Alle gode ting er 3

mittønske

Flørter med forumet
Tenkte å skrive en dagbok her inne under svangerskapet :) Koselig å se tilbake på.

I dag er jeg 5+3 dager gravid å jeg har fortalt fastlegen min hemmeligheten. Hun sendte henvisning til tidlig UL på grunn av det forige svangerskapet mitt som var utfor livmora: jeg tror alt er bra denne ganger, ingen blødninger, ingen smerter å alt føles normalt, men godt å få det sjekket uansett. En ekstra ultralyd blir jeg ikke lei meg for :)

Ellers så er formen så som så. Litt kvalm og veldig trøtt.

Edit; der ringte gynekologen, å jeg fikk time på førstkommende tirsdag. Ååh, så spennende. Håper virkelig alt er bra med lille reka i magen <3
 
Last edited:
I dag begynner hjertet å slå i følge babyverden sin terminkalkulator <3 Tenk om det stemmer da, at fra i dag har jeg et lite hjerte nede i magen. Det er så sprøtt å tenke på. Blir bare enda mer spent på ultralyden neste uke når jeg tenker på det :Heartblue:Heartpink
 
:( Så utrolig deppa i dag. Var på ultralyd i går for å roe nervene litt, men ble bare mer urolig. Gynekologen var ikke veldig optimistisk. Han mente at fosteret var på størrelse som i uke 4 (jeg er 6+4) og at han kaaanskje kunne se treg hjerterytme om han virkelig la godviljen til... Ny ultralyd om en uke, men må vel forberede meg på at det ikke går :-( Faen... Jeg ønsker dette så ufattelig mye!

Jeg hadde en stygg drøm i går. Var nok underbevisstheta mi som jobbet. I hele går kveld så tenkte jeg på hva som skjer om de setter terminen min tilbake 2 uker, når jeg er 110% sikker på når jeg hadde mensen. Det vil jo i verstefall føre til at jeg kan gå 2 uker ekstra over terminen. Hvert fall, tilbake til drømmen. Jeg drømte at jeg fødde, også ble babyen tatt i fra meg. Etter mange timer fikk jeg endelig se den, men det var en baby med tenner, laaangt sort hår, som kunne rulle alle veier, å snakke.... Stor var den også. Det var grusomt, å jeg var helt fortvilt i drømmen. Vil tro det hadde noe med tankene om å gå så langt over tida. Var hvert fall helt skjelven når jeg våknet.

Denne uka blir lang, skal prøve å tenke positivt. Sambo er fast bestemt på at alt er som det skal, helt til det motsatte er bevist, så han skjønner ikke hvorfor jeg er så lei meg nå, når alt faktisk kan gå bra. Jeg mistet bare troa helt i går...
 
:( Så utrolig deppa i dag. Var på ultralyd i går for å roe nervene litt, men ble bare mer urolig. Gynekologen var ikke veldig optimistisk. Han mente at fosteret var på størrelse som i uke 4 (jeg er 6+4) og at han kaaanskje kunne se treg hjerterytme om han virkelig la godviljen til... Ny ultralyd om en uke, men må vel forberede meg på at det ikke går :-( Faen... Jeg ønsker dette så ufattelig mye!

Jeg hadde en stygg drøm i går. Var nok underbevisstheta mi som jobbet. I hele går kveld så tenkte jeg på hva som skjer om de setter terminen min tilbake 2 uker, når jeg er 110% sikker på når jeg hadde mensen. Det vil jo i verstefall føre til at jeg kan gå 2 uker ekstra over terminen. Hvert fall, tilbake til drømmen. Jeg drømte at jeg fødde, også ble babyen tatt i fra meg. Etter mange timer fikk jeg endelig se den, men det var en baby med tenner, laaangt sort hår, som kunne rulle alle veier, å snakke.... Stor var den også. Det var grusomt, å jeg var helt fortvilt i drømmen. Vil tro det hadde noe med tankene om å gå så langt over tida. Var hvert fall helt skjelven når jeg våknet.

