Lese for barna

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Når begynte du å lese for barna på kvelden? Kor gamle var dei?
Her er ho 13 mnd, men me syng berre foreløpig. Ho har ikkje interessert seg så veldig på å høyre på noko lengre lesing enno :-)

Begynte å lese fra ca 6 mnd alder. Har jo mer glede av det jo eldre de blir. Vi synger, leser og ber en bønn før vi legger barna ;)

Begynte å lese fra ca 6 mnd alder. Har jo mer glede av det jo eldre de blir. Vi synger, leser og ber en bønn før vi legger barna ;)
Så koselig:-) tenkjer at me skal begynne snart og, må berre trene opp litt tålmodigheita, så ho klarer å ligge i ro og høyre på lesinga:p

Han var ikke noe interessert på dagtid så jeg drøyde lenge, prøvde ikke før han var nærmere 1,5 i senga og da elska han det, så jeg burde nok prøvd mye tidligere i senga!

Her har vi vår egen vri, jeg legger Lillegutt i sin seng og jeg legger meg i dobbeltsenga ved siden av. Mens han koser med nesekosen og mister smokken et par ganger så leser jeg høyt fra BV eller FB :p

Har lest høyt fra bøker til dagsovingen, noen ganger bed.øk og noen ganger Hakkebakkeskogen :D

Gjort dette fra fødselen og nå er han 6 mnd. Synger og nynner mye også :)

Jenta vår på snart tre år blir for gira med å lese på sengekanten. Vi kunne selvfølgelig gjort det før vi går på badet, da, men vi leser uansett bøker på dagen.

Han var ikke noe interessert på dagtid så jeg drøyde lenge, prøvde ikke før han var nærmere 1,5 i senga og da elska han det, så jeg burde nok prøvd mye tidligere i senga!
Kva begynte du med då? Lese, eller kike på boka saman?

Her har vi vår egen vri, jeg legger Lillegutt i sin seng og jeg legger meg i dobbeltsenga ved siden av. Mens han koser med nesekosen og mister smokken et par ganger så leser jeg høyt fra BV eller FB :p

Har lest høyt fra bøker til dagsovingen, noen ganger bed.øk og noen ganger Hakkebakkeskogen :D

Gjort dette fra fødselen og nå er han 6 mnd. Synger og nynner mye også :)
Haha! Genial løysing:p

Jeg gjør ikke det ;)
men har prøvd og prøver også noen ganger nå, hun vil gjerne lese alene på dagen og får ikke lov å se i boka hennes da :p
vi har prøvd siden hun var under 6 mnd ;) så prosjektet har vart i over to år, hun liker ikke at vi synger engang!

Vi begynte vel så smått med bukkenebruse rundt 1 års alder. Før det var det bare bøker uten noe serlig tekst og mange bilder. Nå er han 3,5 år å MÅ høre en fortelling på senga. Han har også stor glede av lydbøker når vi er på langtur med bilen :)

Jeg har alltid sunget helt fra babytiden. Når han var 3 år begynte jeg å lese i tillegg. Vi leste selvfølgelig masse bøker før den tid altså, bare ikke ved leggetid. Han hørte også mye på lydbok ila dagen. Noen ganger var det litt travelt så da var det greit å ha sang som fast rutine, hvis vi ikke rakk å lese innimellom. Nå er han 7 og vi leser hver dag, bortsett fra tirsdager for da blir leggetid den pga svømming.

Jeg har lest for henne siden hun var spedbarn :) Opplevde at det virket litt beroligende, så siden har vi fortsatt... Nå leser vi mest før leggetid. Da er det to småhistorier, og så synger vi to nattasanger i gyngestolen før jeg legger henne :) Da sovner hun på under to minutter. Hun er 13 måneder.

Vi bare synger én sang og ber kveldsbønn på sengekanten - minst mulig dikkedarier der. Men har lest for barna fra de var nyfødt på dagtid:-)

Leser sjeldent på senga, det ender bare med sutring fordi hun vil lese mer! ( uansett hvor mye vi har lest). vi leser ofte når de spiser kveldsmat, istedenfor barnetv.

Vi knøvler stoffbøker om kvelden. Han er 5 mnd nå, vi begynte med det for ca en mnd siden. :)

Her liker han godt at vi leser, men må lese med sånn skikkelig eventyrstemme da:P haha

Han har likt det siden han var 10mnd omtrent vel. Før det var det bare å bla gjennom som var gøy;)

Har noen tøybøker vi ser i, mest for å bli kjent med hva en bok er :)

Back
Topp