Søndag ☆

God kveld :D

Vært opptatt hele dagen idag :) sto opp i 10-tiden mens sambo sto opp kl 6! Leoh våknet først kl 4:30:eek:

Fikk besøk av to av brødrene til sambo :) var kjempe koselig! Han ene har jeg ikke sett siden jeg gikk gravid med Liana:eek: og ungene digget han! Til og med Leoh som er så skeptisk lot han ta han opp på fanget ganske raskt :D

Besøket er dratt og jentene sover søtt :) Leoh derimot ville ikke sove enda! Merkelig liten fyr:p vært våken siden kl 13:30..
Hvor mange brødre/søsken har egentlig L? :p

Hehe, har minsten plutselig mindre søvnbehov?
 
Da var det kveld i stua her. Lillebror sovnet en stund før kl 19 og T legges nå.
Vi ordnet eget lånekort på biblioteket i går og lånte Heksene-boken, så den skulle de begynne å lese på nå :)
Klesvask er hengt opp og resten av trampolina ryddet vekk/ stuet vekk inn i boden frem til vi får ryddet den litt bedre.
Jeg er skikkelig snopesyk i dag :eek: Har ingenting jeg kan spise heller, utrolig dårlig planlagt!
Stas med lånekort og bibliotek! Det synes iallfall Hermine :)
 
Hallo :)

Vi har hatt en skikkelig rolig hjemmedag. Hermine og jeg har vært på lekeplassen...mens mannen leste korrektur på oppgaven for meg :p :)

Så har vi lekt masse masse inne, i flere timer. Lekt frisør og greier :p

Har pakka vekk en hel blå Ikea bag med leker som ikke er i bruk :eek: Helt vilt hvor mye leker vi har til ett barn! Har heldigvis arva det meste, så det går tilbake på loftet til mamma ;)

Etter middag var Hermine og pappan ute i mørket (kl 17) og skifta til piggdegg på pappans sykkel. Stor stas å få ha på hodelykt og reflexvest ;)

Nå er det sofa, pepsi max og bacongull :D
Gni det inn at du har både brus og bacongull! :eek:
For en herlig dag dere har hatt :)
Det er altfor mye leker her også! De får så mye i gaver og vi har arvet endel. Men om det blir soveromsbytter nå må vi rydde bort en hel del, og jeg driver med motivasjon til T for at han skal gå med på å kvitte seg med noe av det han ikke bruker :p
 
Han var ikke helt frisk, desverre, ble dårlig igjen i kveld. Så det blir minst en dag til hjemme før barnehage! :)

Typisk det at det øker på kvelden igjen! Så er nok best å ha han hjemme imårra hvertfall :)
 
Typisk det at det øker på kvelden igjen! Så er nok best å ha han hjemme imårra hvertfall :)
Ja det er ganske typisk. Kan godt hende han har hatt litt feber før i dag også. Vi unngår i det lengste å måle han da han får helt panikk... Men i kveld var han så medtatt at vi måtte gi ibux til han. Da kviknet han litt til før leggetid.
Men han har knapt spist i dag!
 
Hallo :)

Vi har hatt en skikkelig rolig hjemmedag. Hermine og jeg har vært på lekeplassen...mens mannen leste korrektur på oppgaven for meg :p :)

Så har vi lekt masse masse inne, i flere timer. Lekt frisør og greier :p

Har pakka vekk en hel blå Ikea bag med leker som ikke er i bruk :eek: Helt vilt hvor mye leker vi har til ett barn! Har heldigvis arva det meste, så det går tilbake på loftet til mamma ;)

Etter middag var Hermine og pappan ute i mørket (kl 17) og skifta til piggdegg på pappans sykkel. Stor stas å få ha på hodelykt og reflexvest ;)

Nå er det sofa, pepsi max og bacongull :D

Ja merkelig det der med at første barnet har sinnsykt mye leker! :eek::p Emira hadde/har mye.. men det har ikke øket så mye etter de to andre kom til verden siden jeg sparte på det meste :)
 
Hvor mange brødre/søsken har egentlig L? :p

Hehe, har minsten plutselig mindre søvnbehov?

Han har 3 brødre og 2 søstre :) så dem er 6 barn i alder fra 21 til 30 år! (Sambo er gamlingen:p ) haha..

Ja hvertfall idag har han mye mindre søvnbehov! Tror han bare har vendt seg til det å være i barnehagen, så nå i helgen har han fått ladet skikkelig opp :)
 
Ja det er ganske typisk. Kan godt hende han har hatt litt feber før i dag også. Vi unngår i det lengste å måle han da han får helt panikk... Men i kveld var han så medtatt at vi måtte gi ibux til han. Da kviknet han litt til før leggetid.
Men han har knapt spist i dag!

Ja samme her.. måler ikke om dem ikke er sykt varme eller i veldig slapp form.. alle ungene HATER tempen :p

Håper han er i bedre form imårra da :) og at matlysten kommer raskt tilbake!
 
