Handle babyklær

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvordan handler dere klær til ungene? Haha kanskje rart spørsmål. Men handler dere "hele sett" med klær som passer sammen? Eller kjøper dere en body alene eller en bukse alene og så er det alltids noen av de som passer sammen av det som er i klesskapet...?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan handler dere klær til ungene? Haha kanskje rart spørsmål. Men handler dere "hele sett" med klær som passer sammen? Eller kjøper dere en body alene eller en bukse alene og så er det alltids noen av de som passer sammen av det som er i klesskapet...?

Var helst de første mnd jeg kjøpte hele sett, nå blir det vel til at jeg kjøper et plagg her og der, så er det stort sett noe annet som passer av det jeg har liggende hjemme. Eller så hender det at jeg kjøper en genser fordi den hadde vært sååååå fin med en bukse hun har :D

Elsker å handle babyklær så finner alltid en unnskyldning uansett.. :p

Jeg kjøper mye av samme stil egentlig. Så da går det meste sammen:) jeg liker ikke spraglete og sterke fargerO.o

Prøver å tenke meg om hva som passer sammen. For jeg føler at vi har en del som overhodet ikke går sammen, gjerne sånn vi har fått i gave ol.

Jeg handler ikke hele sett, syns hun er litt for stor til det nå :p Kjøper bodyer jeg vet vil passe med noen bukser. Og omvendt. Andre ganger er jeg ute etter en spesifikk type topp/underdel/kjole i en viss farge dersom vi skal noe.

Handler på Kappahl, H&M, har fått mye fint fra GAP babies fra USA som tante sender, litt Lindex og Mothercare.

jeg har egentlig ikke fått handlet så mye enda! går fremdeles stort sett i gaver som vi fikk i forbindelse med fødselen. men kjøper en del basic-klær i nøytrale farger som går sammen med mye. synes de enkle omslagsbodyene fra h&m er geniale og billige, kjøper de i f.eks hvit, lys brun, lys blå så går de til veldig mye av underdelene han har.

Jeg handler ikke hele sett, syns hun er litt for stor til det nå :p Kjøper bodyer jeg vet vil passe med noen bukser. Og omvendt. Andre ganger er jeg ute etter en spesifikk type topp/underdel/kjole i en viss farge dersom vi skal noe.

Handler på Kappahl, H&M, har fått mye fint fra GAP babies fra USA som tante sender, litt Lindex og Mothercare.
Ja tenker ikke sett på den måten, men at du handler body, strømpebukse og bukse samtidig som du ser passer sammen. Her er det mye arveklær og har måttet ut å kjøpe en body som passer til den buksen og en strømpebukse og body som passer sammen til å ha under en kjole jeg har osv.

Handler ikke hele sett. Handler det jeg synes er fint der og da. Blir som regel til at vi ikke bruker settet sammen uansett. :p i allefall hvia det er mannen som kler på. :D

Handler litt her og der, men som regel så passer alt sammen i farger. Hvertfall så ender det opp som små antrekk som passer sammen selv om det er kjøpt nå og da og på forskjellige steder:) Liker ikke hele sett da det så ofte er hette på genser/jakke og det bruker jeg ikke på han.

Litt her og litt der:) Føler egentlig ikke jeg har kjøpt så mye, for vi har arvet en del og fått en del gaver. Har også handla klespakke brukt.
Handler stort sett en og en ting.
Har masse som ikke passer sammen, men det bryr jeg meg ikke om.
Jeg er mer opptatt av klærnes funksjon, som at en sparkebukse varmer overkroppen eller at de er laget av ull eller bambus.

Var veldig opptatt av at alt skulle matche i begynnelsen og kjøpte sett. Det ble til at det aldri ble brukt sammen da den ene delen var til vask eller ble gulpet på og lignende.
Var også veldig opptatt av at alt skulle være i lyse, duse farger, rosa, hvit osv. Nå som ho spiser middag styrer jeg unna lyst tøy. Det er orange flekker på alt det fine lyse tøyet hennes, hehe. Nå kjøper jeg stort sett ting hver for seg, men prøver å ikke la det kræsje helt med det andre da :-)

Handler litt her og der, men som regel så passer alt sammen i farger. Hvertfall så ender det opp som små antrekk som passer sammen selv om det er kjøpt nå og da og på forskjellige steder:) Liker ikke hele sett da det så ofte er hette på genser/jakke og det bruker jeg ikke på han.
Det ble kanskje feil å bruke ordet "sett", mente et helt antrekk

Kjøper det jeg syns er fint. Av og til ting for seg selv, av og til bukse og body som "hører" sammen

Jeg handler ikke klær til lillebror (arver kun fra storebror). Til storebror handler jeg enten antrekk som matcher sammen eller så tar jeg alltid bilde av de klærne jeg kjøper med mobilen som jeg ikke har matchende plagg til. Da kan jeg se på de bildene når jeg er ute å shopper om jeg finner noe som matcher til. I klesskapet hans ligger antrekk sammen, ikke en hylle til bukser og en til gensere.... Det er litt mer rot i lillebror sine klær, så det blir til at en del klær nesten ikke blir brukt da jeg ikke har matchende plagg til (pluss det blir mest ull om dagen). Jeg hadde nemlig ikke oppfunnet dette systemet da storebror var baby;)

Last edited:
Jeg har begynt å handle etterbevegelighetskomforten til han. Han er så aktiv og krabber. Elsker ull og silkebuksene fra Nøstebarn! Får ikke nok <3 men prøver å matche farger da. Buksa og siklesmekka f.eks ;-) Jeg DiggER leKne fArGer han er jo en leken gutt ;-) så syntes det er litt trist at det er så mye brunt som "moteplagg" i butikkene nå.

Nei, kjøper sjelden sett. Ikke alltid bukse og body blir skittent samtidig, dumt og måtte skifte klær som er rene bare fordi det er sett. Handler det jeg synes er fint, ett og ett plagg.

Jeg handler ikke klær til lillebror (arver kun fra storebror). Til storebror handler jeg enten antrekk som matcher sammen eller så tar jeg alltid bilde av de klærne jeg kjøper med mobilen som jeg ikke har matchende plagg til. Da kan jeg se på de bildene når jeg er ute å shopper om jeg finner noe som matcher til. I klesskapet hans liger antrekk sammen, ikke en hylle til bukser og en til gensere.... Det er litt mer rot i lillebror sine klær, så det blir til at en del klær nesten ikke blir brukt da jeg ikke har matchende plagg til (pluss det blir mest ull om dagen). Jeg hadde nemlig ikke oppfunnet dette systemet da storebror var baby;)
Åh det var lurt! Takk for tips :D

Nei, kjøper sjelden sett. Ikke alltid bukse og body blir skittent samtidig, dumt og måtte skifte klær som er rene bare fordi det er sett. Handler det jeg synes er fint, ett og ett plagg.
Nei det er sant. Jeg tenker 2 bodyer som passer til samme buksa er fint:)

Jeg handler ting som passer sammen ja, også tenker jeg over hva vi har og om det kan matches med noe av det.

Back
Topp