MammaTilNurket
Februar 14 :)
Her liker nurket best kjøttkaker med søtpotet og lasagne fra Nestle, og wok med nudler og skinke fra Hipp
hjemmelaget er det verste han får, kommer rett ut igjen... Grøt går greit, men ikke noen favoritt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hun er vel ikke blitt seks måneder ennå? Ganske vanlig at de brekker seg i starten da. Jeg har ikke gitt noe middagsglass ennå, lager grønnsaksmos selv. Tenker å tilsette noe kjøtt eller fisk etterhvert når hun spiser en hel porsjon.Ikke helt klar for middagsglass ho her tydeligvis. Ingenting faller i smak; ho skjærer grimaser og brekker seg av alt jeg prøver å gi ho. Men frukt, MME og grøt går ned på høykant da i alle fall, så ho sulter ikke![]()
Nei, seks måneder i morra (shit ass). Men ho vil ikke ha de pureene til 4mnd heller. Det virker som ho har større problemer med smaken enn konsistensen egentligHun er vel ikke blitt seks måneder ennå? Ganske vanlig at de brekker seg i starten da. Jeg har ikke gitt noe middagsglass ennå, lager grønnsaksmos selv. Tenker å tilsette noe kjøtt eller fisk etterhvert når hun spiser en hel porsjon.
Stresser ikke, hun spiser jo to grøtmåltider om dagen.
Jeg synes du bare skal fortsette jeg. De sier jo at noen ting må de smake på 15-30 ganger før de liker detNei, seks måneder i morra (shit ass). Men ho vil ikke ha de pureene til 4mnd heller. Det virker som ho har større problemer med smaken enn konsistensen egentligMen skal jeg bare fortsette å prøve, eller skal jeg vente en uke før jeg prøver igjen..?
Tror ikke vi har alle de typene, har hvertfall ikke sett de.Disse er favoritt er 79 % frukt da. Kjøpte litt Ellas i dag, prøvde den gule. Gikk ned på høykant!
Hvor mye koster den type ellas i Norge?
Vis vedlegget 79732Vis vedlegget 79733
Tror ikke vi har alle de typene, har hvertfall ikke sett de.
De grøtposene har akkurat kommet til Kiwi her vi bor.
Ellas biffgryte og grønnsakssuppe sjekka jeg faktisk prisene på igår, biff koster kr 11.90 og suppe kr 17.90. Synes suppa var latterlig dyr.
Tror ikke det, jeg har kjøpt i matbutikk. Men har sett det på apoteket faktisk.Jaja, her koster de nesten 30kr!
Selges de i Helsekost?
Jeg har gitt henne små brødbiter og andre biter av mat, men det funker dårlig her i gården. Enten spytter hun det ut igjen, eller så bare ligger det på tunga mens hun brekker seg.Ser det er mye snakk om grøt, middagsglass, pureer og uinteressert i mat. Er det noen her inne som lar barnet spise (store) biter selv? Eller er det kun oss?
Min store drøm var å begynne med BLW da hun var 6 mnd, men hun tar ingenting til munnen selv og da er det vanskelig. Hun tar absolutt ikke noe mat (eller andre ting) til munnen selv og vil heller ikke ha når jeg gir.Ser det er mye snakk om grøt, middagsglass, pureer og uinteressert i mat. Er det noen her inne som lar barnet spise (store) biter selv? Eller er det kun oss?
Vi gjør det. Han elsker detSer det er mye snakk om grøt, middagsglass, pureer og uinteressert i mat. Er det noen her inne som lar barnet spise (store) biter selv? Eller er det kun oss?
Her praktiserer vi blw (baby-led weaning, babystyrt mattilvenning) og har gjort det siden 5 mnd. Jeg grøsser ved tanken på blanda middagsmos (ala middagsglass), så syns babyen min er heldig som kan velge i deilige, ferske råvarer hver for segjoda, det er litt grøt, smoothie og slikt av og til, og da mater jeg ham, men i hovedsak er det spise selv som gjelder. Han er altetende (enn så lenge), også er det så gøy å se hva han velger først og liker best ved hvert måltid, at han greier å skille matvarene fra hverandre
![]()