Sliten, lei og bekymret

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Jeg har nå vært sm i 2 uker pga kvalme og utmattelse.. Skal til lege i morgen å få forlenget denne.. Er 8+1 så forventer ikke det blir bedring riktig enda..

Jeg har en ekkel følelse på at alt ikke er som det skal.. Kan egentlig ikke forklares hvordan.. Men jeg er jo så heldig å ha 2 friske barn.. Dette er 3 gangen jeg er gravid og har aldri mistet.. Vi har også kun forsøkt å lage barn 2 mnd totalt på våre 3.. Er sikkert derfor jeg tenker sånn? Hvorfor skal vi være så utrolig heldige...? Har ingen tegn på at noe er galt.. Kvalm er jeg, utmattet.. Har allerede endel kynnere da.. Det bekymrer meg endel.. Masse stikking i livmor/bånd.. Og bekkenet kjenner jeg allerede i perioder.. Lav hvilepuls (49 målt i dag) og har endel BT fall.. Kaster ikke opp heldigvis men er nære på. Har fått litt Afipran da helsigvis. Det hjelper.. Har i perioder store problemer med å ta meg av ungene. Heldigvis er mannen min utrolig snill og flink. Så de lider ingen nød..

Har så behov for en UL kjenner jeg.. Men.. Jeg har jo ingen grunn til å få det...? Deppa.. Har angelsound men er jo for tidlig å høre enda.. Prøvde nemli i går.. Dette gjorde meg ikke mer bekymret asså.. Vet det er for tidlig.. Men hadde hjulpet meg mye OM jeg hadde hørt..

Fant hjertelyd med Angelsounds 7+2 jeg så det er mulig! Nå er jeg 9+3 og hsr funnet den mange ganger de siste ukene. Hvis livmora er på vei opp hos deg som er tredjegangs bør det være mulig å høre snart! Men ikke bli redd om du ikke hører da. Har litt samme følelsen selv. Hvorfor skal jeg liksom være så heldig å ha tre lykkelige svangerskap med godt utfall uten omtrent å ha prøvd å bli gravid mens andre sliter?
Kan du ikke bestille privat tidlig UL? Det er jeg avhengig av for å kunne senke skuldrene!

Har privat ul rundt uke 12.. Alt for lenge til.. Vil ha en rundt den tiden, men har ikke råd til en til.

Hvor ofte bør man sjekke.. En gang i uka? Tenker det ikke er noe vits å lete hver kveld... Da blir jeg nok bare stressa

Det kunne like godt vært meg som skrev det innlegget! Ikke sykemeldt pga kvalme, men prøvehistorikken er den samme (1 mann prøvde vi ikke på, men det var 1 mnd med pillestopp og ja....) Jeg og tenker at det er for godt til å være sant! På torsdag får jeg bekreftet om ting er som det skal pga blødninger, og er det det, så er det som deg 3 mnd med prøving på 3 barn...
Alt er HELT sikkert i skjønneste orden med den i magen!! ;)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har 2 gutter fra før og de og denne spiren satt på første forsøk. Er og utslitt og kvalm, men har ikke turt å spørre om sykmelding, er ganske sikker på å få nei. Men det verste er vel bekymringen som har vært denne gangen. Har ikke vært så nervøs de andre gangene.

Men du kan ikke bestille privat ul da?

Huff. ekkelt å være så usikker.
Snakk med legen din. Kanskje du kan få tidlig UL hvis du utrykker din bekymring.. Å ikke hver mild om det!
Legg heller litt på!
Fortell legen at du har en følelse av at noe er galt.. SMØR på!
Lykke til!

Huff. ekkelt å være så usikker.
Snakk med legen din. Kanskje du kan få tidlig UL hvis du utrykker din bekymring.. Å ikke hver mild om det!
Legg heller litt på!
Fortell legen at du har en følelse av at noe er galt.. SMØR på!
Lykke til!
Jeg prøvde.. Men var hos 2 med studenter i dag.. Den mannlige spurte meg om jeg kjenner liv! Hahah.. Og at jeg hadde kynnere allerede brydde han seg ingenting om.. Men den andre studenten var mer koselig.. Og forklarte at det helt sikkert er ok mtp hvordan jeg hadde det Osv.. Og det er jo rett.. Jeg har jo egentlig ingen rett på UL slik det er nå.. Så får smøre meg med tålmodighet i 3 uker til..

Back
Topp