Når starter/startet dere med innkjøp?

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei jenter! Når tenker dere å starte innkjøpene av de litt større tingene som vogn, stellebord, seng, babystol osv? Dere som allerede har barn og mange av tingene fra før, når startet dere å kjøpe til førstemann?
Jeg har sååå lyst å begynne nå. Både for kosen sin del, men også for å fordele kostndene litt utover svangerskapet. Kjæresten min er derimot uenig og vil vente til hvertfall etter jul :p Er kanskje bare jeg som er overivrig, men vil gjerne høre hvordan dere skal gjøre det? :)
 
Jeg hadde egentlig tenkt å vente til etter jul, men kjenner at jeg ikke helt klarer det. Bestilte bilstol her om dagen, fant et godt tilbud. Og følger med på den vognen vi skal ha i tilfelle den dukker opp på tilbud.
Sist bestilte vi en hel haug av ting på samme butikk da jeg var rundt 5-6 mnd på vei, og hentet det omtrent halvannen måned før termin.
 
Jeg kunne begynt i går!! Vi har ikke tatt vare på noe fra de eldre barna, så må jo ha alt... Etter oul om 1 uke skal vi nok begynne følge litt med på tilbud å sånn, og ta d derfra :) seng kjøper vi nok ikke før jan/feb. Men vet hvilke vi skal ha så ;) vogn kjøper vi kanskje brukt, så den og blir å følge med på finn.no.... Men håper å ta d litt mnd for mnd, og ikke alt på samme lønning!!!
 
Vogn er bestilt og kommer i januar, da kjøper jeg også krybba. Tenkte kanskje vi skulle kjøpe bilsete neste uke etter oul :)
 
Her har vi kjøpt vogn og seng allerede. Kom over gode tilbud, så da slo vi til :) Noen begynner tidlig og andre sent. Begynn når du føler for Jeg var tidlig ute i forrige svangerskap óg. Er ikke så god på tålmodighet og det der! :p
 
Vi har ikke kjøpt noe store ting enda. Men har kjøpt masse klær på nettet som jeg venter på, når det har kommet så skal jeg ikke kjøpe noe mere klær utenom det vi får eventuelt :) mangler å kjøpt en ytterjakke og vinterdress da av klær. De store tingene tar vi også etterhvert. Håper på å ha mye av det i hus før jul, da er jeg 30/31 uker på vei ca :)
 
Tenker å kjøpe mye etter jul, men finner jeg noe jeg vil ha til en ok pris kjøper jeg. Har jo mye fra sist så er ikke det store jeg trenger:) sist så handlet jeg fra uke 18 ca.. Men da jeg var på 3D i uke 28 fikk vi vite at jeg bare hadde 5 uker på å få alt klart før jeg skulle bli innlagt på sykehuset. Da tok jeg og søskenbarnet mitt en shoppingtur og svidde av 15 000 :O det var det siste jeg trengte da. Og hodt var det jeg gjorde det for jenta kom tidligere enn planlagt.. Nå skal vi ønske oss noe til jul så kan vi kjøpe det lille ekstra rett etter jul:)
 
Vi kjøpte litt etterhvert som vi kom over gode tilbud:) må ha nytt stellebord tenkte å kjøpe det på januarsalg eller brukt om jeg finner det rette:)
 
Samboer vil vente til etter jul.. Men pga. Flytting er det kanskje greit :) vi får sikkert noe utstyr til jul også :)
 
Me har kjøpt vogn, og så har me vore så heldige å fått seng og tripptrappstol. Neste helg (etter OUL) blir det "shopping" hjå naboen som skal kvitte seg med sine ting. Godt å få kjøpt brukt av kjensfolk :)
 
Er ferdighandla og klar allerede :p Bare vogna som ikke er i hus. Men den èr bestilt og kommer i desember engang :)
Så godt med alt som er gjort!! jeg kunne startet for lengst. Men med en sambo som tenker litt mer langsiktig enn meg, så blir d å vente litt til :p Men skal starte på litt klær og små plukk etter OUL på torsdag håper eg :)
 
Sist begynte vi med klær etter olu og møbler og vogn ca uke 25. Nå skal vi ha alt klart til uke 30 da sist sv.skap var ut og inn av sykehus de siste ukene med mye usikkerhet. Vil ha alt ordnet på forhånd og nyte de siste ukene uten stress av ting som må ordnes. Har bare kjøpt noe klær nå, men har vogn og sete. Skal kjøpe bedside crib(håper brukt), babynest og søskenvogn
 
Sist begynte vi veldig tidlig, førstemann er alltid mer spennende enn andre har jeg hørt og det stemmer, for jeg tenker ikke så mye på det nå, kjøper kle til lillejenta isteden for =)

Kommer sikkert til å kjøpe noe etter ultralyden som er om 2 UKER!! :p
men vognen kommer vi sikkert ikke til å kjøpe før i begynnelsen mars siden vi må spare endel! å seng etter jul engang siden ikke lillejenta er ferdig med grindsenga si enda.

om det blir jente har jo vi alt for mye klær ( 12 kasser på lofte mellom 50 til 80 ) men om det blir gutt så har jo vi ingenting så da må vi få gidd vekk litt jenteklær å kjøpt noe gutteklær :)
 
Med eldstemann lånte vi det meste av store ting, så da var det ikke så mye shopping. Men hadde vel det meste klart ca en mnd før termin. Har blitt mer og mer avslappa for hver unge etterpå da, så har bare såvidt hatt ting på plass før fødselen ;-)
Merker at jeg er mer ivrig denne gangen, så det blir nok å begynne sånn smått etterhver. Det som er ekstra moro denne gangen er at vi nå har barn som er så store at de er veldig gira også :) Tenker det blir enda mer morsomt å ordne til den lille sammen med storesøsknene :)
 
Kjøpte første klesplass etter UL i uke 18. Så har jeg kjøpt inn bagdelen til vogna for jeg fant den på finn til en billig penge :flower
 
Back
Topp