Bilstol

Noen passer jo babystolene til de er rundt året :) kommer vel litt anpå lengden på babyen, hvilken bilstol det er, og om lengden på ungen er i ryggen eller jevnt fordelt. Her har vi en som plutselig ble veldig lang i ryggen og dermed vokste ut av babystolen.
Ja sant det:p har ingen anelse om hun hadde passer setet lenger:o

Ja sant det:p har ingen anelse om hun hadde passer setet lenger:o
Veldig greit at der finnes bilstoler i neste klasse som går fra 0 kilo og ikke 9 som mange gjør. Mini her er jo ikke 9 kilo enda, men har strekt seg ut av babysetet. Det går jo greit at selene går litt ned bak skuldrene, men det er jo ikke optimalt. Og her begynte de nå å komme veldig langt ned, snakker om 3-4 cm nedfor :o må ha spist flaggstangfrø i sommer :p han var i alle fall veldig fornøyd med nystolen :D

Veldig greit at der finnes bilstoler i neste klasse som går fra 0 kilo og ikke 9 som mange gjør. Mini her er jo ikke 9 kilo enda, men har strekt seg ut av babysetet. Det går jo greit at selene går litt ned bak skuldrene, men det er jo ikke optimalt. Og her begynte de nå å komme veldig langt ned, snakker om 3-4 cm nedfor :o må ha spist flaggstangfrø i sommer :p han var i alle fall veldig fornøyd med nystolen :D
Ja veldig glad i sironaen:)❤️ genialt at den kunne brukes med en gang:)

Vi har akkurat bytta, men lurer på om det egentlig var litt tidlig. Hodet hennes datt nemlig framover når hun sovna og vi kjørte i oppoverbakke.
Er et skikkelig styr å ta det ut da, så orker ikke bytte tilbake enda.
Men vi kjører ikke bil hver dag, kan fort gå et par uker mellom.
Eventuelt får vi bruke babysetet på andre siden:)

Passer hun stolen enda?:o vi byttet for lenge siden men det var fordi vi kjøpte sirona på tilbud:p så byttet bare med en gang da:)
Ja hun passer den enda, men er vel på tide å bytte, før det ser ut som vi har brukt makt for å få henne nedi;)

Vi har izi go men hun må snart overta storesøster sitt,storesøster mangler en kg på å bytte sete.Kan ikke ha to be safe monster seter i bilen på engang:confused:

Nettopp innstallert og prøvd ut Cybex Sirona... er fantastisk fornøyd!! Eneste ulempen er at den bare går opp til 18 kg. Men tror den skal vare en stund fremover iallfall... :) håper det :) Den har jo fått kjempebra score og setet kan roteres slik at setet er vendt ut døra. Helt genialt når man skal sette babyen inn i stolen.

• Liker
Reactions: EJ
Nettopp innstallert og prøvd ut Cybex Sirona... er fantastisk fornøyd!! Eneste ulempen er at den bare går opp til 18 kg. Men tror den skal vare en stund fremover iallfall... :) håper det :) Den har jo fått kjempebra score og setet kan roteres slik at setet er vendt ut døra. Helt genialt når man skal sette babyen inn i stolen.
De aller fleste går jo til 18 kg, og alle med isofix gjør det.
Kjøpte 0-18 kg vi også, selv om vi vurderte 0-25 kg. Men det var 1000kr dyrere.
Jeg tror ikke hun blir så stor jeg da, jeg var liten av vekst som barn:)
Satser på at hu slekter på mor si;)

De aller fleste går jo til 18 kg, og alle med isofix gjør det.
Kjøpte 0-18 kg vi også, selv om vi vurderte 0-25 kg. Men det var 1000kr dyrere.
Jeg tror ikke hun blir så stor jeg da, jeg var liten av vekst som barn:)
Satser på at hu slekter på mor si;)

Her veier hun vel iallfall 10 kg nå... hvis ikke 11 kg :P Så.... er liksom ikke så langt til 18 kg. Men det går vel kanskje litt i rykk og napp da håper jeg :P Hun er jo lang og stor. Så vi får bare se hvor lenge den varer. Var iallfall ikke noe tvil om hvilken vi ville ha, når den gamle ble ødelagt (beltet ble defekt).

Kjempefornøyd her også:) hun elsker å sitte i den:) sitter mye bedre enn i maxicosien:) hun på butikken sa at de siste kiloene tar lang tid før kommer som regel. Det stopper jo opp etterhvert:p

Kjempefornøyd her også:) hun elsker å sitte i den:) sitter mye bedre enn i maxicosien:) hun på butikken sa at de siste kiloene tar lang tid før kommer som regel. Det stopper jo opp etterhvert:p

Håååper det! Men spørs om hun ikke blir for lang? Men jeg vet ikke hvordan det er med justeringer i den stolen... om man kan fjerne noe puter for eks?

Håååper det! Men spørs om hun ikke blir for lang? Men jeg vet ikke hvordan det er med justeringer i den stolen... om man kan fjerne noe puter for eks?
Nei trodde ikke det. Som regel bli noe for tung og noen for lang:p men den tld den sorg:p

Her har han bare med å holde seg "kort nok" til izi plusen frem til han kan snues :p

Nei trodde ikke det. Som regel bli noe for tung og noen for lang:p men den tld den sorg:p

Nei, så ikke ut som det var mulig. Men stolen er jo stor... så krysser fingrene for at det går greit.

Nei, så ikke ut som det var mulig. Men stolen er jo stor... så krysser fingrene for at det går greit.
Vokser hun ut av den, så vokser hun ut av den. Da får du kjøpe ny stol da :)

Back
Topp