Felles skravle 2015

Ikke så glad i godt lagra oster jeg :p
Når det kommer til parmesan blir den litt tørrere i konsistensen, og litt kraftigere i smaken.
Smaken er den samme, så om man foretrekker den vanlige (18 måneder) eller den milde (6-9 måneder, bør ikke spises av gravide) kan man egentlig bare bruke litt mindre

Når det kommer til parmesan blir den litt tørrere i konsistensen, og litt kraftigere i smaken.
Smaken er den samme, så om man foretrekker den vanlige (18 måneder) eller den milde (6-9 måneder, bør ikke spises av gravide) kan man egentlig bare bruke litt mindre
Okei, daså :D Da liker jeg det nok! Hvorfor skal ikke den milde spises av gravide? Er den upasterusiert?

Okei, daså :D Da liker jeg det nok! Hvorfor skal ikke den milde spises av gravide? Er den upasterusiert?

Det meste av parmesan er upasterusers (eller hvordan nå det skrives).
Men den kan fremdeles spises av gravide de de lagres på en måte som gjør at listeria og toxoplasmose ikke overlever. Det blir for tørt. Det står under disse kostholdsrådene til gravide.
Den man kjøper i vanlig butikk er 18 måneder.
Den milde er veldig vanskelig å få tak i men jeg syns den er så lite tørr at jeg som gravid aldri ville tatt sjansen på å spise den

Det meste av parmesan er upasterusers (eller hvordan nå det skrives).
Men den kan fremdeles spises av gravide de de lagres på en måte som gjør at listeria og toxoplasmose ikke overlever. Det blir for tørt. Det står under disse kostholdsrådene til gravide.
Den man kjøper i vanlig butikk er 18 måneder.
Den milde er veldig vanskelig å få tak i men jeg syns den er så lite tørr at jeg som gravid aldri ville tatt sjansen på å spise den
Okei, da lærte jeg noe nytt :) Jeg har kun spist den som de har overalt i butikken, regner med det er den på 18 mnd :)

Da går jeg og vofsen på tur.. glemte bekkenbeltet, men shit au..1417093254520.jpg

Da så! Greit å ikke få de med helt små barn ja... spent på hvordan forhold min og lillegutt får!
Vi tenker mer at vi er borte 7-17 hver dag, og ja jeg vet at hunden sover ment eierne er borte, men har ikke samvittighet til å ha en hund for at den skal være alene i 10 timer hver dag.
Om ikke så lenge vil gutten slutte på SFO, og da kan det være godt for han å ha noe å komme hjem til, og hunden vil ikke bli så mye alene

Back
Topp