Så kjedelig! Men du kan jo lage deg noe godt du daNei, han jobber til han kommer hjem og sier "hei, kjære" og jeg svarer "Hei, elskede, god natt" sånn ca
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så kjedelig! Men du kan jo lage deg noe godt du daNei, han jobber til han kommer hjem og sier "hei, kjære" og jeg svarer "Hei, elskede, god natt" sånn ca
Kjedlig at han arbeider så sent da. Er det vanligvis sånn eller er det bare nå for en periode?Nei, han jobber til han kommer hjem og sier "hei, kjære" og jeg svarer "Hei, elskede, god natt" sånn ca
Ja, er man blir vel ikke så oppblåst av det. Spiser ikke så mye av det selv lengre, men ble mye da jeg jobbet der jeg gjorde![]()
Med mindre man er intolerant mot gluten eller noe annet i mel så skal man ikke bli oppblåst av det :/ Men det er noe med gjærbakst og lite fiber.
Hvete, og andre typer korn, er annerledes i dag enn for noen tiår siden, så mer varianter av stoffer i dem å reagere på nå enn da vi var yngre. Jeg har ikke alltid ikke tålt gluten så husker godt hva en vanlig muffins smaker![]()
Hadde egentlig planer om maispure men hadde ikke fløte
Egentlig veldig lite annet og i kjøleskapet, så i dag blir det chips, mais og peppersaus![]()
Så kjedelig, da.
Dere får ta det igjen senere
Så kjedelig! Men du kan jo lage deg noe godt du da![]()
Han jobber så lenge i dag for å slippe å jobbe så mye i helga. Så vi får håpe på litt kjærestetid.
Kos med kjærestetid da<3Han jobber så lenge i dag for å slippe å jobbe så mye i helga. Så vi får håpe på litt kjærestetid.
Håpe på.Det blir koselig det da
Da har du noe å se frem til
Får håpe han får til å få litt tid til deg også, daHåpe på.
Håpe. Han jobber vel på kvelden for å ikke jobbe når ungene er våkne.
Godt det da![]()
Det er det. Mannen tok over da, siden krydringa mi tydeligvis ikke var bra nokhaha
Vi kan håpe.Får håpe han får til å få litt tid til deg også, da
Syns det høres ut som luksus, jeg..
Min tar sjeldent over når jeg lager mat
Men det er også store forskjeller mellom de intolerant etter hva jeg har forstått. Og det er mange som får beskjed om å kutte ut gluten en periode for å se om det hjelper.
Ren cøliaki blir jo heller ikker det samme som glutenintoleranse, på samme måte som melkeallergi og laktoseintoleranse... ? Tar jeg helt feil nå?
Wow! du kunne litt om dette duJa det er sant. Stor forskjell på symptomer! Kjenner folk med "bare" intolerans som har mye verre symptomer enn meg. Jeg bare blir litt kvalm, trøtt, ukonsentrert, søvnvansker, og underernært pga at tarmtottene brytes ned. Men jeg hadde ingen mistanke om hvorfor, det var ikke de typiske symptomene liksom. Trodde jeg bare var sliten. Andre med cøliaki eller intoleranse sliter skikkelig med, kremt, å måtte akutt på do. Cøliaki er egentlig en kronisk sykdom, autoimun slik som gikt, det immunforsvaret bryter ned vev i kroppen. Har dessuten lest legeaetikler om ubehandlet cøliaki og gjentatte uforståelige SA...
Det er vanskeligere å "bevise" at man er intolerant enn at man har cøliaki. Tar mye lengre tid å finne ut av, og så blir de med intoleranse beskyldt for å være "alternative" og hypokondere. I USA og England er det i fitness miljøer in å kutte ut gluten. Greit nok, men det skaper sånn fokus på alt man ikke skal få i seg... Men det skal ikke være noe i veien for å spise det dersom kroppen tåler detdet er jo ikke usunt egentlig.
