Felles skravle 2015

Da er første skritt av pizzamaking ferdig

Aner ikke når den skal serveres, aner ikke når vi ent har gjester heller.

Så da er pizzabunn-deig laget, og kjøttdeig stekt.

Nå hever deigen, så skal jeg lage bunn, ha på saus, kjøtt, krydder og ost.

Siste skritt blir å sette på ovnen, men det tar jeg når enn det er klart at vi snart skal spise. Sånn om en time eller to?

Går an å halvsteke hjemmelaget pizza uten ost, men med alt fyll. Så tar det bare 10 minutter med ost før servering. :)

Pizzaene vel og merke, ikke gjestene. Og så serverer vi gjerne fortløpende når de er ferdig stekt, men da går det mye mer kontinuerlig enn om de skal stekes fra deig.

Oppdatert 15:49

3. Kengu: 941 (78 %)
4. Huleboer!: 753
6. Twinkle: 609
11. Mars2015: 431 (36 %)
12. Lovebelly: 424
14. Lykkeliten: 406
17. ninhursag: 371
18. Liisjja: 357
20. To små og en i magen (Foreløpig litt anonym): 320 (27 %)
22. trinebeth: 312
24. FruJohnsen: 293
27. Plomme: 269
34. Sara: 194
54. Lilla86: 90

30. plassen har 208 (17 %)
31. plassen har 204
35. plassen har 186
40. plassen har 166
100. plassen har 43

Når denne dagen er over har det gått 13 % av oktober, tilsvarende 155 av 1200 innlegg. Foreløpig er de 40 øverste på listen allerede forbi dagens mål.

I oktober er det 3 ekstra premier som trekkes blant de som ligger på topp 30 og har mer enn 1200 innlegg når måneden er slutt.

Si ifra om jeg skal ta deg med på mine oppdateringer, uansett om målet er topp 100 eller topp 30/1200. :)

Oppdateringer skjer for tiden omtrent hver 4. time, jeg skal prøve å få til hvert fall 1-2 ganger per dag.

Når har du tid til en skikkelig skralekveld? Jeg skravler mye med de andre om det er 2-3 av dem her, men er du her sammen med en annen eller to så skravler jeg liksom dobbelt så mye....

Går an å halvsteke hjemmelaget pizza uten ost, men med alt fyll. Så tar det bare 10 minutter med ost før servering. :)

Men med forvarmet ovn tar det bare 15 min uansett? Og såpass lenger kan han vente.

Nå ser det ut til å ha hevet seg fint, så jeg får ta neste skritt. enten mannen eller gjestene er her sikkert i løpet av en halvtimes tid...

Pizzaene vel og merke, ikke gjestene. Og så serverer vi gjerne fortløpende når de er ferdig stekt, men da går det mye mer kontinuerlig enn om de skal stekes fra deig.

du halvsteker ikke gjestene, altså?

Uæ! Klarer du ta høneblunder midt på dagen da?

Utenom ekstreme tilfeller: Slikt bedriver i alle fall ikke jeg.

men i sånne "ekstremetilfeller" klarer jegsove lengerenn 8 også da

Når har du tid til en skikkelig skralekveld? Jeg skravler mye med de andre om det er 2-3 av dem her, men er du her sammen med en annen eller to så skravler jeg liksom dobbelt så mye....

Jeg kan ikke denne helgen, men hvert fall tirsdag kveld. Kanskje mandag. Jeg får alltid plutselig veldig mange innlegg om du har vært pålogget ja.

Men med forvarmet ovn tar det bare 15 min uansett? Og såpass lenger kan han vente.

Nå ser det ut til å ha hevet seg fint, så jeg får ta neste skritt. enten mannen eller gjestene er her sikkert i løpet av en halvtimes tid...

Jeg lager ofte litt tykk bunn og mye fyll, så tar det nærmere 20 minutter. Om jeg bare skal steke tynn pizza i 15 minutter så ville jeg hatt på ost hele tiden og halvstekt i 10 minutter og så tatt 5-7 minutter på nytt når vi skulle spist.

Det er jo kun om man lager mer enn 1 pizza og ikke har flere ovner da. 1 pizza i 15 minutter er ikke noe poeng å halvsteke. :)

Jeg kan ikke denne helgen, men hvert fall tirsdag kveld. Kanskje mandag. Jeg får alltid plutselig veldig mange innlegg om du har vært pålogget ja.

Vi får se hva vi får til.

Mandag, har jeg fri, men med begge ungene hjemme, og en bursdag på ettermiddagen, men etter de er i seng.
tirsdag, vel, mannen kommer neppe hjem før ungene er i seng hele uka, så generelt "etter ungene er i seng", dog tirsdag er vel antakelig en jobbekveld for meg da.

Men vi får se.

Jeg lager ofte litt tykk bunn og mye fyll, så tar det nærmere 20 minutter. Om jeg bare skal steke tynn pizza i 15 minutter så ville jeg hatt på ost hele tiden og halvstekt i 10 minutter og så tatt 5-7 minutter på nytt når vi skulle spist.

Det er jo kun om man lager mer enn 1 pizza og ikke har flere ovner da. 1 pizza i 15 minutter er ikke noe poeng å halvsteke. :)

Ja, vi skal jo bare lage en pizza, for poenget med disse gjestene som jeg ikke aner når kommer, er jo at de IKKE skal spise her, de fikk tilbudet, men holdte på å lage seg mat...

Men jeg kom på sånn halvveis ferdig med osten at jeg har jo ikke fårhåndsvarmet ovn nå da, for det har jeg til vanlig fordi jeg setter den på mens jeg lager pizzaen.

så jeg lot den varme seg opp til ca 100, og slo av. Og to min senere kom mannen, så nå står den på og steker seg ferdig, mat om ikke så lenge.

Og gjestene... kommer sikkert mens vi spiser. Så får ungene få tilbud om en bit da om de vil, selv om foreldrene ahr sagt at de lager middag hjemme... Jadda... det går så bra så.

Noen tips til en lett men samtidig litt lørdags middag,?

Back
Topp