Appen henger så har litt vansker med å få sett alle innleggene her.Hun skrev at hun var enig i at hun ikke ville gjort det, men at hun var redd for å bli stemplet som hønemoroppfattet det mer som hun trengte bekreftelse for at det var å si nei
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Appen henger så har litt vansker med å få sett alle innleggene her.Hun skrev at hun var enig i at hun ikke ville gjort det, men at hun var redd for å bli stemplet som hønemoroppfattet det mer som hun trengte bekreftelse for at det var å si nei
![]()
Ja en tørr nok mer når 2.mann kommerNei jeg spurte hvor gamle barna var, så uten svar ble det generelt. Synes ikke det er krise å gå fra en toåring heller med en god babycall. Jeg har vært alenemor til en ett og toåringen og føler ikke jeg har tatt livsfarlige sjanser ved å gå ut i hagen etter leggetid![]()
Og så merker jeg at ting endrer seg når eldste har blitt større og at vesla ikke er førstemann![]()
Hvordan tror du at du skal klare å lukke opp ytterdøren da huset ditt brenner?? Hos oss var det ingen ild til å begynne med,men da jeg prøvde å lukke opp døra var det som 20 mann som dytta meg ut.. Og da var det kun 5 minutter siden vi hadde vært inne å ikke merket noen ting!! Da vil jeg påstå at du har mer kontroll om du ligger inne i huset!!!
Jeg har aldri hørt om at brann gjør at en ikke kan åpne en ytterdør. Ytterdører skal alltid vende utover. Fikk du noen forklaring på hvorfor døren ikke kunne åpnes?
Jo man tar sjansen på å kjøre bil, men man sikrer dem så godt man kan! Det gjør man ikke om man er hos naboen og det begynner å brenne.Så å feks måke snø i oppkjørselen tidlig på morgenen før du skal på jobb med barn inne alene sovende er et livsfarlig sjansespill?
Det er liten sjanse for bilulykke også - tar du ikke sjansen på å kjøre bil da eller?
Ja jeg vet en pils hos naboen ikke er like nødvendig som å kunne komme seg på jobb i snøen og å kunne kjøre dit man må. Men sjansen og faren er jo ikke noe større.
Ytterdører skal nok åpnes utover på nye hus, men det er mange eldre hus som har innover..
Huset til svigerfar fra 70 tallet har innoverdør og da vil nok et evnt oksygen trykk gjøre det vanskeligere å åpne den utenfra.
Dersom ytterdøren vendes innover, og det pga trykk ikke er mulig å åpne døren utenfra, vil den jo heller ikke kunne åpnes innenfra?
Døren vil jo forsøkes å åpnes i samme retning uavhengig av om du er på innsiden eller utsiden.
Det er santtenkte ikke så langt i farta...
Ville nok knust et vindu istedet for å prøve å åpne døra![]()
Våres gikk innover.. Og det var all røyken i huset som dyttet oss ut igjen..Jeg har aldri hørt om at brann gjør at en ikke kan åpne en ytterdør. Ytterdører skal alltid vende utover. Fikk du noen forklaring på hvorfor døren ikke kunne åpnes?
Mine barn er 8 og 1 år.. Og jeg går ikke ifra noen av dem!Røyken har jo ingenting å si, det er jo isåfall vakum pga at flammene suger til seg oksygen. Som nevnt over her kommer det an på nytt/gammelt hus, om døra går inn eller ut, om et vindu står på gløtt, alle andre dører i huset osv. Alle branner utarter seg også forskjellig og hvor i huset det begynner å brenne har også noe å si. Så det er rimelig naivt å tro at du kan forutsi hvordan det vil være om et hus brenner. Nei det vil ikke ta noe særlig lengre tid å løpe fra stua og til begge soverommene å få med ungene og så ut til døra her, enn fra naboen og inn døra. Det tar like lang tid. Dersom døra og forholdene var slik at jeg ikke fikk den opp så går det an å knuse et vindu. Man kan ikke slutte å leve forde. Hvor gamle er barna dine? På et eller annet tidspunkt kommer du til å måtte slippe de ut av syne, og alt kan i teorien skje...
Poenget mitt var at det er forskjell på å dra på butikken og å sitte hos naboen med babycall som du hører brannvarsleren via det sekundet den begynner å pipe og du vil være der i løpet av sekunder. Og det vil ikke nødvendigvis ta lengre tid å løpe over hagen og inn på soverommene enn fra ditt eget soverom/stue til barnas soverom.
Våres gikk innover.. Og det var all røyken i huset som dyttet oss ut igjen..
Jeg ser ikke noe ticker fra app. Men en 2 åring hadde nok ikke jeg gått ifra heller. stor nok til å gå ut av senga, for liten til å gå bort til naboen om det er noe.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal sette spørsmålstegn ved at noen ikke er komfortable med å forlate huset mens barna sover, det er vel naturlig å kjenne på det? Når det er sagt har jeg forståelse for at noen synes det er greit, men personlig hadde jeg nok ikke klart å slappe helt av - selv om jeg hadde hatt babycall.
Jeg tenker at vi alle har forskjellig grunnlag for å mene det vi mener. Noen bor kanskje i blokk, noen i rekkehus og andre bor flere 100m fra naboen. Så en svarer jo utifra hva en selv ville gjort der en selv borJa, IKKE unaturlig å kjenne på det og jeg dømmer ikke et eneste menneske som velger å sitte hjemme, ikke forlate huset mens barna sover. Og i frykt for full hets - ingen over har skrevet at man er ubrukelig som foreldre dersom man går til naboen, men mellom linjene tolker JEG det som at noen synes det er ok å gå til naboen, mens andre mener de da ikke bryr seg om ungene sine og faktisk begår omsorgssvikt ved ikke å forsvare poden mot tyver og brann.
Jeg skrev i mitt innlegg at jeg ville gått, naboens veranda ligger 2,5m fra vår. Jeg dømte ingen ved å mene det.. De som ikke ville gått, føler jeg derimot dømmer meg nedenom og hjem! ...og der fikk jeg tømt meg litt!
God helg!
Jeg tenker at vi alle har forskjellig grunnlag for å mene det vi mener. Noen bor kanskje i blokk, noen i rekkehus og andre bor flere 100m fra naboen. Så en svarer jo utifra hva en selv ville gjort der en selv borjeg mener ihvertfall ingenting negativt om de som velger å gå til naboen. Jeg ville bare ikke gjort det selv.
Ja, IKKE unaturlig å kjenne på det og jeg dømmer ikke et eneste menneske som velger å sitte hjemme, ikke forlate huset mens barna sover. Og i frykt for full hets - ingen over har skrevet at man er ubrukelig som foreldre dersom man går til naboen, men mellom linjene tolker JEG det som at noen synes det er ok å gå til naboen, mens andre mener de da ikke bryr seg om ungene sine og faktisk begår omsorgssvikt ved ikke å forsvare poden mot tyver og brann.
Jeg skrev i mitt innlegg at jeg ville gått, naboens veranda ligger 2,5m fra vår. Jeg dømte ingen ved å mene det.. De som ikke ville gått, føler jeg derimot dømmer meg nedenom og hjem! ...og der fikk jeg tømt meg litt!
God helg!