Denne uka blir lang, skal prøve å tenke positivt. Sambo er fast bestemt på at alt er som det skal, helt til det motsatte er bevist, så han skjønner ikke hvorfor jeg er så lei meg nå, når alt faktisk kan gå bra. Jeg mistet bare troa helt i går...
Forstår at det må være tøft å få beskjed om, men det lever :) du er gravid :) håper UL om en uke får deg mer beroliget ! Det ordner seg nok skal du se :D
 
Ny drøm i natt. Drømte om blod hele natta. Jeg blødde, veggene blødde, himmelen blødde. Det var blod over alt. Når jeg våknet gikk jeg på do, men ingen tegn til blod. Heldigvis bare en drøm.... Helt til jeg måtte på do igjen. Da kom det... blod :( Vet ikke hva jeg skal tenke nå. En ultralyd som ikke så helt bra ut, å nå blod... Håper bare lille spira klamrer seg fast <3 Det er jo ikke så uvanlig med litt rosa blod, men likevel, jeg liker det ikke....

Det er så lenge til onsdag å neste ul.. men samtidig vil jeg at den dagen aldri skal komme, for det er kanskje dagen svangerskapet er over... :(
 
<3 håper alt er bra! Mine drømmer går også i blod og spontanaborter...:-/ hver natt.. Krysser fingrene og tærne for deg og mini <3
 
Takk for oppmuntrende ord NoClue og Tulla84 :signs001:Heartred

I dag har jeg grått mine modige tårer, egentlig litt godt å få følelsene ut, slik at jeg kanskje slipper den store reaksjonen inne på gyn-kontoret i morgen om beskjeden er dårlig. Stemningen med sambo har også vært litt laber de siste dagene, det tynger oss begge dette, og vi er ikke så flink å trøste hverandre når vi begge er deppa. ÅÅh, det Må bare gå bra, å blodet må ikke være et tegn på SA eller MA!
 
Takk for oppmuntrende ord NoClue og Tulla84 :signs001:Heartred

I dag har jeg grått mine modige tårer, egentlig litt godt å få følelsene ut, slik at jeg kanskje slipper den store reaksjonen inne på gyn-kontoret i morgen om beskjeden er dårlig. Stemningen med sambo har også vært litt laber de siste dagene, det tynger oss begge dette, og vi er ikke så flink å trøste hverandre når vi begge er deppa. ÅÅh, det Må bare gå bra, å blodet må ikke være et tegn på SA eller MA!
Man vet liksom aldri! Men jeg bruker alltid å forberede meg på det verste sånn att jeg kun kan bli positivt overrasket, eller bare få bekreftet det jeg har trodd. Slik får jeg Veeeldig mange gode overraskelser, og sjeldent sjokk ;-)
 
Man vet liksom aldri! Men jeg bruker alltid å forberede meg på det verste sånn att jeg kun kan bli positivt overrasket, eller bare få bekreftet det jeg har trodd. Slik får jeg Veeeldig mange gode overraskelser, og sjeldent sjokk ;-)
Siden fosteret var alt for lite på forige UL og jeg blør litt, så er det vanskelig å holde motet oppe. Heldigvis er timen tidlig i morgen, så jeg finner ut av dette... Håper jo det blir en god overraskelse <3
 
Det håper jeg også :) håper å få ett godt svar i morgen :)
 
Tusen takk for lykkeønskninger <3

Nå har jeg vært på UL og hjertet banket som bare det :Heartred Men fosteret er nøyaktig en uke mindre enn den skal være (i følge meg), men prøver ikke tenke så mye på det, for den hadde vokst slik den skulle fra forrige uke, å det var ikke vanskelig å se at den var blitt større bare med mitt utrente øye. Gynekologen snakket om en 0 uke som mange opplever, så det var vist ikke så uvanlig å bli satt tilbake 1 uke?!?? Det er jo uansett ikke før i uke 18-20 terminen settes. Blødningene kunne han ikke vare på, han sa det kunne være en truende abort, eller at morkaka lå langt nede å skapte blødninger. Bare krysse fingrene, ny ultralyd om 4 uker, da skal alt se like bra ut :):):)

Betaler forresten bare 58 kr for ultralyden å kan ringe han på dagen å få time når som helst, det er veldig betryggende <3
 
