Bytter du til vinterdekk selv?

Både og :-)

Mannen. Jeg gidder ikke forsøke engang

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan legge om dekk selv, men synes det er kjekt å slippe. Så det gjør mannen somregelt. Hvis vi ikke gjør det i lag :)

Jeg gjorde det da jeg var alene og i begynnelsen av samboerskapet. Nå tar han med til dekkhotell og får skiftet. Jeg gjør endel 'manneting' i forholdet, og han gjør endel 'dameting' som å vaske mye klærne, lage mat osv. Men jeg er langt ifra maskulin, og han er heller ikke feminin. Vi har bare utradisjonelle kjønnsmønstre...

Jeg skal få instruksjon på hvordan jeg gjør det på den nye bilen. Gjorde det selv på den forrige bilen :)

Ja... men jeg får ikke lov... mannfolkarbeidet får jeg høre... o_O

Jeg har nylig lært meg det selv, fordi jeg syns det er greit å kunne gjøre dersom det plutselig må gjøres raskt, som hvis snøen kommer veldig tidlig og man ikke er forberedt, eller man punkterer, eller man skulle blitt aleneforelder av en eller annen grunn. Syns generelt det er smart å være litt selvstendig og kunne slike smarte ting.

Blir som regel jeg som bytter på min, mannen sin og pappa sin. Nå har jeg heldigvis en kompressor som gjør skrujobben for meg da :-)

Gjorde det selv før, pappa forklarte meg grundig at når man skal ha lappen og bil, så er det to ting man skal kunne; peile olje og skifte dekk :-P

Nå et det verkstedet med dekkhotell som skifter for oss ;-)

Jeg gjør det fint selv, men i år får mannen ta det ettersom at jeg hadde termin på søndag, og får vel nok med den lille fremover når han dukker opp :P

Det er det mannen som gjør. Men jeg har gjort det selv mange ganger, man trenger jo ikke å være rakettforsker akkurat..

Jeg kan men foretrekker å la verkstedet gjøre slikt. Pleier å ha årlig service på bilen samtidig med at vi skifter til vinterdekk :)

Back
Topp