Flytting til utlandet??

Nela

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
Hvis dere skulle flyttet til utlandet, hvor i verden hadde dere endt opp?

Jeg kan begynne...
Jeg elsker Hawaii, og fikk en sånn herlig ro i hele kroppen av å være der. Alt er så laid back, minimalt med kriminalitet, alle er blide og hyggelige, til og med uteliggerene :) og klimaet er jo fantastisk med 26 grader gjennomsnitt gjennom hele året :)

Skulle jeg flyttet til en storby så hadde det blitt New York. The city that never sleeps. Og det er helt sant! Fantastisk by!

Hadde flyttet til England :) Nærmere bestemt London. Har bodd der før, men da jeg fikk første barnet skjønte jeg at Norge var langt mer barnevennlig ;) Fødte der også :p

Norge!

Blir ikke Norge på oss med det første, men videre ut i verden. Har ingen drøm om å flytte noe annet sted enn Norge. Har bodd flere andre steder i verden, og lengter alltid hjem til Norge. Man kan ofte klage mye på Norge, men til syvende og sist er Norge best!

London! Har bodd i England tidligere, elsket det! Men jeg ville ikke starte familie så langt unna min egen.

Sverige? Liker meg best i Norge, så det må bli det landet som ligner mest:)
Ingen som har så gode velferdsordninger som oss.
Så får jeg heller dra på ferie til andre land.
Har forøvrig bodd et skoleår i England. Likte meg veldig godt der.

Norge!

Blir ikke Norge på oss med det første, men videre ut i verden. Har ingen drøm om å flytte noe annet sted enn Norge. Har bodd flere andre steder i verden, og lengter alltid hjem til Norge. Man kan ofte klage mye på Norge, men til syvende og sist er Norge best!

Borte bra, hjemme best :)

Kunne godt hatt et annet klima, pluss at vi nordmenn er gennerelt veldig reserverte.. I utlandet er det ikke problem å bli kjent med/komme i snakk med andre mennesker, men i Norge så blir man nesten sett rart på om man går på bar/restaurant/kino alene..

Jeg ha kunna tenkt meg å bo på island. Grunnen er naturen. Eller kanskje skottland. :)

Har ingen anelse faktisk:o jeg vil være ved mine kjære:p men kanskje england:) elsker england og menneskene er helt fantastiske:)

Jeg har delte meninger om menneskene, hvertfall engelskmennene... Vært på jobb i england, og jobbet med mange engelsk menn her i Norge.. Veldig hyggelige folk, men fysj for noen griser... Heldigvis så representerer de bare en liten del av innbyggerene i england;)

Sverige? Liker meg best i Norge, så det må bli det landet som ligner mest:)
Ingen som har så gode velferdsordninger som oss.
Så får jeg heller dra på ferie til andre land.
Har forøvrig bodd et skoleår i England. Likte meg veldig godt der.

Det har du helt rett i, velferdsorningene er uten tvil de beste i Norge.. Men tok ikke de med i beslutning min jeg. Tenkte meg på klima/opplevelser osv :)

Jeg ha kunna tenkt meg å bo på island. Grunnen er naturen. Eller kanskje skottland. :)

Nydelig natur begge steder:) aldri vært der, men har jo fått sett en del på tv/blader.. Og et stort ønske om å reise til skottland. Elsker også den aksenten de har :)

Jeg har delte meninger om menneskene, hvertfall engelskmennene... Vært på jobb i england, og jobbet med mange engelsk menn her i Norge.. Veldig hyggelige folk, men fysj for noen griser... Heldigvis så representerer de bare en liten del av innbyggerene i england;)
Godt mulig de er noen griser:p nå har jo ikke jeg blitt kjent med noen da, kun vært på ferie:p

Japan :) alltid hatt en drøm om å reise til japan.. Om jeg kunne bodd der aner jeg jo ikke, men hadde vært artig å prøvd ;)

Nydelig natur begge steder:) aldri vært der, men har jo fått sett en del på tv/blader.. Og et stort ønske om å reise til skottland. Elsker også den aksenten de har :)

Har aldri vært der jeg heller. :p
Men har sett masse bilder og video fra begge plassene. :)

Har aldri vært der jeg heller. :p
Men har sett masse bilder og video fra begge plassene. :)
Jeg har også veldig lyst å dra til island. Håper det blir en gang :) skotland er fint, har vært i edinburgh, tok tog dit fra london, så fikk sett mye på veien :)

Island, Skottland, Irland, Wales, Tennessee.... Det er sånn omtrentlig de stedene eg kunne tenkt meg :P

Det har du helt rett i, velferdsorningene er uten tvil de beste i Norge.. Men tok ikke de med i beslutning min jeg. Tenkte meg på klima/opplevelser osv :)
Jeg er veldig glad i vinteren og å stå på ski, så da holder jeg meg fortsatt her. Eventuelt nord i USA eller Canada:) De har jo ganske likt klima som oss.

Back
Topp