Tusen takk for lykkeønskninger <3

Nå har jeg vært på UL og hjertet banket som bare det :Heartred Men fosteret er nøyaktig en uke mindre enn den skal være (i følge meg), men prøver ikke tenke så mye på det, for den hadde vokst slik den skulle fra forrige uke, å det var ikke vanskelig å se at den var blitt større bare med mitt utrente øye. Gynekologen snakket om en 0 uke som mange opplever, så det var vist ikke så uvanlig å bli satt tilbake 1 uke?!?? Det er jo uansett ikke før i uke 18-20 terminen settes. Blødningene kunne han ikke vare på, han sa det kunne være en truende abort, eller at morkaka lå langt nede å skapte blødninger. Bare krysse fingrene, ny ultralyd om 4 uker, da skal alt se like bra ut :):):)

Betaler forresten bare 58 kr for ultralyden å kan ringe han på dagen å få time når som helst, det er veldig betryggende <3
Utrolig gode nyheter :D da er det bare å kose seg med den voksende magen. Mange som blør litt i svangerskapet og føder friske barn :) om 4 uker på neste UL så tenker jeg du er mye roligere :)
 
KVALM ! Blæh. De siste dagene har morgenkvalmen kommet. Men jeg kaster ikke opp, det kommer andre veien på meg... Beklager for TMI altså, men det er da en rar måte å få ut kvalmen på? :p Fysj.. Problemet er også at jeg er så forferdelig sulten om morgenen, men brekker meg jo når jeg spiser..

Aldri hatt morgenkvalme før. Tips til hva jeg kan spise for å dempe det, å samtidig få noe mat i meg, mottas med takk :anyone
 
Her starter dagen med at samboer koker en kopp te til meg, og ordner en loffskive med bare litt smør på. Så spiser jeg det og drikker litt te (earl grey eller yellow lipton, ikke noe fancy te), før jeg står opp. Det hjelper :) Er som oftest litt kvalmen og brekker meg mens jeg steller meg på badet, men klarer stort sett holde loffskiva nede, og klarer komme meg på jobb til rett tid.
 
Her starter dagen med at samboer koker en kopp te til meg, og ordner en loffskive med bare litt smør på. Så spiser jeg det og drikker litt te (earl grey eller yellow lipton, ikke noe fancy te), før jeg står opp. Det hjelper :) Er som oftest litt kvalmen og brekker meg mens jeg steller meg på badet, men klarer stort sett holde loffskiva nede, og klarer komme meg på jobb til rett tid.
Hørtes hærlig ut med en mann som serverer frokost på senga :) Flink du er som klarer å jobbe tross kvalme :)
 
Så langt er symptomene mine prikk like som da jeg var gravid med jenta mi. Har en gutt å ei jente, å starten på svangerskapene var ganske forskjellig. Jeg er kvalm, men konstant sulten, nøyaktig slik som med storesøster. hmm.. kanskje det betyr at det blir ei lita jente til, eller er slikt helt tilfeldig? Kinesisk fødselskart har stemt begge gangene, å nå sier det jente.

Jeg blir like glad uansett, men er jo så nysgjerrig :p
 
Vært hos legen å fornyet sykemeldinga. Jeg er jo ikke sykemeldt på grunn av at jeg er gravid, men av helt andre årsaker, likevel er det litt godt å ha fri om dagene, når jeg er så trøtt som jeg er. Legen spurte om jeg ville settes opp på svangerskapskontroll snart, men det takket jeg nei til. For det første så er dette 3dje svangerskapet mitt, det er ikke like spennende som første gang med helsekort å det som skjer på undersøkelsene, også vil jeg vente til etter neste ultralyd i uke 11 for å bare være 110 % sikker på at dette er liv laga :)Selv om jeg jo allerede har sett hjerterytme 2 ganger ;)

Føler også at svangerskapet blir så langt om jeg begynner å gå til kontroller allerede :) Kontakter jo lege om jeg merker at noe ikke stemmer.

Nå er jeg hvert fall sykemeldt i 1 mnd til, men kan ikke tenke meg at jeg kommer meg ut i jobb før etter permisjonen.
 
Back
Topp