Felles skravle 2015

Siden desember, så er i PP 10. Går på pergo nå, og gynekologen har sendt henvisning til prøverør. Vi startet å prøve for fire år siden også, og prøvde i 10 måneder uten at det skjedde noe. Da ble vi anbefalt å vente med prøving. Så ventetiden har vært lang.
Uff kjedlig :/ masse lykke til. Unner alle å få oppleve det! Håper det blir din tur snart:)

Jeg har vært prøver eller gravid i 7-8 år.

Å plutselig skulle begynne med prevensjon virker rart. Å skulle..... Ikke prøve å lage en unge til..... Jo, det et mulig jeg kan bli nostalgisk
Det skjønner jeg. Og det er jo rart med det, så fort noe er oppnådd glemmer man raskt veien dit.

Jeg vet ikke hva gyn tenker.

Jeg har dette som et sv de temaene vi skal snakke om jeg og min mann, en dag han kommer hjem før jeg har pusset tennene for kvelden.

Lykkeliten har bestemt at jeg skal ha letrozol og progesteron, jeg er redd legen beordrer sædtest, ventetid og dill, og i verste fall sier prøverør, for det tror jeg ikke vi vil gå for, da gir vi oss med to. Staten dekker jo ikke noe som helst når vk har to felles barn, og derved blir det veldig dyrt. Vi er heldige, vi har to.

Hvert fall Letrozol. Krangle deg hvert fall til det, så eventuelt progesteron også (men kanskje godta 1-2 sykluser med Letrozol for å se om du spotter da og), i tilfelle det blir mye å kreve alt på en gang? Gjerne begge deler med en gang altså, for det er jo ikke noe farlig.

Og det du skriver her om grunnen til at sædprøve blir tull - si det til gynekologen. Sædprøven koster MER enn én pakke Letrozol (om du slipper å betale den, så koster den likevel mer for staten). Og resultatet av sædprøven vil sannsynligvis ikke forandre på noe som helst. Det gir dere ikke rett på noe mer behandling, og han har gjort deg gravid 3 ganger før, og det vet jo både du og gynekologen.

Mine foreldre ville også at jeg skulle vente til etter jeg var gift, men det dret jeg i....
Det ejeg ikke skjønner hvorfor de tar sjansen.
Det at man gir datteren vaksinen, betyr ikke det at man ikke kan oppfordre til avholdenhet til etter man har gått ned kirkegulvet dersom man ønsker det

Og hva om hun går ned kirkegulvet med en som IKKE har ventet?

Sex før man er gift? Det ha rman selvsagt ikke.

Nei, jeg forstår heller ikke hva dere har snakket om i kveld. Det er jo fysisk umulig.

Jeg er født 6 måneder etter bryllupsdagen til foreldrene mine:p Fordelen med å være fra Nord-Norge er at det er svært få her som forventer avholdenhet før ektemål. Tvert i mot blir mange veldig overrasket når de får høre at vi er gift. Vi var sammen i fem år før vi giftet oss.

Det er noen distrikter hvor korte svangerskap er mer vanlig. :p

Neihei, å da kan det ikke stemme?
Det er ikke akkurat uvanlig har jeg inntrykk av

Jeg kjenner heller ingen som var jomfru da de ble gift.

Back
Topp