Symfysemål

Maiungen15

Forelsket i forumet
Hva er "greia" når symfysemålet er over normalen? Skjønner at livmora da er større en normalen, men er det noen konsekvenser, følger osv ved dette? Helt ny jeg :p er ikke bekymret i det hele tatt, bare undrer..

Drt kan være flere årsaken til det. Blant annet stor baby eller mye forstervann. Om babyen er stor vil de jo se det på ul:p

Men vil den kunne være for stor allerede nå? :s Er 15+4...
Vært på ul hos spesialist, og ble da satt tilbake en uke fordi fosteret var lite..

I mitt tilfelle var det pga to babyer[emoji7]
Har hørt at det ikke trenger å ha noen betydning også, ellers kan det jo være feilmåling også.

Jeg kjenner livmora selv også, så målingen stemmer nok. Men er det sånn at om sfmålene starter "høyt" vil det alltid ligge over? Skal livmora vokse etter sin egen kurve, eller kan det stoppe opp og plutselig ligge normalt igjen? Jeg er så grønn :p

Jeg kjenner livmora selv også, så målingen stemmer nok. Men er det sånn at om sfmålene starter "høyt" vil det alltid ligge over? Skal livmora vokse etter sin egen kurve, eller kan det stoppe opp og plutselig ligge normalt igjen? Jeg er så grønn :p
Det trenger ikke bety at du alltid kommer til å ha høyt nei. Men livmoren skal jo vokse jevnt og trudt gjennom svangerskapet. Det skal ikke plutselig slutte å vokse. Men kan vært det ikke vokser så fort fremover:)

Det trenger ikke bety at du alltid kommer til å ha høyt nei. Men livmoren skal jo vokse jevnt og trudt gjennom svangerskapet. Det skal ikke plutselig slutte å vokse. Men kan vært det ikke vokser så fort fremover:)

Takk for svar :) de følger jo med hvis det fortsetter over normalen, så regner ikke med det byr på de største bekymringene :)

Hvis du har blitt satt en uke tilbake på tidlig ultralyd kan det hende de setter deg en uke frem igjen ved oul, og da er kanskje ikke målingen så høy allikevel.
Det er vel egentlig kun ved oul at de skal justere og fastsette termin :)

Hvis du har blitt satt en uke tilbake på tidlig ultralyd kan det hende de setter deg en uke frem igjen ved oul, og da er kanskje ikke målingen så høy allikevel.
Det er vel egentlig kun ved oul at de skal justere og fastsette termin :)

Nei hadde jeg vært en uke lengre på vei, er nok kanskje symfysemålet normalt :) lå bare rett over det grønne skraverte området.. Får bare vente å se da :)

Jeg har ligge høyt over på symfe mål hele veien. Men sist var jeg nede på streken igjen :P vet ikke hva greia er med det. Men jordmor sier det kjennes ut som baby er normal i vekst i forhold hvor jeg er i svangerskapet. Tror ikke du trenger å tenke på det så tidlig, ting skjer litt i rykk og napp så tidlig :)

Men vil den kunne være for stor allerede nå? :s Er 15+4...
Vært på ul hos spesialist, og ble da satt tilbake en uke fordi fosteret var lite..
Trodde ikke man målte så tidlig jeg.
Mitt var skyhøyt og jeg fødte ei på 2,5 kg i uke 37. Så målet trenger ikke å bety noe som helst.

Ville uansett ventet til oul. Terminen du har fått nå, betyr ingenting. Den du får på oul som er riktig :)

Jordmor målte meg i uke 15, og da var jeg UNDER det skraverte området. Hun sa det ikke betydde noe, så da tror jeg det går for deg også. ;)

Min lå på streken helt til uke 39. Da skøyt den i været og e ble sendt rett på føden for ekstra sjekk. Jordmor va 100% bestemt på at e MÅTTE ha svangerskapsdiabetes.
På ultralyden på sykehuset så de at junior lå bare å breia seg, derfor va magemålet himmelhøyt. Legene himla med øynene over det jordmor hadde sagt til meg rett før e ble sendt på sykehus.
E har liten overkropp, og med en baby på 51 cm va det ikke så rart at han måtte breie seg for å få plass :P (E fødte han 5 døgn etter sykehuskontrollen)

Back
Topp