Psykolog til samtale

89modellen

Betatt av forumet
Om man går til psykolog i vanlige samtaler og utredning. Ikke noe alvorlig, men at man til tider blir deppa og spesielt på jobben. De begynner ikke å blande inn barnevern i det ???

Ingen erfaring med det, men ser ikke hvorfor de skulle gjøre det.
Det er jo mange grunner til at man kan ha behov for å snakke med psykolog. F.eks om det er et dødsfall i nær familie e.l.
Skal nok ganske mye mer til før barnevernet trekkes inn ;)

Ikke i første omgang ihvertfall! (Som jeg vet om...) Det er vanligere enn man tror å snakke med psykolog, noen gjør det innimellom og i perioder, andre gjør det jevnlig over lengere periode. Så lenge det ikke er snakk om alvorlige depresjoner og angst som tilsier at barna lever i et "farlig" hjem, vil nok ikke psykologen blande inn barnevernet. Hvis man har behov for å gå til slike samtaler, bør man absolutt gjøre det. Kanskje man vil finne en løsning for seg selv ang jobbsituasjonen. :)

Jeg var hos psykolog i sommer på grunn av angst. Men aldri snakk om barnevern:)

De har vel meldeplikt om det kommer frem noe som er riv ruskende galt,
Men at noe skal være så galt har det vel allerede blitt plukket opp av andre instanser.

Alle kan møte veggen, føle seg utenfor eller være deprimert uten å være en fare for barna sine :)

Jeg har gått til psykolog, Psykomotoriker og hatt mange samtaler med fastlegen. Har vert sykemeldt i lang tid pga angst og utbrenthet.

Aldri har mine evner som mor blitt trukket i tvil eller har det vert snakk om barnevernet?!

Det må vel isåfall være dersom det kommer frem ting i samtalene som tilsier at det ikke er trygt for barna hjemme?! Som feks rus, utagering, vold.

Har gått til psykolog pga depresjon og angst, har aldri fått følelsen av at de var bekymret for om jeg kunne ta vare på mini. Selv da jeg var veldig langt nede. Det er jo positivt at man søker hjelp :-)

Hos meg ble de ikke innkobla hvertfall :) Hadde angst, depresjon og selvmordstanker.

Så lenge det ikke kommer frem du er uegnet som mor skal ikke psykolog kontakte barnevern, er du uegnet så er det gode muligheter at andre instanser også fanger dette opp;) så ikke tenk på det;)

Det er ikke sånn.
Tror du misforstod meg? Psykolog hjelp og bruk av barnevern henger ikke nødvendigvis i sammen. Med mindre psykologen får stor grunn til bekymring vil de ikke kontakte barnevernet... Du kan være godt egnet som foreldre og trenge hjelp av en psykolog;)

Tenker at det at du ber om hjelp når for noe du strever med er et positivt trekk, også i forhold til din rolle som mor, så ser ikke at det skal være noen sak. Som flere andre her sier; det er veldig mange som har behov for å gå i terapi i perioder, veldig mange av disse har barn :)

Så flott at du ber om hjelp :)

De har ingen grunn til å kontakte barnevernet på ditt grunnlag for å snakke med psykolog :) Hvis du føler du trenger å snakke med noen om det du sliter med, så syns jeg du skal gjøre det. Tror ikke du har noen grunn til å være redd for at barnevernet skal bli innblandet :)

Som de andre nevner her er det ingen automatikk at BV blir koblet inn.
Jeg tror nok (de fleste hvertfall) ville tatt det opp med pasienten på forhånd, slik at BV ikke bare hadde dukket opp på døren. Så sant det ikke hadde dreid seg om noe veldig alvorlig hvertfall.

Nei, det hadde jo vært helt utrolig om alle som gikk til psykolog fikk barnevernet på nakken.... Om du er syk over evne til å ta deg av barna så sier dem i fra, og sa er det jo bare godt at dem sier ifra..

Nei, det hadde jo vært helt utrolig om alle som gikk til psykolog fikk barnevernet på nakken.... Om du er syk over evne til å ta deg av barna så sier dem i fra, og sa er det jo bare godt at dem sier ifra..
Jeg vet jeg er i god stand til å ta meg av mitt eget barn da :)
, men godt man får beskjed om det...
Bare så feil syn på barnevernet etter hva man hører.

Back
Topp