Min dagbok

Ultralyd i morra. Gruer meg mer enn jeg gleder meg. Har til gode å se et bankende hjerte på skjermen, så håper håper håper, men tør ikke tro noe før jeg får det svart på hvitt i morra. Huff, blir nok en LAAAANG natt...

Æsj, har begynt å stikke ganske mye nede på venstre side... Føles som da jeg oppdaget ma sist. Hm, er nok bare nervene som er i høyspenn i kveld, satser på det er helt uskyldig og livmora som strekker på seg og gjør plass til junior. Gubben skjønner jo ingenting, forstår ikke at jeg er redd og nervøs og stressa og alt det der. Han ligger og snorker og koser seg i senga. På en måte må det være deilig å være mann og ha så få bekymringer... 12 timer igjen til jeg får svar på om junior er i live inni der <3

I dag fikk jeg se junior for første gang! 36 mm lang og med 155 i puls. Er 10+1 ifølge menstermin, ble satt til 10+3 i dag ;-) så utrolig fantastisk å høre det lille hjertet jobbe! Sov godt da vi så på, men med den ene armen i været som en liten supermann

Hurra for mer overskudd og mindre kvalme! Begynt å jobbe igjen denne uka, og der går jo veldig greit! :-D bare la det fortsette sånn, og at bekkenet ikke krangler for mye så blir jo dette veldig bra framover!

11+1. I dag er dagen vi fant ut at vi ikke skulle bli foreldre allikevel, på sankthans i år. Føler at dette er en liten merkedag, og at nå vil alt gå bra siden vi har sett et bankende hjerte :-)
Og i dsg har jeg og mannen vært kjærester i 10 år :-) :-) :-)
Finfin dag det her!

I dag sov jeg til 9, spiste frokost. Så siste Harry Potter-filmen (3 de siste 2 dagene). Etter det var jeg så trøtt at jeg hadde en 1,5 timer lang lur på sofaen. Så var det spise litt igjen da. Nå har jeg bare sløva på dataen siden jeg våkna. Og skal straks lage meg noe middag. Produktiv dag? Nei. Skal brette noe klær mens potene koker da. Og lurer på om jeg kanskje skal ta meg en liten gåtur etterpå, så jeg kanskje har en liten mulighet til å sovne til normal tid igjen til kvelden... ;)

Aiaiaia. Ryggen min verker som besatt, og det har den gjort de siste dagene. Badekar er løsninga foreløbig.

I dag skal jeg på cafe med tre venninner, to av oss er gravide, hun ene har en sønn på 6 mnd og siste venninna vår har ikke barn, ingen planer om barn ;) Blir sikkert superspennende for henne å høre om alle våre plager og gleder :P

Ferdig med fem vakter i strekk, har fått overraskende greit :-) Nå vet mange på jobb at jeg er gravid og, så de hjelper meg med de tyngste oppgavene. Supert :-D

Woho! Her er formen på topp i dag, og håper virkelig det fortsetter sånn!
Til tross for 6 dager i strekk på jobb forrige uke, først fri i dag, har jeg fått gjort masse i dag. Vaska to bad, rydda og vaska kjøkkenet, vaska 2 maskiner med klær, støvsugd hele huset og vaska gulv i hele huset og trappa! Oioioi, det har jo ikke skjedd på månedsvis... :p
Nå må jeg rett og slett sitte stille litt og svette ferdig, så skal jeg sette over noe middag og ta en god dusj. I kveld venter det Grey's anatomy-maraton hos ei venninne :)

Hadde invitert ei venninne på middag i dag, rett etter jeg var ferdig på jobb. Hun er alltid litt sein, så ba henne komme 15.30, middag kl. 16. Lagde rådyrgryte og hjemmelaget potetstappe, sliten etter jobb, men koselig å få besøk siden mannen er på jobb hele uka.
Kvart på fire ringte hu og hadde glemt hele greia. Så innmari typisk henne. Guttungen hadde akkurat sovna når hu kom på at hu skulle vært her, så passa dårlig å kjøre hit da, og hu har 30 minutter kjøring hit. Så da kunne hu ikke komme.
Med graviditetshormoner på toppen av skuffelsen ble det tårer og mye sutring. Når man har laget ordentlig mat er det skikkelig nedtur å spise den alene. Nå tar jeg meg en time under dyna, satser på bedre humør når jeg våkner.

Begynner å bli ubehagelig å ligge på magen. Vanligvis sovner jeg alltid på liggende på magen, nå våkner jeg av at det er ubehagelig :-P Blir kanskje greiene mår magen blir så stor at jeg ikke klarer å snu meg i søvne :-P

Back
Topp