Graviditet er skummelt!

Høres slitsomt ut med så mye kvalme! Håper det bedrer seg snart!
Og lykke til med ul og fostervannsprøver etterhvert :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Takk! :) Kjenner jeg er lei allerede, men blir vel bedre når det synker skikkelig inn... Er vanskeligere å få nummer to kjenner jeg,... var lettere med første :p
Kvalmen og trøttheten er til hinder for alt.. og jeg får dårlig samvittighet med tanke på min snart skolegutt...
Slapp jo det med første :p
Ultralyden gikk veldig kjapt, så det virket som at legen var 100% sikker på at alt så helt supert ut, så da stoler jeg på det enn så lenge....
Godt å vite at alt er bra, spesielt når jeg ikke føler så mye for denne graviditeten plutselig...
Hormoner er ikke å spøke med!!!!
 
Takk! :)
Nå er det overstått og nå er endelig alle enige om hvor langt jeg er på vei og planene videre er lagt.
Jeg er i dag 9+1 og har fått time til screening i september, samt blitt henvist til forstervannsprøve innen tre uker.
Det blir spennende dager fremover. :)

Aha..
Det stemmer det, du er på alder med meg du...
Trodde fostervannsprøve kun ble tatt dersom de oppdaget mulig avvik på screeningen, jeg...
Og at screeningen må bli gjort i uke 10-12...
 
Aha..
Det stemmer det, du er på alder med meg du...
Trodde fostervannsprøve kun ble tatt dersom de oppdaget mulig avvik på screeningen, jeg...
Og at screeningen må bli gjort i uke 10-12...

Du har helt rett.. Normalt sett blir det gjort fostervannsprøver for de over 35 tror jeg og om de finner avvik ved screening, men siden jeg har et barn med ryggmargsbrokk fra før, får jeg tilbud om prøven tidligere ( mellom uke 9-13 )
 
Du har helt rett.. Normalt sett blir det gjort fostervannsprøver for de over 35 tror jeg og om de finner avvik ved screening, men siden jeg har et barn med ryggmargsbrokk fra før, får jeg tilbud om prøven tidligere ( mellom uke 9-13 )

Sånn å for stå, hvordan gikk det mad barnet?
(Spør av nysgjerrighet, du må ikke svare om du ikke ønsker)
 
Sånn å for stå, hvordan gikk det mad barnet?
(Spør av nysgjerrighet, du må ikke svare om du ikke ønsker)

Bare spør du! :)
Han har det kjempefint! Bortsett fra at halve livet hans har bestått av sykehus og operasjoner, så er han nå klar til å starte på skolen.
Han leser og skriver og er helt på stadie med alle andre barn på hans alder. Bortsett fra at han er lam fra livet og ned og sitter i rullestol. Han trenger også hjelp til alt som har med toalettbesøk å gjøre, av og påkledning og slike ting, men fra brystet og opp er han 100% normal og som alle andre! :D Gudsjelov! Det kunne vært mye værre, men vi var heldige! :D
Han er sola og hjertet mitt! <3
 
Begynner å bli noe lei av kvalme, oppkast, feber som kommer og går... Men hjertelyden hører jeg på hver dag med doppler. Det slår så fort! :-o over 160 slag i minuttet :/

Men men.. Neste onsdag er det dags for utvidet fosterdiagnostikk (?)
Så nå er det ikke lenge til jeg evnt. kan gå ut med den store nyheten...

Håper bare formen kommer seg snart.. Er 11+3 i dag og er snart ferdig med første trimester, så da håper jeg formen tar seg opp...
Ikke så koselig å ikke orke noe... Kvie seg for å gå ut da man kjenner poser under øynene og føler seg slapp og sliten hele tiden :/

Bah, dagens klage :p

Får bare håpe det kommer noe fantastisk ut av dette <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Begynner å bli noe lei av kvalme, oppkast, feber som kommer og går... Men hjertelyden hører jeg på hver dag med doppler. Det slår så fort! :-o over 160 slag i minuttet :/

Men men.. Neste onsdag er det dags for utvidet fosterdiagnostikk (?)
Så nå er det ikke lenge til jeg evnt. kan gå ut med den store nyheten...

