Hvor ofte vasker dere gulvet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Jeg har aldri hørt om folk som vasker og støvsuger hver dag før! Utenom moren til en venninne av meg jeg hadde som liten, med støv på hjernen:p Her ser det jo ut som omtrent alle gjør det. Skjønner ikke hvordan det er tid til det eller nødvendig?:)
Ikke sant!
Her må slikt gjøres lørdag eller søndag mens vesla sover. Bruker ikke de dyrebare ettermiddagstimene vi har sammen i hverdagen til husarbeid liksom ;) Vi støvsuger når det ser ruskete ut...eller gjerne 2-3 dager etter det igjen :P

Typisk at slike tråder tiltrekker seg de som vasker hver dag eller flere ganger om dagen :p Jeg kjenner ingen som gjør det, og ser ikke hvorfor det skulle vært nødvendig. Håper ihvertfall de som gjør det ikke bruker vaskemiddel i vannet... Støvsuge gjør jeg derimot ofte, vasker flekker vekk ved behov, og vasker gulv når det ikke virker rent lenger, ca hver til annenhver uke :)

Koster med tørr mobb ofte, men vasker kun en gang i uken eller ved behov.

Sjokket over hvor renslige folk er. ;-) Her er det nok i gjennomsnitt hver 14 dag. Støvsugeren er ofte beredt. ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Støvsuger stue / gang og kjøkken hver dag/ annenhver. Og prøver å vaske gulv en gang i uka. Men går ofte 14 dager :p

Jeg forstår plutselig det forskere sier om å vaske på seg allergier.. :P

Men vasker gulvet sjeldent, går over flekker når de oppstår. Støvsuger 1-2 ganger i uken. Bad og kjøkken vaskes 2 ganger i uken pga bakterier.

Støvsugde og vasket gulv hver dag, da de krabbet. Nå blir det mindre og mindre søl,så vaskes og støvsuges 1 gang hver uke :-)

Husker ikke sist, sikkert 3 uker siden... Men koster hver dag og tørker opp om det blir sølt noe.

Stortsett 2ganger i uken :)

Litt etter behov :p slenger ofte over med en fuktig mopp, 3-4 gnager i uka.. Vask med bøtte blir nok ca hver 14.dag..

Her kommer vaskehjelp 1-2 ganger i mnd og tar ALT, så jeg støvsuger kanskje en gang i uken, unntatt på bad, soverom og tepper, fordi jeg røyter så sinnsykt mye, så der blir det 1-3 ganger i uken. Ellers drar jeg over med en våtmopp om jeg søler eller det blir flekker... Jeg avskyr husarbeid!!

Vasker en gang i uken, og det er fredag. Så viss jeg ikke får gjor det på fredag, blir det som regel ikke vaska før neste fredag :p Men går over med tørrmopp sånn av og til så det ikke er alt for ille ut.

Mange som støvsuger hver dag! Helt overrasket jeg. Mener dere da hele huset?
Her blir det ca en gang i uken med vasking og støvsuging av hele huset. Selvfølgelig alt etter behov og:)
Ikke hele huset hver dag her, men de rommene som brukes. Gangen, vaskerommet, kjøkken og spiseplassen i stua. Tvstua og badet oppe er nok annenhver dag. Bare 1-2 ganger i uken at jeg tar alle krinker og kroker i hele huset.

Ikke hele huset hver dag her, men de rommene som brukes. Gangen, vaskerommet, kjøkken og spiseplassen i stua. Tvstua og badet oppe er nok annenhver dag. Bare 1-2 ganger i uken at jeg tar alle krinker og kroker i hele huset.

"Bare" 1-2 ganger i uken??? :eek:

Det er ikke bare-bare spør du meg :p Her er det bare 1-2 ganger per måned...og da som regel rundt gulvteppene :p ;)

noen må jo kanskje tro at jeg er super uhygienisk og ekkel men det er jeg overhodet ikke.

nå har ikke jeg små barn som kravler og sikler på gulvene lenger, så de vaskes (hold dere fast) et par ganger i ÅRET!!! Da snakker jeg stuegulvet hovedsaklig. Kjøkken og bad vaskes hver fredag, gjestetoalett likeså. Gangen ved behov, kanskje en gang i måneden.

Vi har laminat og det er faktisk ikke behov for noe mer. Ikke griser barna i stuen, og kommer det en flekk vasker jeg den der og da.

Er alle som vasker og støvsuger så ofte i 100% jobb???
Hvordan får dere tid til alt dette og tid sammen med barna?

Her støvsuges det ca en gang annen hver uke og gulvene vaskes kanskje en gang per måned :p Rengjøring blir kun gjort i helgene, i ukedagene prioriteres tid sammen med ungen på ettermiddag mens kveldene går med til oppvask, klesvask og rydding.

Føler ikke vi har det spesielt skittent da :)

Lurer på det samme... eller er vi bare crap på å rengjøre her i huset...

Ellers samme her. Vi har ikke unge enda. Støvsuger hver eller annen hver uke.
Føler ikke vi bor i no svinesti...

Pri 1 er mann og hund. Og ungen når hun kommer ut.

Er vel nå jeg skal nevne at jeg av og til vasker gulv med våtserviett ;-) Med 4 unger og jobb blir det ikke all verden med tid til husarbeid, så da tyr man til enkle løsninger innimellom. Våtservietter er supre når ungene søler syltetøy etc på gulvet. Da er det om og gjøre å få det bort før noen tråkker i det. Tenker alltid at jeg skal vaske "skikkelig" etterpå da, men det blir ikke gjort :-) Super-husmor jeg da!

Back
Topp