Glad jeg stemte mot Høyre....

Eg vil jo ikkje akkurat seie at rød-grønn regjering gjorde det så mykje bedre for oss "vanlige". Menmen. Smak og behag:-)
Ingen partier er perfekte og kommer aldri til å finne et parti jeg er helt enig med på absolutt alle punkter. Men det er på grunn av så mange år med Arbeiderpartiet og den siden jeg som ung alenemor ikke er dømt til å mislykkes som jeg ville vært i for eksempel USA som har en politikk som er mye nærmere den blå. Vi har en ganske bra velferdsstat fra før og det er etter mange år med rød og rød - grønt styre.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Dyrere-barnehage-spiser-opp-skattelette-7737175.html

Jeg er ikke særlig imponert over det foreløpige statsbudsjettet...
Blir for mye å ta fra de som har mist og gi, på ett tynt grunnlag, til de som har mest!
Vanlige arbeidstakere, syke og uføre er, som ventet etter min mening, taperne i dette budsjettet.
Når jeg ser de merkelige prioriteringene er jeg glad for at jeg stemte, og at jeg stemte mot den blå siden, slik at jeg kan klage høylytt over det jeg synes er ett veldig dårlig budsjett! ;)
Enigenig :)

Sikkert mange småbarnsfamilier som har gått til innkjøp av det nå :p

Hmmm... Sier noe der! Er igrunnen veldig merkelig at jeg ikke har sett noen her med små barn som cruiser rundt på segway?!
Eller forresten, har ikke sett en eneste segway jeg?!
Kan ikke forstå det? Det må jo være en gråååådig god grunn for at regjeringen faktisk gjorde dem lovlige! :D

Hmmm... Sier noe der! Er igrunnen veldig merkelig at jeg ikke har sett noen her med små barn som cruiser rundt på segway?!
Eller forresten, har ikke sett en eneste segway jeg?!
Kan ikke forstå det? Det må jo være en gråååådig god grunn for at regjeringen faktisk gjorde dem lovlige! :D
Har du ikke sett de? :eek: synes de begynner å bli fryktelig plagsomme :p jeg syns de er overalt!
Ærlig talt, jeg har aldri sett en Segway, kun i syden - land. Tullete bruk av ressurser, tid og penger. Tror aldri Segway blir noen trend i Norge.

Det vil aldri lønne seg for folk som har gjennomsnittsinntekt og lavere å stemme blått nei..
Her har vi lavere inntekt enn gjennomsnittet og vi sitter ikke igjen med mindre enn før.
:)

Når det er statsbudsjett så vil noen alltid klage.
Det er sunt at pengene ikke alltid går til de samme for vi har alle ulike fanesaker og jeg som har liten inntekt er mer fornøyd med blå regjering en rødgrønn :)

Det er trist at folket stemte for dette her. Skatteletten gangner ingen, de som har lite drar ingen nytte av det og de som har mye merker det ikke. Men summen av dette merker felleskassen. Og når hun med det korte blonde håret (gidder ikke å skrive deres navn engang!) presterer å forsvare statsbudsjettet med at det nå vil bli rimeligere å kjøpe bil da mister jeg kjeven på knærne. For all del- i vårt hus har vi så vi klarer oss og mer til. Men min mor som nå er uføretrygdet med gjeld kommer til å få en tøff tid. Og han klysa som sier at 6000,- er det samme som ingen endring...!? Han kan putte tunga si en viss plass, han aner ikke hva han snakker om! Men jøss, hvis hun skulle klare å få salt i maten så kan hun i det minste trøste seg med av avgiftene på nybilkjøpet til naboen er redusert..

Det er sunt at pengene ikke alltid går til de samme for vi har alle ulike fanesaker og jeg som har liten inntekt er mer fornøyd med blå regjering en rødgrønn :)

Selv om det ikke går ut over akkurat deg så går det jo ut over de svakeste her i samfunnet vårt da. For eksempel det at uføretrygden skal betale skatt. Jeg synes det blir feil å gi skattelette til de som har mye og så ta fra de som ikke har noe å rutte med.

Det er trist at folket stemte for dette her. Skatteletten gangner ingen, de som har lite drar ingen nytte av det og de som har mye merker det ikke. Men summen av dette merker felleskassen. Og når hun med det korte blonde håret (gidder ikke å skrive deres navn engang!) presterer å forsvare statsbudsjettet med at det nå vil bli rimeligere å kjøpe bil da mister jeg kjeven på knærne. For all del- i vårt hus har vi så vi klarer oss og mer til. Men min mor som nå er uføretrygdet med gjeld kommer til å få en tøff tid. Og han klysa som sier at 6000,- er det samme som ingen endring...!? Han kan putte tunga si en viss plass, han aner ikke hva han snakker om! Men jøss, hvis hun skulle klare å få salt i maten så kan hun i det minste trøste seg med av avgiftene på nybilkjøpet til naboen er redusert..

