Sosiale medier i arbeidstiden!!

Personlig syns jeg det sender feil signaler når man sitter på sosiale medier på jobb, dødtid eller ikke.
Helt enig! Synes telefonen skal ligge i jakkelomma, i garderoben eller et annet sted. Man trenger ikke ha den tilgjengelig annet enn i pausen uansett!
Er det dødtid får man heller prate med kollegaer, tømme søpla, sortere papir eller noe annet. Det er alltid noe å gjøre bare man leter!
Hva gjorde man før mobilen fantes?

Helt enig! Synes telefonen skal ligge i jakkelomma, i garderoben eller et annet sted. Man trenger ikke ha den tilgjengelig annet enn i pausen uansett!
Er det dødtid får man heller prate med kollegaer, tømme søpla, sortere papir eller noe annet. Det er alltid noe å gjøre bare man leter!
Da så jeg på tv på nattevaktene ;) og nei, det betyr ikke at jeg sitter alle 10 timene og ser tv, men det begrenser seg hvor mye forefallende arbeid som finnes. Jeg går 3x10 timer etter hverandre. Orker ikke vaske rundt huset hver natt heller.

Veldig skummel.
Jeg og mannen har innført to kvelder i uka totalt mobil/nettbrettfritt på stua, og kunne i grunn godt hatt mer.

Anbefaler folk å laste ned LifeLog eller lignende og se hvor mye tid som faktisk går med. Tror mange vil bli skremt.
Det skal jeg laste ned! :D mannen min og jeg blir ikke enige om hvem som er på tlf mest :p

Da så jeg på tv på nattevaktene ;) og nei, det betyr ikke at jeg sitter alle 10 timene og ser tv, men det begrenser seg hvor mye forefallende arbeid som finnes. Jeg går 3x10 timer etter hverandre. Orker ikke vaske rundt huset hver natt heller.
Vi får bli enig om at vi er uenig? :) :p

Ja det er skremmende utvikling! Vi lærer barna våre at det ikke er greit å kjede seg. Mobilen blir trykket på om det er i kø, på venterom eller i pausene på jobb. Utrolig tragisk at en ikke klarer å kjede seg lenger idag. Og ja jeg er selvfølgelig blant dem. Jeg har selv bestemt meg for at i 2015 skal jeg skjerpe meg!

Når jeg tenker meg om så skjer det en sjelden gang at det er dødtid i barnehagen, rett og slett fordi ungene leker så fint sammen. Vi tar ikke opp telefonen for det, selv om det er fort gjort å ta den fram. Det er alltid noe å gjøre, som å tørke støv, rydde i saker og ting, på lageret... ;)

Når jeg tenker meg om så skjer det en sjelden gang at det er dødtid i barnehagen, rett og slett fordi ungene leker så fint sammen. Vi tar ikke opp telefonen for det, selv om det er fort gjort å ta den fram. Det er alltid noe å gjøre, som å tørke støv, rydde i saker og ting, på lageret... ;)
Jeg tenker at når man jobber i barnehage bør man ikke ha mobilen på seg. Den kan ligge i garderoben.

Jeg har heller aldri telefonen fremme når jeg jobber dag/aften, da er det nok å gjøre. Mener fortsatt det er en forskjell på hvor man jobber og når på døgnet man jobber. 5 minutter dødtid i en bhg er noe litt annet enn om man skal fylle en 5-6 timer med dødtid flere netter etter hverandre.

Jeg jobber i barnehage. Sjekker tlf i pausen. :-)

Jeg har heller aldri telefonen fremme når jeg jobber dag/aften, da er det nok å gjøre. Mener fortsatt det er en forskjell på hvor man jobber og når på døgnet man jobber. 5 minutter dødtid i en bhg er noe litt annet enn om man skal fylle en 5-6 timer med dødtid flere netter etter hverandre.
Hva gjorde de før smart tlf kom?

Ja det er skremmende utvikling! Vi lærer barna våre at det ikke er greit å kjede seg. Mobilen blir trykket på om det er i kø, på venterom eller i pausene på jobb. Utrolig tragisk at en ikke klarer å kjede seg lenger idag. Og ja jeg er selvfølgelig blant dem. Jeg har selv bestemt meg for at i 2015 skal jeg skjerpe meg!
You and me both! Vil ikke at ungene mine skal spørre meg om jeg kan legge ned tlf så jeg kan leke med dem. Dessuten vil jo de bare ta etter oss, om de ser oss trykke som galinger.

Har alle pauserom tv?
Jeg kan ikke svare for alle, jeg svarer for meg og min arbeidsplass. Vi har ikke pauserom, vi har en fellesstue for beboerne som nattevaktene oppholder seg på. Der har vi tv. Vi har til og med dvd-spiller intilfelle noen skulle få lyst å se en film :o sjokkerende hva? Er tross alt hjemmet til de som bor der...

Jeg kan ikke svare for alle, jeg svarer for meg og min arbeidsplass. Vi har ikke pauserom, vi har en fellesstue for beboerne som nattevaktene oppholder seg på. Der har vi tv. Vi har til og med dvd-spiller intilfelle noen skulle få lyst å se en film :eek: sjokkerende hva? Er tross alt hjemmet til de som bor der...

Vi pauserom med TV og kaffemaskin :) :) Til og med stressless-stoler :P :D

Back
Topp