Ja samme her.. måler ikke om dem ikke er sykt varme eller i veldig slapp form.. alle ungene HATER tempen :p

Håper han er i bedre form imårra da :) og at matlysten kommer raskt tilbake!
Det gjør den nok =)
Han er ganske lik som han var får en måneds tid siden. Han kom seg heldigvis fort :)
 
Gni det inn at du har både brus og bacongull! :eek:
For en herlig dag dere har hatt :)
Det er altfor mye leker her også! De får så mye i gaver og vi har arvet endel. Men om det blir soveromsbytter nå må vi rydde bort en hel del, og jeg driver med motivasjon til T for at han skal gå med på å kvitte seg med noe av det han ikke bruker :p
Ja, jeg må jo gni det litt inn :p

Jeg tok meg bare en runde i kassene MENS hun lekte, samla i en pose og stappa i boden. Hun ensa det ikke engang :eek: Er liksom FOR mye når ungen ikke engang savner ting når de er borte :confused:

Og vi har jo leker på to plan, noe på rommet og noe i stua.

Pakka vekk alt fra Little People blant annet.

Kanskje T blir mer motivert enten av å donere bort leker til barn som ikke har så mye, eller selge det på FB/Finn å tjene litt penger?
 
Ja, jeg må jo gni det litt inn :p

Jeg tok meg bare en runde i kassene MENS hun lekte, samla i en pose og stappa i boden. Hun ensa det ikke engang :eek: Er liksom FOR mye når ungen ikke engang savner ting når de er borte :confused:

Og vi har jo leker på to plan, noe på rommet og noe i stua.

Pakka vekk alt fra Little People blant annet.

Kanskje T blir mer motivert enten av å donere bort leker til barn som ikke har så mye, eller selge det på FB/Finn å tjene litt penger?
Ja jeg har snakket endel med han om det, så vi får se hvordan vi gjør det =)
Jeg ønsker helst å gi bort til noen som ikke har råd, enn å selge for å kjøpe nye leker, som han sikkert helst vil da :p
Little People leker Lillebror veldig mye med enda her. Det hender faktisk T leker med det også :p
 
Ja merkelig det der med at første barnet har sinnsykt mye leker! :eek::p Emira hadde/har mye.. men det har ikke øket så mye etter de to andre kom til verden siden jeg sparte på det meste :)
Høres bra ut, for tenker at om vi skal ha like store mengder leker x3/4 unger så må vi jo ha et eget hus til lekene :eek: :p

Vi har også pakket alt på loftet. Kun kvittet oss med "dårlige" leker som Hermine aldri var noe interessert i ;)

William fikk låne ei hel eske med Lamaze leker av oss nå :)
 
Ja jeg har snakket endel med han om det, så vi får se hvordan vi gjør det =)
Jeg ønsker helst å gi bort til noen som ikke har råd, enn å selge for å kjøpe nye leker, som han sikkert helst vil da :p
Little People leker Lillebror veldig mye med enda her. Det hender faktisk T leker med det også :p
Hermine interesserte seg aldri for Little People, eneste er ei rutsje med en liten bil. Den leker hun litt med, så den tror jeg får stå ei stund til.

Mest kaffekoking, dukker og dyr her om dagen :) Kunne nok klart seg kun med det og Duplo i grunnen.

Blir så mye udefinertbart ræl synes jeg, ei hel kasse med ting og tang som jeg helst bare vil hive :p ...det meste er kommet som gaver da :confused: Derfor er jeg blitt veldig nøye på å gi ordentlige gaver!
 
Høres bra ut, for tenker at om vi skal ha like store mengder leker x3/4 unger så må vi jo ha et eget hus til lekene :eek: :p

Vi har også pakket alt på loftet. Kun kvittet oss med "dårlige" leker som Hermine aldri var noe interessert i ;)

William fikk låne ei hel eske med Lamaze leker av oss nå :)

Haha ja det må dere ha da! Nesten litt synd dere ikke fikk huset, så kunne dere brukt den ene leiligheten som et "lekehus" for ungene :p

Jeg har gjort det samme.. ryddet vekk leker som er i god stand, men ikke blir lekt med.. kastet en del, og nå ga jeg bort babyleker til helsestasjon :) Leoh leker kun med biler og lekekjøkkenet, så tror jeg kan rydde vekk det meste i kassa hans :p

Emira merker heller ikke når jeg rydder bort leker hun ikke bruker.. ofte jeg har kasta 2-3 barbier i slengen og hun har ikke merket det.. men nå har hun kun de hun bruker igjen, pluss masse annet:p
 
Anita; slår ikke Khalid.....
7 brødre med Khalid (1 døde før K ble født)og 3 søstre. Pluss 6 halvsøsken!

Tror familien syntes våre 2 barn er som ingen haha
 
Anita; slår ikke Khalid.....
7 brødre med Khalid (1 døde før K ble født)og 3 søstre. Pluss 6 halvsøsken!

Tror familien syntes våre 2 barn er som ingen haha
Jøsses :eek: :p

Jeg syntes vi er mange liksom, med 5 søstre og 2 brødre :p
 
Jau da...
Mange nok... Men er ikke så vanlig nå lenger. ... heldigvis. De skal jo følges opp :)

Mange dere og :) Koselig med søsken :)
Er noen halvsøsken her også, men vi bruker ikke den betegnelsen. Søsken er søsken liksom :)

Ja, himmel, det er mange barn å holde tritt med. Men er vel mer vanlig lengre øst i verden enn her?!
 
Back
Topp