Enig her. Jeg blir flau over å være norsk rett og slett. Dette er det som representerer oss utad. Off

At det settes krav og begrensinger som gjør at velferdsstaten ikke kan misbrukes er greit - men det skal virkelig ikke gå utover de som trenger det. Og formueskatten - selvfølgelig bør de som har mye betale mer til fellesskapet. Og de vil gå i fotsporene til Sverige når det gjelder skolepolitikk...ja de som går på privatskole har det bra, men resten av skolene er myyyyye dårligere enn før. Økt klasseskille på alt :(

Det er jaggu ikke alle biler som blir billigere heller - svært få av de dyreste. Sambo stemte høyre og satt å leste opp bilmerkene og var skuffet over at det ikke gjalt noen "vanlige" biler og heller ikke el-biler. Nei når du ikke er rik så gagner det deg ikke. Og miljø er ikke prioritert. Dustefyr!

Selv om det ikke går ut over akkurat deg så går det jo ut over de svakeste her i samfunnet vårt da. For eksempel det at uføretrygden skal betale skatt. Jeg synes det blir feil å gi skattelette til de som har mye og så ta fra de som ikke har noe å rutte med.
Du fikk med deg at jeg sa jeg tjener under snittet sant ;)
For en gjennomsnittlig uføretrygdet dreier det seg om 400 kr mnd mindre i mnd. Men hva betyr det når vi har god helsehjelp og MANGE andre gode velferdsordninger? Jeg hadde gladelig gitt de 400 i mnd for å fortsette å ha det bra. Men tenk jeg er så "heldig" at jeg tjener så lite at jeg ikke taper noen ting.
Og de rike i landet, jeg kan garantere deg at de har bidratt med mye skattepenger selv om vanlig mann i gata tror de ikke gjort det. Jeg kjenner en mann med en ca årsinntekt på 1.3 millioner i året. 800.000 betaler han i skatt. Hvor er det rettferdig? De som jobber for pengene sine fortjener å få beholde mesteparten selv enten de tjener 10.000 eller 100.000 i måneden.

For en gjennomsnittlig uføretrygdet dreier det seg om 400 kr mnd mindre i mnd. Men hva betyr det når vi har god helsehjelp og MANGE andre gode velferdsordninger? Jeg hadde gladelig gitt de 400 i mnd for å fortsette å ha det bra. Men tenk jeg er så "heldig" at jeg tjener så lite at jeg ikke taper noen ting.
Og de rike i landet, jeg kan garantere deg at de har bidratt med mye skattepenger selv om vanlig mann i gata tror de ikke gjort det. Jeg kjenner en mann med en ca årsinntekt på 1.3 millioner i året. 800.000 betaler han i skatt. Hvor er det rettferdig? De som jobber for pengene sine fortjener å få beholde mesteparten selv enten de tjener 10.000 eller 100.000 i måneden.
Men skulle man beholdt mesteparten selv hadde vi jo ikke hatt de velferdsordningene som vi har :) og hvor lenge klarer vi å holde på de on de rike får enda mer skattelette... Skal bare si at jeg betaler skatten min med glede altså :) Selv om jeg syns jeg betalte litt vel mye ifjor :p
Også forslag om å øke sykepengegrensen til at man må ha tjent 88 000 for å få det. Hva med studenter og de med små stillinger? Det er så hull i hodet!

Har du regnet på skatteprosenten til vennen din? Enten har han fortalt feil tall til deg, eller så har han en veldig høy formue han skatter av i tillegg til lønnen :p Av lønnen skatter han samme prosent som alle oss andre, men det blir nødvendig vis en høyere sum, siden han tjener mer ;)

Hva har de blå med i sitt budsjett som slår positivt ut for din familie? :)

De tallene du har fått der stemmer nok ikke ;) når de som sliter mest går ned med over 30 000 i året. Ja. Da er det noe alvorlig galt et sted. bare fordi du klarer deg, betyr ikke det at alle gjør det. De 400 kronene er kanskje matbudsjett for en uke til noen. Og du har ikke dårlig råd om du ikke vet betydningen av 400 kr :)

Skjønner ikke at folk vil ha et samfunn der man kun tenker på seg selv og sine. "Så lenge jeg har råd så går det bra. " Økt privatisering fører kun til økte forskjeller og flere som havner utenfor. Men det gjør vel ingenting. Så lenge du har råd til den skolen, den behandlingen?

Back
Topp