Glad jeg stemte mot Høyre....

MammaTilNurket

Februar 14 :)
http://www.aftenposten.no/okonomi/Dyrere-barnehage-spiser-opp-skattelette-7737175.html

Jeg er ikke særlig imponert over det foreløpige statsbudsjettet...
Blir for mye å ta fra de som har mist og gi, på ett tynt grunnlag, til de som har mest!
Vanlige arbeidstakere, syke og uføre er, som ventet etter min mening, taperne i dette budsjettet.
Når jeg ser de merkelige prioriteringene er jeg glad for at jeg stemte, og at jeg stemte mot den blå siden, slik at jeg kan klage høylytt over det jeg synes er ett veldig dårlig budsjett! ;)

http://www.aftenposten.no/okonomi/Dyrere-barnehage-spiser-opp-skattelette-7737175.html

Blir for mye å ta fra de som har mist og gi, på ett tynt grunnlag, til de som har mest!
Vanlige arbeidstakere, syke og uføre er, som ventet etter min mening, taperne i dette budsjettet.
Når jeg ser de merkelige prioriteringene er jeg glad for at jeg stemte, og at jeg stemte mot den blå siden, slik at jeg kan klage høylytt over det jeg synes er ett veldig dårlig budsjett! ;)

Er så enig med deg. Men klarer ikke helt være glad. Er redd de ødelegger velferdsstaten vår.

Glad at jeg stemte på de Blå blå.

Så kan jeg glede meg over at landet sakte men sikkert blir styrt på en skikkelig måte etter 8 år med vanstyre fra de rød-grønne. Skoler blir prioritert igjen på en skikkelig måte (feks orden i klasserommet blir gjeninnført), sykeplasser for eldre blir opprettet, i motsetning til 'de andre' som lovet mye og gjorde ingenting, eksplosjonen av antall uføretrygdede blir bremset osv osv. Jeg kan gjerne skrive mye her videre.....

Eksplosjonen av antall uføretrygdede er allerede hindret, så det skal ikke den blå siden få kreditt for.
Er idag veldig vanskelig å bli uføre, noe det ikke var for 10-20 år siden

Ellers syns jeg det er lovet ekstremt mye fra blå siden som ikke har blitt holdt, det vil skje med enhver regjering da ting tar tid og ikke alt lar seg gjennomføre som planlagt.

Gleder meg til neste valg!

Det vil aldri lønne seg for folk som har gjennomsnittsinntekt og lavere å stemme blått nei..

Så kan jeg glede meg over at landet sakte men sikkert blir styrt på en skikkelig måte etter 8 år med vanstyre fra de rød-grønne. Skoler blir prioritert igjen på en skikkelig måte (feks orden i klasserommet blir gjeninnført), sykeplasser for eldre blir opprettet, i motsetning til 'de andre' som lovet mye og gjorde ingenting, eksplosjonen av antall uføretrygdede blir bremset osv osv. Jeg kan gjerne skrive mye her videre.....
Tviler på at det blir noe endringer i klasserommet, det kommer jo helt ann på læreren og ikke hvem som sitter i regjering!

Enig! Er redd dette skal ødelegge velferdsstaten selv. Mer til de som har alt og mindre til de som har minst. Gleder meg bare til neste valg, har aldri stemt blått og kommer aldri til å gjøre det med deres prioriteringer. De som har minst og såvidt klarer seg økonomisk får nesten ingenting i skattelette i tillegg taper de penger på andre områder som barnehage blir dyrere. Imens får de som har alt fra før får råd til en ekstra ferie. Bra prioritering...

Er så utrolig enig! Mange som ikke vet sitt eget beste :p skjønner godt at de med mye penger og som tenker kun på seg selv, stemmer blått. Men at de som ikke har det så greit økonomisk stemmer blått, er for meg en gåte...
Gleder meg til valg igjen om 3 år:) så får vi se hvor mye de har klart å ødelagt til da.

De blå har jo allerede brutt valgløfter som gjorde at vanskeligstilte stemte på dem...
Og disse sykeplassene, de er vel ikke opprettet enda såvidt jeg vet?

