Pils hos naboen?

Vet flere som gjør det, men jeg hadde ikke gjort det. Da hadde jeg heller bare sendt mannen bort :p

Hadde ikke gjort det nei:)

Jeg ville ikke gjort det. Ville ikke forlatt barn i hus alene, spesielt med tanke på eventuell brann. Det ser jeg som den største faren.

Jeg kjenner flere som gjør det, og har selv hatt naboer her som har hatt barna liggende hjemme mens de har vært hos oss. Men selv klarer jeg det ikke. Dette er pga jeg er redd for brann, det lager ikke lyd. I tillegg har jeg nå en gutt på 6 år, og når barna er i den alderen at de kan stå opp/klarte ut av sprinkelsenga, så lager jo ikke det noe særlig lyd som slår ut på babycallen. Og man vet jo aldri hva et lite barn kan finne på!

Kommer an på alder på barn, avstand til nabo. Baby call og jeg er sånn at jeg har kameraovervåkning i huset. Og at en god brannalarm er på plass. Men synes dem må være så gammel at dem kan ringe eller si ifra på et vis. Ikke bare skal dem være trygg. Men skal også føle seg trygg.

Jeg har gått over til nabohuset, hatt med meg babycall. Dog maks 30min. Hadde ikke gått hvis babycallen ikke hadde fungert.

Er barna dine gamle?

Btw dere snakker om brann, sjansen for brann er veldig minimal, men selvsagt hvis man er redd det så er man redd. Det er så mange andre ting som er mer sannsynlig.

Nå har vi gode brannvarslere og brannvasler i alle soverom. Så dette ville slått ut på babycallen

Jeg hadde gjort det og jeg har gjort det.

Er enig med de fleste her. Spør bare siden jeg noen ganger blir stemplet som hønemor, da er det greit å ha hatt en viss meningsmåling her inne :)

Vi bor i byen, men er da vel like trygt her som på landet? Er ikke snakk om naboblokka, men nabohuset i et boligområde.

De kan fint komme til oss, de har en hund som de kan ta med seg :)

Nei, dette er ikke en spøk. Så drøyt er det vel ikke?

Shit, jeg er ellers en SKIKKELIG hønemor, men jeg hadde definitivt dratt til naboen! Fra naboens veranda har jeg mye bedre oversikt over større deler av mitt eget hus, enn jeg har fra stuen i 1.etg. Babycallen vår rekker 150m, så jeg ville jo ikke dratt til noen på nabofeltet akkurat.
Dersom babycallen slutter å funke, vil jeg jo se det, og dersom noen bryter seg enn eller det begynner å brenne, vil jeg se det raskere fra naboens veranda enn far min egen..

Her har vi gatefest med barna sovende i hus og foreldrene sittende ute. (har alltid med babycall, sjekker vesla jevnlig og en av oss er edru..)

Kjære vene...

Jeg hadde gått. Hvis det er godt innenfor rekkevidden på Babycallen så ser jeg ikke problemet. Vi har skallsikring og varsling via sentral+våre mobiler. Så innbrudd, barnekidnappere, husbrann ol. hadde ikke skjedd ubemerket.

Nei , hadde jeg nok aldri gjort :-)

Naboen, på andre siden av gjerdet, lurer på om vi vil komme på pils en kveld. Vi er voksne mennesker, så pils er kun sosialt. MEN jeg kvier meg litt for å gå ut av huset da kidsa sover. Meninger rundt dette tas imot med takk... Vi ville såfall tatt med talkie og kikket til de jevnlig (min manns ord..), men jeg er usikker :/
Kommer an på alderen på barna. Minste mi sover i sprinkelseng og med babycall er jo ikke det noe problem så lenge det tar 2 minutter å løpe over om hun gråter. Eldste på 7 år måtte vi sagt i fra til, så han ikke plutselig våkner og ikke finner oss. Pleier jo ikke våkne, må han på do så gjør han jo bare det, men om han tilfeldigvis våknet og var spysjuk el. Så han måtte ha visst hvor vi var.

Brannalarm og innbruddstyver ville slått inn på babycallen. Så skjønner ikke hvorfor folk er redd det. Akkurat som om det er mer trygt å ligge å sove...

Kommer an på alderen på barna. Minste mi sover i sprinkelseng og med babycall er jo ikke det noe problem så lenge det tar 2 minutter å løpe over om hun gråter. Eldste på 7 år måtte vi sagt i fra til, så han ikke plutselig våkner og ikke finner oss. Pleier jo ikke våkne, må han på do så gjør han jo bare det, men om han tilfeldigvis våknet og var spysjuk el. Så han måtte ha visst hvor vi var.

Brannalarm og innbruddstyver ville slått inn på babycallen. Så skjønner ikke hvorfor folk er redd det. Akkurat som om det er mer trygt å ligge å sove...
Hvordan tror du at du skal klare å lukke opp ytterdøren da huset ditt brenner?? Hos oss var det ingen ild til å begynne med,men da jeg prøvde å lukke opp døra var det som 20 mann som dytta meg ut.. Og da var det kun 5 minutter siden vi hadde vært inne å ikke merket noen ting!! Da vil jeg påstå at du har mer kontroll om du ligger inne i huset!!!

Hvordan tror du at du skal klare å lukke opp ytterdøren da huset ditt brenner?? Hos oss var det ingen ild til å begynne med,men da jeg prøvde å lukke opp døra var det som 20 mann som dytta meg ut.. Og da var det kun 5 minutter siden vi hadde vært inne å ikke merket noen ting!! Da vil jeg påstå at du har mer kontroll om du ligger inne i huset!!!
Du hører ikke røykvarsleren tidligere om du er inne i huset enn via babycallen. Dvs du er ikke noe raskere da. Får du ikke døra opp enten utenfra eller innenfra er jo ingen forskjell. Jeg regner med naboen er rett ved siden av, slik ts beskriver det. Etter at ungene har lagt seg, sitter du inne på er soverom med alle ungene i du eller? Og du sitter aldri ute i hagen på sommerkveldene?

Back
Topp