Pga ubehandlet cøliaki reagerte jeg på å drikke melk. Kuttet det ut på egen hånd ned resultat at jeg fikk stoooor jod-mangel. Virkelig ikke bra! Kunne fått stoffskiftesykdom om det hadde gått litt lengre.. Så anbefaler å snakke med en lege, fastlege eller privat som spesialiserer seg på allergi o.l. om det er noe man ikke tåler. Vel verdt pengene på sikt!
Melkeallergi er allergi mot melkeprotein. Men tror det også blandes med begrepsbruken. Vanskeligere å ha et kosthold uten melkeprotein enn uten laktose.
Ja, noen blir faktisk helt frisk etter å ha kuttet ut diverse matvarer en stund. Pussig kropp. Jeg tipper det er fordi når kroppen blir i ubalanse og immunforsvaret er irritert og ikke fungerer som det skal, da reagerer på mer enn det gjør i frisk tilstand.
Pjuh, dette ble langt! Ikke meninga, men forsøker selv å lære mer om dette. Legestanden sier selv at de vet veldig lite om årsakene til at man reagerer på gluten. Og hvorfor det er skjevt fordelt mellom verdensdelene. Men det er iallfall til en viss grad arvelig da man må ha spesifikke arvestoff(? Husker ikke helt ordet for det) for å kunne utvikle det. Ikke alle er født med å ikke tåle det, men utvikler det når de vokse opp dersom de har riktig/feil gener.
Ja det er sant. Stor forskjell på symptomer! Kjenner folk med "bare" intolerans som har mye verre symptomer enn meg. Jeg bare blir litt kvalm, trøtt, ukonsentrert, søvnvansker, og underernært pga at tarmtottene brytes ned. Men jeg hadde ingen mistanke om hvorfor, det var ikke de typiske symptomene liksom. Trodde jeg bare var sliten. Andre med cøliaki eller intoleranse sliter skikkelig med, kremt, å måtte akutt på do. Cøliaki er egentlig en kronisk sykdom, autoimun slik som gikt, det immunforsvaret bryter ned vev i kroppen. Har dessuten lest legeaetikler om ubehandlet cøliaki og gjentatte uforståelige SA...
Det er vanskeligere å "bevise" at man er intolerant enn at man har cøliaki. Tar mye lengre tid å finne ut av, og så blir de med intoleranse beskyldt for å være "alternative" og hypokondere. I USA og England er det i fitness miljøer in å kutte ut gluten. Greit nok, men det skaper sånn fokus på alt man ikke skal få i seg... Men det skal ikke være noe i veien for å spise det dersom kroppen tåler detdet er jo ikke usunt egentlig.
Pga ubehandlet cøliaki reagerte jeg på å drikke melk. Kuttet det ut på egen hånd ned resultat at jeg fikk stoooor jod-mangel. Virkelig ikke bra! Kunne fått stoffskiftesykdom om det hadde gått litt lengre.. Så anbefaler å snakke med en lege, fastlege eller privat som spesialiserer seg på allergi o.l. om det er noe man ikke tåler. Vel verdt pengene på sikt!
Melkeallergi er allergi mot melkeprotein. Men tror det også blandes med begrepsbruken. Vanskeligere å ha et kosthold uten melkeprotein enn uten laktose.
Ja, noen blir faktisk helt frisk etter å ha kuttet ut diverse matvarer en stund. Pussig kropp. Jeg tipper det er fordi når kroppen blir i ubalanse og immunforsvaret er irritert og ikke fungerer som det skal, da reagerer på mer enn det gjør i frisk tilstand.
Pjuh, dette ble langt! Ikke meninga, men forsøker selv å lære mer om dette. Legestanden sier selv at de vet veldig lite om årsakene til at man reagerer på gluten. Og hvorfor det er skjevt fordelt mellom verdensdelene. Men det er iallfall til en viss grad arvelig da man må ha spesifikke arvestoff(? Husker ikke helt ordet for det) for å kunne utvikle det. Ikke alle er født med å ikke tåle det, men utvikler det når de vokse opp dersom de har riktig/feil gener.