Vi er en vanlig familie med vanlig inntekt så jeg stemte heldigvis på et parti som bryr seg om oss:)

Det hjelper ikke med valgflesk, når de ikke gjennomfører det de lover ;) Til nå har de holdt seg til å bl.a. gjøre segway og vannscooter lovlig, og de vil forandre knockout loven slik at det kan bokses proft i Norge. Dette er eksempler på utrolig dårlig prioritering fra de blå sin side. Jeg synes de burde begynt ett annet sted, og gjort noe for velferdsnorge, ikke bare for enkeltpersoner sin fritidssyssel.

Enig! Er redd dette skal ødelegge velferdsstaten selv. Mer til de som har alt og mindre til de som har minst. Gleder meg bare til neste valg, har aldri stemt blått og kommer aldri til å gjøre det med deres prioriteringer. De som har minst og såvidt klarer seg økonomisk får nesten ingenting i skattelette i tillegg taper de penger på andre områder som barnehage blir dyrere. Imens får de som har alt fra før får råd til en ekstra ferie. Bra prioritering...

Er så enig!!

Er så utrolig enig! Mange som ikke vet sitt eget beste :p skjønner godt at de med mye penger og som tenker kun på seg selv, stemmer blått. Men at de som ikke har det så greit økonomisk stemmer blått, er for meg en gåte...
Gleder meg til valg igjen om 3 år:) så får vi se hvor mye de har klart å ødelagt til da.

Jeg kjenner faktisk en del vanlige folk som stemte blått ;) Jeg kommer heller aldri til å forstå hvorfor! Men det kommer jo alltid mye valgflesk man skal klare å se forbi, er nok der de fanget mange stemmer. Og så er jo også Norge en "myevilhamer"-nasjon, så en del ville nok også prøve en ny regjering, da den rød-grønne ikke levde opp til hver enkelts ønsker...
Jeg derimot tror de rød-grønne var på vei mot noe bra, men ting tar tid :)

Det må da ikke komme som noe sjokk at partiene lover skog og grønne enger under valget, men gjør noe helt annet etter de er blitt valgt. Slik har det jo alltid vært.

Når det er sagt så syns jeg statsbudsjettet var veldig skuffende! Og da tenker jeg ikke på meg og mitt og andre mennesker, men også på de andre taperne, nemlig dyrene. :/

Jeg stemte ikke i det hele tatt. Det er som å velge mellom pest og kolera.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg vil jo ikkje akkurat seie at rød-grønn regjering gjorde det så mykje bedre for oss "vanlige". Menmen. Smak og behag:-)

Jeg kjenner faktisk en del vanlige folk som stemte blått ;) Jeg kommer heller aldri til å forstå hvorfor! Men det kommer jo alltid mye valgflesk man skal klare å se forbi, er nok der de fanget mange stemmer. Og så er jo også Norge en "myevilhamer"-nasjon, så en del ville nok også prøve en ny regjering, da den rød-grønne ikke levde opp til hver enkelts ønsker...
Jeg derimot tror de rød-grønne var på vei mot noe bra, men ting tar tid :)
Helt enig med deg! Og hva har de gjort? Ikke noe som er viktig og heller ingenting for at mannen i gata skal få det bedre.
Segway er jo noe alle virkelig har et stort behov for :D

Helt enig med deg! Og hva har de gjort? Ikke noe som er viktig og heller ingenting for at mannen i gata skal få det bedre.
Segway er jo noe alle virkelig har et stort behov for :D

ALLE har vel bruk for segway vel!!! Syns det var en kjempeprioritering jeg,ass! :D

Men sånn ellers så er jeg veldig glad for at jeg ikke stemte for denne regjeringen! Gleder meg til neste valg ;)

ALLE har vel bruk for segway vel!!! Syns det var en kjempeprioritering jeg,ass! :D
Sikkert mange småbarnsfamilier som har gått til innkjøp av det nå :p

Back
Topp