Felles skravle 2015

Og derved bør ikke vekt være argument for om man skal innlegges eller ei

Nei, det liker jeg dårlig at de tar med i vurderingen. Vekttap derimot burde med, for det sier en del om alvoret i situasjonen.

Og Twinkle hører til samme sykehus som meg, så jeg liker ikke om jeg møter samme vurderingen om jeg kommer dit på nytt. Det ble ikke vurdert sånn på meg sist, men det kan jo være ulike leger som tar vurderingene.

Nei, det liker jeg dårlig at de tar med i vurderingen. Vekttap derimot burde med, for det sier en del om alvoret i situasjonen.

Og Twinkle hører til samme sykehus som meg, så jeg liker ikke om jeg møter samme vurderingen om jeg kommer dit på nytt. Det ble ikke vurdert sånn på meg sist, men det kan jo være ulike leger som tar vurderingene.

Vekttap er greit nok å ta med, for det sier noe om alvorlighetsgrad ja, men ikke vekt i seg selv. Dehydrett er dehyrdret og bør ha intravenøs veske. Med så¨nne vitaminer og mineraler som man trenger, for både mor og barn.

Ja, fikk med meg det. Kanskje det er derfor min PC sier ifra at nå er den ferdig med sin tid her hos meg?

Mannen skal fikse den andre også da, den må bare ha ny ram. Så skal han ha den til fotballspill, og jeg skal ha denne "gaming series" til å surfe på nett.

(JA, også skal han låne den til bildebehandling da, derav den kraftige prosessoren...)

Jada, etterhvert, min erfaring er at det tar meg ei ukes tid hvor jeg er trøtt, trøtt, trøtt, så går det greit. Så neste helg...
Så og reise til Amerika eller andre land med stor tidsforskjell er ikke noe for deg?

Det er nok enklest å tenke at det ikke gir seg, og heller ta det som en bonus om det blir noe bedre. :)

Det er veldig dårlig at de ikke la deg inn. Jeg ble vurdert lagt inn, men jeg ville helst slippe og slapp, men jeg har også noen kilo ekstra altså. Det holder ikke å ha noen kilo ekstra i de periodene man ikke får i seg noe. Da burde man få hjelp. :(
Ja, jeg sa ifra til sykehuset når jeg var på ultralyd at jeg følte meg fryktelig dårlig behandlet og at de ikke tok noe på alvor. Jeg var jo fullstendig dehydrert!

Kiloene har vel ikke så mye å si, er det ikke VESKEN som er det som blir problem først da? Dehydrert? Og for å ikke bli dehydrert har vel ikke dere med noen kilo ekstra så mye mer å gå på enn f.eks meg som altså helst ikke bør ned i vekt (som gravid, som ikke-gravid kan jeg godt ta av kilo ca uten å bli undervektiig, men i i løpet av et svangerskap er et kamp nok å få meg oppover som det er) Men dehydrert blir jo alle som ikke beholder veske og kaster opp i ett kjør?
Nettopp. Akkurat det sa mamma til sykehuset og. For ja, jeg måtte rett og slett ha med mamma på sykehuset for de overkjørte meg fullstendig. Tenker på babyen jeg da, de sa jo hun var litt liten. Spent på neste vekstkontroll.

Vekttap er greit nok å ta med, for det sier noe om alvorlighetsgrad ja, men ikke vekt i seg selv. Dehydrett er dehyrdret og bør ha intravenøs veske. Med så¨nne vitaminer og mineraler som man trenger, for både mor og barn.

Nei, faktisk vekt blir mindre relevant. Det er greit at man ved overvekt har mer energireserver slik at det vil kunne være farligere for livet til en som er undervektig, men det er ganske kritisk med alt det andre og. Dessuten kan både syre/base-balansen og elektrolyttnivåene bli påvirket av gjentatt oppkast - og det kan også være svært alvorlig, og kan justeres på sykehus.

Nettopp. Akkurat det sa mamma til sykehuset og. For ja, jeg måtte rett og slett ha med mamma på sykehuset for de overkjørte meg fullstendig. Tenker på babyen jeg da, de sa jo hun var litt liten. Spent på neste vekstkontroll.

God ide å ta med noen som støttespiller når man føler seg overkjørt.

Jeg hadde da i tillegg gått ned 7 kg på svært kort tid. Kjenner jeg blir irritert når jeg tenker på det!! Takk for mamma og mannen som gjorde alt de kunne for og få i meg væske.

Mannen skal fikse den andre også da, den må bare ha ny ram. Så skal han ha den til fotballspill, og jeg skal ha denne "gaming series" til å surfe på nett.

(JA, også skal han låne den til bildebehandling da, derav den kraftige prosessoren...)

Aha. Det er noe galt med batteriet på min, men jeg kjøper nok ny og kaster den gamle, jeg forstår altfor lite om PCer, og mannen enda mindre enn meg. :p

Jeg hadde da i tillegg gått ned 7 kg på svært kort tid. Kjenner jeg blir irritert når jeg tenker på det!! Takk for mamma og mannen som gjorde alt de kunne for og få i meg væske.

Det burde du klage inn. Det skal ikke være sånn.

Back
Topp