Fosterbevegelse

De innvendige bevegelsene har vel lite å si om man er tynn eller trykk?? For livmoren har vel samme str hos alle ca..?

Med først kjente jeg ikke før 20/21 men hadde morkaka på fremsiden.. Med nr 2 i uke 15/16.

I uke 12 er babyen 5/6cm lang og veier 20 g eller noe sånt.. Kan ikke forstå den kan føles jeg da. Da må man være utrolig sensitiv iallefall.

Er veldig tynn jeg og. Med første kjente jeg også klart og tydelig i uke 16 :)
Det er nok lille rompetrollet vi merker ❤️Om en uke eller 2 blir bevegelsene enda sterkere og vi vil være overbevist om at det var det vi kjente :D

De innvendige bevegelsene har vel lite å si om man er tynn eller trykk?? For livmoren har vel samme str hos alle ca..?

Med først kjente jeg ikke før 20/21 men hadde morkaka på fremsiden.. Med nr 2 i uke 15/16.

I uke 12 er babyen 5/6cm lang og veier 20 g eller noe sånt.. Kan ikke forstå den kan føles jeg da. Da må man være utrolig sensitiv iallefall.
Ja det er vanskelig å forstå. Det er skrevet en del om at det er mulig å kjenne det så tidlig her på BV, men det er veldig få som kjenner det. For min del så kjennes det som bitte små luftbobler som beveger seg... Tar mye lengre tid før man kjenner spark/ dunk ❤️ Livmoren min har kommet opp til symfysen slik at jeg kjenner den godt med hendene. Livmoren vokser ulikt. Noen får raskere enn andre. Spesielt annen gangs kan få større livmor raskere. De vet også hvordan de første bevegelsene kjennes ut og vet hva de skal kjenne etter :)

Last edited:
Ja det er vanskelig å forstå. Det er skrevet en del om at det er mulig å kjenne det så tidlig her på BV, men det er veldig få som kjenner det. For min del så kjennes det som bitte små luftbobler som beveger seg... Tar mye lengre tid før man kjenner spark/ dunk ❤️ Livmoren min har kommet opp til symfysen slik at jeg kjenner den godt med hendene. Livmoren vokser ulikt. Noen får raskere enn andre. Spesielt annen gangs kan få større livmor raskere. De vet også hvordan de første bevegelsene kjennes ut og vet hva de skal kjenne etter :)

Kjenner livmora godt selv. Kom opp i uke 7/8 en gang. Men så er det og 3 gangen. Holder fast på mitt jeg da og tror ikke det er mulig tenker det må være innbilning.. Luft kjennes jo akkurat likt ut som de fødte små bevegelsene synes jeg. Men følelsen er vel like forskjellig som det finnes gravide

Jeg kjente det ikke før uke 15 sist gang, har ikke kjent noe enda denne gangen. 10+3 nå.
men jeg tror på dere som er i uke 11, 12 og kjenner det :) Så herlig <3

Er nesten sikker på at jeg har kjent noe 2 ganger. Men synes det er rart siden babyen er så liten. Så mulig det bare er luft. Kjente i uke 16 i de 2 andre svangerskapene.

Gleder meg til å kjenne liv :) Har kun kjent på andres mager før, hehe ;)

Back
Topp