Maiungen15
Forelsket i forumet
Hva er "greia" når symfysemålet er over normalen? Skjønner at livmora da er større en normalen, men er det noen konsekvenser, følger osv ved dette? Helt ny jeg
er ikke bekymret i det hele tatt, bare undrer..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
I mitt tilfelle var det pga to babyer[emoji7]
Har hørt at det ikke trenger å ha noen betydning også, ellers kan det jo være feilmåling også.
Det trenger ikke bety at du alltid kommer til å ha høyt nei. Men livmoren skal jo vokse jevnt og trudt gjennom svangerskapet. Det skal ikke plutselig slutte å vokse. Men kan vært det ikke vokser så fort fremoverJeg kjenner livmora selv også, så målingen stemmer nok. Men er det sånn at om sfmålene starter "høyt" vil det alltid ligge over? Skal livmora vokse etter sin egen kurve, eller kan det stoppe opp og plutselig ligge normalt igjen? Jeg er så grønn![]()
Det trenger ikke bety at du alltid kommer til å ha høyt nei. Men livmoren skal jo vokse jevnt og trudt gjennom svangerskapet. Det skal ikke plutselig slutte å vokse. Men kan vært det ikke vokser så fort fremover![]()
Hvis du har blitt satt en uke tilbake på tidlig ultralyd kan det hende de setter deg en uke frem igjen ved oul, og da er kanskje ikke målingen så høy allikevel.
Det er vel egentlig kun ved oul at de skal justere og fastsette termin![]()
Nei hadde jeg vært en uke lengre på vei, er symfysemålet normaltlå bare rett over det grønne skraverte området.. Får bare vente å se da
![]()
Rett over det skraverte.![]()
Trodde ikke man målte så tidlig jeg.Men vil den kunne være for stor allerede nå? :s Er 15+4...
Vært på ul hos spesialist, og ble da satt tilbake en uke fordi fosteret var lite..
Det skraverte området er kanskje ikke så bredt så tidlig i svangerskapet, så det utgjør vel egentlig bare en cm eller noe![]()
Ville uansett ventet til oul. Terminen du har fått nå, betyr ingenting. Den du får på oul som er riktig![]()