Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ble du aldri tilbydd mat??Her var dei innom og såg på maskina, justerte beltet og sjekka åpningen. Gav meg smertestillande når det var den tiden.
Trur når det var igjen 1 time hadde eg ei inne hjå meg konstant me. Det var nok fordi A var litt stressa.
Ellers synes eg det er utruleg rart at eg aldri vart tilbydd mat og eg var jo der frå laurdag kl 16 og A kom 00:56 natt til mandag...
Hva slags smertestillende fikk du? Jeg fikk én paracet, da måtte jeg bare le selv om jeg hadde vondt.Her var dei innom og såg på maskina, justerte beltet og sjekka åpningen. Gav meg smertestillande når det var den tiden.
Trur når det var igjen 1 time hadde eg ei inne hjå meg konstant me. Det var nok fordi A var litt stressa.
Ellers synes eg det er utruleg rart at eg aldri vart tilbydd mat og eg var jo der frå laurdag kl 16 og A kom 00:56 natt til mandag...
Hva slags smertestillende fikk du? Jeg fikk én paracet, da måtte jeg bare le selv om jeg hadde vondt.
To paracet hjelper ikke alltid på hodepinen min engang, må ofte ta flere for at det skal fungere.
En paracet når du føder hjelper like mye som en non stop...
Ble du aldri tilbydd mat??![]()
Det var veldig rartNei, faktisk ikkje. Tenkte ikkje så mykje over det da, men har gjort det i ettertid. Fekk mat kl 03:40 etter fødselen, men da orka eg berre ei halv skive... Trur eg åt ein bollen og 1/2 skive på 48 timar...
Så bra du ble godt fulgt opp siste gangen. Men med nr 2 ble du værende i fødsel alene med fødselsangst? Fy!Da jeg fikk nr.2 var det veldig travelt og vi var myyye alene. Det hele var egentlig litt skumnelt og jeg følte meg stua vekk. Ble nesten ikke sjekka og ble veldig dårlig behandlet av overlegen. Jeg skulle egentlig ha planlagt ks pga smalt bekken og fødselsangst, men siden han kom i uke 35 ble jeg frarådet ks. Fikk velge selv og sa at jeg ville prøve vaginalt. 22 timer senere hadde enorme ryggsmerter, rett før vannet gikk, dro i snora og jm kom. Etter kort tid sier hun: jeg skal bare ordne noe. Hun kom aldri tilbake! Vannet går og vi drar febrilsk i snora -inn kommer en annen jm og hun tar i mot gutten 14minutter senere.
Da jeg skulle ha Felix fikk jeg innvilget planlagt ks om jeg gikk til uke 38 pga fødselsangst. Var i møte på sykehuset og snakket med overlegen i uke 28 og vi laget en fødselsplan dersom jeg fødet før uke 38.
Da jeg endte i fødsel var jeg ikke alene ett sekund! De fulgte fødselsplanen slavisk og denne overlegen sto overtid (1time) for å være til stede under pressingen. Vi fikk en erfaren, kjempe snill, koselig og flink jm!![]()
De skal vel være inne alltid under aktiv fødsel. Ikke alltid de har tid daDet var 3 jordmødre hos oss. Dag, kveld og nattevakt.
Var ikke inne hos meg hele tiden, men mannen min var der så jeg syns det var greit å få tid alene med han. Nattevakten var inne hos meg hele tiden. Fra ca 6-7cm tror jeg.
What? Jeg var jo på samme sykehus og ble tilbudt mat flere ganger og hadde noen inne hele tiden og sambo fikk også mat. Hjelpes. Jeg fikk jo ikke til å spise noe særlig da og heller ikke drikke. Formen min og babyens bedret seg betraktelig når jeg fikk væske intravenøst. Tror det hadde gjort seg med litt næring intravenøst også. Stakkars du skulle jo absolutt fått mat!Her var dei innom og såg på maskina, justerte beltet og sjekka åpningen. Gav meg smertestillande når det var den tiden.
What? Jeg var jo på samme sykehus og ble tilbudt mat flere ganger og hadde noen inne hele tiden og sambo fikk også mat. Hjelpes. Jeg fikk jo ikke til å spise noe særlig da og heller ikke drikke. Formen min og babyens bedret seg betraktelig når jeg fikk væske intravenøst. Tror det hadde gjort seg med litt næring intravenøst også. Stakkars du skulle jo absolutt fått mat!