyr og så fikk hun ett dyr hver dag :)

Har også sett noen lage kalender med smoothieposer og Ella's Puffits til de minste :)

Minsten blir ett nå og har ikke kalender, nei. Jeg ser ingen grunn til å skape behov som ikke er der (selv om det så klart er koselig med kalendere :-) ). Eldstemann på tre fikk Playmo 123.

Vi har til gutten vår på 16 mnd :) med fruktmos,smoothie,kjeks, togbanedeler og litt annet :)

Min er 10 mnd blir kalender til neste år :)

Min er 16.mndr. Får kalender siden siden han har to storesøsken. Han får pepperkakeformer, liten kjevle, ballonger, såpebobler, småbiler, duplo ( kjøpt brukt), togbanedeler, smådyr og et puslespill :)

Er vel opp til hver og en forldre om man vil gi sjokoladekalender.. Om man lærer ungen at dette er noe man får kun en mnd. I året, så vil barnet glede seg til dette...

En i familien min, er 15 år, og som liten, ikke fikk kose seg noe særlig, med verken sjokoladekalender eller litt godis i helgene. Kun noen biter! Det resulterte i at hun kom på besøk hos andre så kastet hun seg over godisskålen. Etter hun fikk ukepenger, så går hun daglig å kjøper usunne ting etter skolen, som har ført til en vekt hun sliter med!

Dessuten så er ikke frukt så mye sunnere, vist man tenker på alt fruktsukker som er i de, vist barnet spiser mye frukt hver dag!
Hva gjør da en uselig liten sjokoeladebit 24 dager frem til jul noe! Jeg har fått sjokoladekalender så lenge jeg kan huske, å har ikke hatt noe negativ effekt av dette... Sorry min mening, men lest så mange forum om dette, di siste dager, så måtte bare få ut litt frustrasjon... Men som i alt annet, alle har sine meninger og vaner, noe alle bør respektere... Vi er alle forskjellige, heldigvis

Gutten på 1,5 har sjokoladekalender i likhet med sin storesøster. Får biten etter middag. Må gjemme den unna om dagen. Blir helt vill når han ser den :p

2 åringen her har ikke. Neste pr får han. Nå hjelper han meg med å skrape min flax-kalender

Nå skal det sies at jeg ikke tåler sukker selv og derfor kommer til å være mye mer tilbakeholden i forhold til sukker enn hva gjerne andre hadde blitt:)

Her har barna kalender sammen- ikke pakkekalender, men en julekrybbe som tåler å bli lekt med, og der de får sette fram en figur hver dag. Så leser vi et stykke i en bok om den figuren. Veldig populært:-) Hadde den samme i fjor, og minstemor som da var 1,5 hadde stor glede av den. Var spesielt opptatt av Jesusbarnet, som stadig skulle stelles og legges til å sove i krybben sin:-) Men har ikke helt sansen for at de skal FÅ så innmari mye før jula i det hele tatt har begynt. Så satser på at krybbe-kalenderen blir tradisjon og bare kan hentes ned fra loftet:-)

Her er han 13mnd og har playmobil kalender(gave fra besteforeldre) og pakkekalender:D

Back
Topp