Yummy_mummy
Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Både ja og nei. Jeg forklarte hele tiden til storesøster fra hun var nyfødt. Jeg sa nå skal mamma skifte bleie osv. Da hun var 1 år forstod hun alt. Hun hadde et utrolig stort ordforråd, og har det enda. Hun fyller snart 3 år, og kan begrunne omtrent alt. Jeg mener å tro det også er fordi vi har øvd mye, og at jeg har forklart alt. Jeg sier heller ikke "ikke røre", jeg velger å si "ikke rør tven", "..... Kort forklaring" hører mange barn si en del ting feil fordi vi voksne sier "ikke røre", "spise maten din"Når ungen er stor nok til å skjønne det ja, har jo ikke noe for seg ennåNå er tonefallet viktigst. Når de blir litt eldre og skjønner litt av hva du sier bør man holde seg til korte setninger. Sier du det der til en ettåring har hun detti ut for lenge sida
![]()
Det blir helt feil for meg, og skjønner ikke hvorfor man ikke kan si spis maten din, i stedet for spisE maten din, og ikke rørE.
Jeg har gått barne- og ungomdsarbeiderfag på vgs, og har en mor som har jobbet som ped leder i 20 + år. Mamma mener også at jenta vår ligger langt foran pga vi har øvd mye på språk ved å forklare omtrent alt vi gjør.