Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo det kan du gjøre. Barnefaren får jo babyen hvis han vil. Men hvis bagge foreldrene sier fra seg foreldreansvaret overtar barnevernet. Barnevernet har med adopsjon å gjøre.Det er vel ikkje slik at du kan adoptere bort barn "berre" fordi du ikkje ville ha baby akkurat da, så eg hadde nok valgt abort om eg absolutt ikkje ville ha barn. Om eg hadde blitt voldtatt feks.
Håpar likevel eg aldri må ta eit slikt valg!
Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg er enig i at senabort er fælt. Men grunnen til at adopsjon ikke (lenger) er vanlig i Norge er fordi det nesten ikke finnes grunner til å ikke få barnet selv. Det er økonomisk støtte. Dersom mor ikke er i stand til å ta av seg barnet vil det bli fratatt moren og adoptert bort. Det er vel en selvfølge å gi den biologiske moren en sjanse? Og å bestemme seg før barnet blir født at man ikke vil ha det....altså mange følelser kan endre seg. Det er en stor psykisk påkjennelse for mor å adoptere bort et barn, så jeg ser ikke på det som "en god løsning". Men selvfølgelig oppmot senabort det man avliver et stort foster... Hvem skal man ta mest hensyn til - mor eller barn? Forhåpentligvis er det svææææet tungtveiende grunner for senabort dersom fosteret er friskt!Jeg syns egentlig der er veldig trist at adopsjon snakkes så lite om i Norge. I noen tilfeller må det da være et godt alternativ der noen som kanskje ikke finner ut at de er gravide før det er alt for sent, eller som virkelig ikke kan være i stand til eller ha lyst på et barn, men mener at abort er drap og noe de ikke ønsker å gjøre. Det er nesten så man ikke vet om det en gang er en mulighet, fordi det ikke snakkes om i det hele tatt. Det er garantert et tøft valg å ta, men det er jo tilfeller hvor man selv vet at det vil være det beste for babyen dersom den ikke er ønsket...
Jeg er enig i at senabort er fælt. Men grunnen til at adopsjon ikke (lenger) er vanlig i Norge er fordi det nesten ikke finnes grunner til å ikke få barnet selv. Det er økonomisk støtte. Dersom mor ikke er i stand til å ta av seg barnet vil det bli fratatt moren og adoptert bort. Det er vel en selvfølge å gi den biologiske moren en sjanse? Og å bestemme seg før barnet blir født at man ikke vil ha det....altså mange følelser kan endre seg. Det er en stor psykisk påkjennelse for mor å adoptere bort et barn, så jeg ser ikke på det som "en god løsning". Men selvfølgelig oppmot senabort det man avliver et stort foster... Hvem skal man ta mest hensyn til - mor eller barn? Forhåpentligvis er det svææææet tungtveiende grunner for senabort dersom fosteret er friskt!
Jeg snakket ikke om senabort, og i mange tilfeller blir jo søknader om senabort avvist, som du sier. Poenget mitt er bare at jeg syns denne muligheten burde vært mer oppe i lyset slik at man kunne vurdert det også, for det finnes garantert mennesker det kan være et godt valg for.
du skrev å oppdage graviditet sent - derfor tenkte jeg senabort.Jeg snakket ikke om senabort, og i mange tilfeller blir jo søknader om senabort avvist, som du sier. Poenget mitt er bare at jeg syns denne muligheten burde vært mer oppe i lyset slik at man kunne vurdert det også, for det finnes garantert mennesker det kan være et godt valg for.
Signerer!Abort. Jeg hadde ikke klart å bære fram et barn, for så å gi det bort.
Abort. Jeg hadde ikke klart å bære fram et barn, for så å gi det bort.
Abort. Hadde aldri i livet klart å gi ifra meg mitt barn!
det er ikke det her, men i andre land er jo det en åpen mulighet!viste ikke at adopsjon var mulig på den måten jeg.