Babymiddag

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
De 8 mnd glassene er det mer biter i, men fremdeles ganske most, mesteparten. Har du prøvd å gi brødskive da? Er det ikke vanlig at de spiser samme mat som oss ved 1 års alder? Er fremdeles en stund til :p jeg tar det med ro foreløpig :)
Okei, mesteparten av 6 mnd glassene er jo suppe. Ja her går brødskive ned på høykant :D

Jo trodde 1 år var vanlig jeg og, men er kanskje lettere å få de til å like det om man begynner litt før? Ikke vet jeg. Kommer nok til å gi en blanding av middagsglass og hjemmelaget hvis ho vil ha det :)

Jeg kunne ønske hun spiste biter. Hun har fått smake mange ganger, men hun bare sutter på det. Er minimalt som faktisk går ned i magen.
Nå for tiden spiser hun ikke middagsglass heller. Blir bare grøt, fruktmos og morsmelk.
Her hjalp det med sånne "ostepop" laget av hirse og mais. Husker ikke hva det egentlig heter men det ser ut som ostepop. Når de suttes på går de fort i oppløsning og hun får det inn i munnen og ned i magen. Etter litt trening med sånne går brødbiter og alt bedre også :)

Her hjalp det med sånne "ostepop" laget av hirse og mais. Husker ikke hva det egentlig heter men det ser ut som ostepop. Når de suttes på går de fort i oppløsning og hun får det inn i munnen og ned i magen. Etter litt trening med sånne går brødbiter og alt bedre også :)

Det gir jeg også og de kjøper jeg på meny og heter Skumpinner mais og hirse fra Naturlig Produkt. Hipp har også, men de smeltet ikke like greit som Skumpinnene så han satt så veldig i halsen..

Ser sånn ut:
IMAG2598.jpg

Okei, mesteparten av 6 mnd glassene er jo suppe. Ja her går brødskive ned på høykant :D

Jo trodde 1 år var vanlig jeg og, men er kanskje lettere å få de til å like det om man begynner litt før? Ikke vet jeg. Kommer nok til å gi en blanding av middagsglass og hjemmelaget hvis ho vil ha det :)
Unger er veldig forskjellig. Både mtp smak og konsistens. Eldste taklet ikke biter før han var godt over året, vesla hadde ingen problemer da hun var 4 mnd :p Selv om de bare vil ha middagsglass i begynnelsen så betyr ikke det nødvendigvis at de bare spiser det for alltid. Noen trenger litt mer tid på tilvenning, bedre å ikke presse barnet for mye og skape dårlig assosiasjoner til mat :) Da tenker jeg heller middagsglass enn matstress :p Kjenner til det å lage masse mat og så vil ikke unge ha :p Synd med det med flekker da. Har du sett sånne heldekkende smekker? Som en liten regnfrakk på en måte:)

Unger er veldig forskjellig. Både mtp smak og konsistens. Eldste taklet ikke biter før han var godt over året, vesla hadde ingen problemer da hun var 4 mnd :p Selv om de bare vil ha middagsglass i begynnelsen så betyr ikke det nødvendigvis at de bare spiser det for alltid. Noen trenger litt mer tid på tilvenning, bedre å ikke presse barnet for mye og skape dårlig assosiasjoner til mat :) Da tenker jeg heller middagsglass enn matstress :p Kjenner til det å lage masse mat og så vil ikke unge ha :p Synd med det med flekker da. Har du sett sånne heldekkende smekker? Som en liten regnfrakk på en måte:)[/quo]

Ja vi bruker de smekkene, og det funker greit. Men probleme er etter ho har spist. Har ikke lyst til å bruke de smekkene ute i offentligheten :p

Unger er veldig forskjellig. Både mtp smak og konsistens. Eldste taklet ikke biter før han var godt over året, vesla hadde ingen problemer da hun var 4 mnd :p Selv om de bare vil ha middagsglass i begynnelsen så betyr ikke det nødvendigvis at de bare spiser det for alltid. Noen trenger litt mer tid på tilvenning, bedre å ikke presse barnet for mye og skape dårlig assosiasjoner til mat :) Da tenker jeg heller middagsglass enn matstress :p Kjenner til det å lage masse mat og så vil ikke unge ha :p Synd med det med flekker da. Har du sett sånne heldekkende smekker? Som en liten regnfrakk på en måte:)

