Hva skal barnet hete?

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Ja jeg vet det er tidlig å tenke på dette nå :P
Med min første, min nydelige datter, så var navnet det som var det aller letteste. Jeg hadde funnet navnet leeeenge før jeg ble gravid og sa bare til barnefar at navnet er bestemt.
Min lille jente heter Arabella <3
Men nå, så føler jeg at dette blir vanskelig. Både jeg og kjæresten vil kalle opp brødrene våre om vi får en gutt, men jeg vil også ha en spesielt navn som matcher datteren min sitt :P

dette er navnene som er under vurdering nå for tiden.

-Rolf (Min bror)
-Kristofer (hans bror)
-Caspian (mitt spesielle navn)

Jeg har selv dobbeltnavn og kjæresten har trippel navn. Bare lille trultemure (Arabella) som har enkeltnavn)

Hva er deres navneforslag?

Vi har også tenkt på navn lenge før jeg fikk positiv test

Jente - Nantaya

Gutt - Siam

Men kan jo tenkes vi ombestemmer oss med tiden

Så utrolig fine navn, og de "smaker" godt også.

Vi har også snakket mye om dette! :) vi ha kommet fram til:
Gutt: Herman
Jente: Sophia
:)

Så utrolig fine navn, og de "smaker" godt også.
Ja jeg vet det er tidlig å tenke på dette nå :p
Med min første, min nydelige datter, så var navnet det som var det aller letteste. Jeg hadde funnet navnet leeeenge før jeg ble gravid og sa bare til barnefar at navnet er bestemt.
Min lille jente heter Arabella <3
Men nå, så føler jeg at dette blir vanskelig. Både jeg og kjæresten vil kalle opp brødrene våre om vi får en gutt, men jeg vil også ha en spesielt navn som matcher datteren min sitt :p

dette er navnene som er under vurdering nå for tiden.

-Rolf (Min bror)
-Kristofer (hans bror)
-Caspian (mitt spesielle navn)

Jeg har selv dobbeltnavn og kjæresten har trippel navn. Bare lille trultemure (Arabella) som har enkeltnavn)

Hva er deres navneforslag?

Hva med jentenavn ? Har dere noe i tankene om dere får en jente ?

Vår lille spire kjem ikkje til å få navn har vi komt fram til ;) har diskutert det no gjennom 2,5 års prøving, og ikkje funne eit einaste navn vi er enige om! Stakkars unge ;-)

Hva med jentenavn ? Har dere noe i tankene om dere får en jente ?

Om det blir jente så vil vi fortsatt oppkalle etter en i slekta mi og søstern til kjæresten

-Katarina

men utenom det navnet, så står det stille :P

Jenta vår heter Mathea så det må iallefall passe sammen med det.
Hvis det blir jente liker jeg Mathilde eller Mathilda. Men kusina til mannen heter Mathilde, men det gjør vel ikke noe? Han har ikke særlig kontakt med henne uansett.
Hvis det blir gutt liker jeg Marius. Det heter bror til en kompis av mannen, så han er litt skeptisk.
Vet ikke om det blir noen av disse navnene da, dere må gjerne komme med forslag til hva som passer med Mathea?

Vår lille spire kjem ikkje til å få navn har vi komt fram til ;) har diskutert det no gjennom 2,5 års prøving, og ikkje funne eit einaste navn vi er enige om! Stakkars unge ;-)

Hege

Hehe, dere finner nok ut av det :p

Har ett jentenavn som jeg aaaldri hadde hørt om før (tror jeg) men det dukket opp i drømmen min i forrige svangerskap. Og jeg falt for det når jeg våkna! Hylte til mannen og sa at DET er navnet om det blir en jente, og han var ikke imot det. Det ligner også litt på navnet mitt til og med og er ikke et typisk navn, heller mer sjeldent. Så for min del er jentenavnet bestemt! Håper jo bare at mannen ikke ombestemmer seg senere. Tørr ikke å avsløre navnet da det er så sjeldent og (syns jeg) dritfint! hehe :P

Et annet jentenavn som er en stor favoritt er Jenny. Kombinert med Marie som mellomnavn (Jeg heter det til mellomnavn)

Av guttenavn er favoritten William. Men så har jeg en kusine som fødte en død gutt som hun døpte William, så tror ikke jeg har samvittighet til å bruke det navnet. Hun besøker graven hans ofte og feirer bursdagen hans hvert år. Så tror hun vil bli såret.

Andre guttenavn som jeg liker er Aron, Noah og Lukas. Men tror ikke det blir Lukas fordi etternavnet begynner på S og da blir det litt tungvint.

Har jentenavnet klart, men vil ikke røpe det enda. Guttenavn er litt værre, men har noen alternativer :) mulig jeg sier der når vi kommer inn på skjult gruppe :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg og kjæresten satt å diskuterte navn over telefon da jeg hadde oppgjør på jobben og jeg falt litt for cortana :)
Så nå har vi et til jentenavn ^^

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har ikke begynt å snakke om navn enda, synd det er litt tidlig. Men i og med at kjæresten min er britisk så må det være et navn som fungerer like bra på engelsk som på norsk.

Jeg har tenkt på navn i mange år, så det skal vel bli det minste problemet :)

Om det blir jente så blir det oppkalling og et tilleggsnavn:
Sølvi Illyrie/a
Sylvie Illyria

Til gutt så hadde jeg egentlig tenk Johannes, men nå er det nettopp født en gutt i familien som fikk navnet Jonas, så er redd det blir for likt, og da må jeg tilbake i tenketanken.
Aiden Mikael er også et alternativ, men jeg føler ikke like sterkt for det som jeg en gang gjorde...
Guttenavn er hakket verre enn jentenavn, det må jeg innrømme.

Vi har ikke tenkt på navn enda, vi kommer nok å snakke mer om det så fort vi er forbi de første 12 ukene:)

Linnèa hvis det blir jente på oss en eller annen gang.
Gutt det vet vi ikke :)

Jeg har helt falt for Rolf Caspian, men min kjære var ikke enig i caspian... men vi er enige om Aria Katarina

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ikke tenkt på enda, sist fant vi fort ut av jente navn men ble aldri enige om guttenavn, slapp å tenke mer der da det ble ei jente :)
så om ul viser gutt får vi finne et navn begge liker:) kommer sikkert til å starte før ordinær ul da:p

Back
Topp