Tannpuss

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvordan går det med tannpussen? For de som har tenner da;)

Her har hun nettopp begynt å gape og vente på tannbørsten rett etter kveldspuppen hehe :) På morgenen "pusser" hun selv

Vi "tørrpusser" innimellom for at hun skal bli vandt med tannbørsten:p hun elsker den foreløpig ihvertfall:p spennende å se når hun får tenner:o

Her har vi jo pusset siden starten av juni, han er begynt å protestere litt nå da, men den kampen vinner han ikke ;) jeg pusser først, så pusser han litt selv etterpå :)

Ååå tannpuss er stress for tia. Ho syns det er aller kulest å kjenne på tannbørsten med fingrene og drar den ut av munn. Vanskelig å pusse ordentlig da :(

Ååå tannpuss er stress for tia. Ho syns det er aller kulest å kjenne på tannbørsten med fingrene og drar den ut av munn. Vanskelig å pusse ordentlig da :(
Jeg er så "slem" at jeg holder fast hendene hans mens jeg pusser jeg :p

Det blir ikke ordentlig pussing her altså, hun tygger litt på den bare. Funker best på morgenen, for da får hun den samtidig som jeg pusser. Det synes hun er gøy:)
Hun har bare to tenner enda da, de kom for 4 uker siden.
Ser for meg at det kommer til å bli vanskelig, sliter allerede med å kle av og på henne og å skifte bleie. Hun er så sterk, og har en sterk egenvilje.
Hver gang jeg skal ta på henne buksa så hyler hun og kaster seg bakover. Må passe veldig på så hun ikke slår hodet i gulvet

Da blir min helt hysterisk og begynner å hyle :O i tillegg så dytter hun ut tannbørsten med tunga :p
Er ikke så poppis her heller, men virker som han har begynt å skjønne at akkurat dette er noe han bare må finne seg i :p

Her pusser vi tenne hver kveld, han gaper og tygger på tannkosten :) Om morningen får han pusse tenne selv..

Ja er ingen vei utenom :p
Ja, regner med det blir noen kamper over tannpussen de neste 10 årene eller noe slikt (mener å ha lest at foreldre dkal pusse over til barna er 10-11 år?), så kan like godt starte tidlig med å vise hvem som bestemmer :p

Her har mini et par tannbørster som han leker :p Inger tenner enda..

Har ikke tenner enda, men prøver å få han til å skjønne greia med tannbørsten..
Er glad det ikke er tenner der enda for å si det slik :p

Jeg pusser litt på tennene hennes, og så gir jeg henne tannbørsten etterpå :)

Jeg har tannkosten min i munnen min imens jeg pusser hans, det synes han er gøy og prøver å få den ut av munnen min:) får også pusse selv etterpå og leke med den, koser seg masse da:D

Er ikke så poppis her heller, men virker som han har begynt å skjønne at akkurat dette er noe han bare må finne seg i :p
Det samme har jeg gjort med begge ungene. Tannpuss er en av de tingene de bare MÅ finne deg i. Hyler de er det egentlig bare lettere for da gaper de ihvertfall :p :D De er erfarer jo at det er fort over og at det går greit.

• Liker
Reactions: BMC
Jeg har tannkosten min i munnen min imens jeg pusser hans, det synes han er gøy og prøver å få den ut av munnen min:) får også pusse selv etterpå og leke med den, koser seg masse da:D
Vesla her også elsker at jeg holder ting i munnen som hun kan prøve å ta :p

Her kan jeg bare glemme å få pusset tennene hennes. Hun må gjøre det selv. Hun kniper munnen sammen og det ville vært ordentlig tvang om jeg jeg skulle ha gjort det :(

Det samme har jeg gjort med begge ungene. Tannpuss er en av de tingene de bare MÅ finne deg i. Hyler de er det egentlig bare lettere for da gaper de ihvertfall :p :D De er erfarer jo at det er fort over og at det går greit.
Ja, ting som tannpuss og bilsikring er slikt han bare MÅ finne seg i uten for mye dikkedarier :p

Her får hun også pusse selv om morgenen, og så pusser jeg en gang midt på dagen og ved kveldstellet. Av og til går det veldig bra, andre ganger blir det en liten kamp.

Back
Topp