Ja vi bruker de og det funker greit. Men problemet er etter hun har spist. Gulpen står jo alle veier, har ikke veldig lyst til å bruke de smekkene ute i offentligheten :p

Ja vi bruker de og det funker greit. Men problemet er etter hun har spist. Gulpen står jo alle veier, har ikke veldig lyst til å bruke de smekkene ute i offentligheten :p
Haha ja da skjønner jeg! Kun mørke bodyer og olabukse? :p

Haha ja da skjønner jeg! Kun mørke bodyer og olabukse? :p

Ja er stort sett det det går i nå. Mine klær har fått gjennomgå også! Hadde håpa at det ble bedre med hjemmelaget mat, men blir det for mye stress så venter vi heller :)

Når fir du middagsglass da? Her får hun det bare når vi er hjemme.
Grøt til morgen og kveld, frukt til lunsj (det er stort sett da vi er ute på ting) og middag i 4 tiden. Da kan jeg ha på sånne store smekker, og hvis hun gulper kan jeg tørke bort med en gang.
Planen er vel at hun skal få brødskive til lunsj når hun får til å spise det.

Når fir du middagsglass da? Her får hun det bare når vi er hjemme.
Grøt til morgen og kveld, frukt til lunsj (det er stort sett da vi er ute på ting) og middag i 4 tiden. Da kan jeg ha på sånne store smekker, og hvis hun gulper kan jeg tørke bort med en gang.
Planen er vel at hun skal få brødskive til lunsj når hun får til å spise det.

Middag i 15-16 tiden. Er ofte vi er ute etter middag fordi hun blir så fort utålmodig på kvelden og er vanskelig å underholde hjemme :(

Middag i 15-16 tiden. Er ofte vi er ute etter middag fordi hun blir så fort utålmodig på kvelden og er vanskelig å underholde hjemme :(
Vi drar hjem da, for jeg skal jo lage middag til oss voksne også:)
Men hun kan være ganske utålmodig på ettermiddagen her også. Må noen ganger ta henne i bæresele på ryggen når jeg lager mat:D

Vi drar hjem da, for jeg skal jo lage middag til oss voksne også:)
Men hun kan være ganske utålmodig på ettermiddagen her også. Må noen ganger ta henne i bæresele på ryggen når jeg lager mat:D

Jeg føler ikke at jeg gjør noe annet enn å bære hvis vi er hjemme på ettermiddagen, men drar vi ut så er ho fornøyd :-) satser på at det snart blir lettere :-)

Jeg er ganske nøye. Kun rene fiske og kjøttprodukter, dvs. ikke oppmalt og kun usaltet og ferskt. Masse forskjellige grønnsaker.

Det gir jeg også og de kjøper jeg på meny og heter Skumpinner mais og hirse fra Naturlig Produkt. Hipp har også, men de smeltet ikke like greit som Skumpinnene så han satt så veldig i halsen..

Ser sånn ut:
Vis vedlegget 83802
Hvor mye hirse og hvor mye mais er det i de? Vi bor i Engeland for øyeblikket og her har de bare med mais. Om det er god fordeling mellom hirse og mais kanskje jeg ber noen ta med neste gang vi får besøk :)

Hvor mye hirse og hvor mye mais er det i de? Vi bor i Engeland for øyeblikket og her har de bare med mais. Om det er god fordeling mellom hirse og mais kanskje jeg ber noen ta med neste gang vi får besøk :)
Tror det er 50% av hver i de fra Hipp

Ja krysser fingrene for at det går bedre da:D

Idag gikk det bedre med hele biter. Hun spiste nesten 5 pastaskruer selv, tok litt tid da :) har gitt opp å gi henne hjemmelaget most mat, hun hater det! Gir middagsglass først og så får hun smake på det jeg spiser. Når hun blir flinkere så dropper vi middagsglass. Takk for tips om å gi hele biter :) hun satt en brokkoli i halsen men brakk seg fort slik at den kom fint opp igjen :p jeg ble litt skremt..

Back
Topp