Håper bare formen kommer seg snart.. Er 11+3 i dag og er snart ferdig med første trimester, så da håper jeg formen tar seg opp...
Ikke så koselig å ikke orke noe... Kvie seg for å gå ut da man kjenner poser under øynene og føler seg slapp og sliten hele tiden :/

Bah, dagens klage :p

Får bare håpe det kommer noe fantastisk ut av dette <3


Sent from my iPhone using BV Forum
Krysser fingrene for at alt er i orden så du kan gå ut med den store nyheten!
Vet sønnen din om det? Tenkte han kanskje har merket at du har vært mye dårlig?
Håper formen tar seg opp betraktelig snart♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Krysser fingrene for at alt er i orden så du kan gå ut med den store nyheten!
Vet sønnen din om det? Tenkte han kanskje har merket at du har vært mye dårlig?
Håper formen tar seg opp betraktelig snart♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Blir rart å rope det ut... Har hvisket litt til noen, men vært veldig opptatt av at sønnen min ikke skulle få vite noe enda... Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal si det til han :-o

Han vet det som sagt ikke enda og han lurer litt på når jeg skal bli frisk... Prøver så godt jeg kan å skjule det som skjules kan, men begynner å bli vanskelig nå...
Rart.. Bare en uke til man VET... :-o


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan sier man til en femåring at han skal bli storebror? :-o
Kjenner jeg stresser veldig med det nå... I morgen vil jeg få vite det jeg trenger å vite og er alt bra, skal storebror få vite at han skal bli storebror, men hvordan skal jeg si det? Har jo litt lyst å gjøre det til noe arti for han, men hva? :-/ hmmm..
Noen tips der ute? :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan sier man til en femåring at han skal bli storebror? :-o
Kjenner jeg stresser veldig med det nå... I morgen vil jeg få vite det jeg trenger å vite og er alt bra, skal storebror få vite at han skal bli storebror, men hvordan skal jeg si det? Har jo litt lyst å gjøre det til noe arti for han, men hva? :-/ hmmm..
Noen tips der ute? :/


Sent from my iPhone using BV Forum

Min eldste var 4 når han fikk vite det.
Vi tok han med i leketøysbutikken og kjøpte en babydukke til han og forklarte at snart fikk mamma og pappa og sin egen dukke så han kunne øve seg på babydukken :)
 
Jeg kan ikke tro det!! Tror jeg det? Neeh.. Vet ikke.. Har sett på lille trille i magen en halv time i dag.. De har gjennomgått hver eneste lemme i kroppen til den og sjekket alt! De så ikke antydninger til noe galt og heller ingenting som skulle gi mistanke om noe heller, så det ble ingen fostervannsprøve :) like greit kanskje?

Men... De sa jo det med Isak også.. Etter å ha sett på han i ti minutter og ikke en halv time da men... Vet ikke..
Skal jeg tørre å tro denne gangen? Hmmm.. Garantier kan jo ingen gi, men tviler på at stress og uro hjelper så fryktelig mye :s

Kjenner meg ikke heeelt klar for å fortelle det til storebror enda alikevel... Hmmm....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kan ikke tro det!! Tror jeg det? Neeh.. Vet ikke.. Har sett på lille trille i magen en halv time i dag.. De har gjennomgått hver eneste lemme i kroppen til den og sjekket alt! De så ikke antydninger til noe galt og heller ingenting som skulle gi mistanke om noe heller, så det ble ingen fostervannsprøve :) like greit kanskje?

Men... De sa jo det med Isak også.. Etter å ha sett på han i ti minutter og ikke en halv time da men... Vet ikke..
Skal jeg tørre å tro denne gangen? Hmmm.. Garantier kan jo ingen gi, men tviler på at stress og uro hjelper så fryktelig mye :s

Kjenner meg ikke heeelt klar for å fortelle det til storebror enda alikevel... Hmmm....


Sent from my iPhone using BV Forum

Det går nok bra skal du se :)
Jeg er helt forbauset over hvor mye mer de kan finne ut nå, kontra sist jeg gikk gravid :)
 
Det går nok bra skal du se :)
Jeg er helt forbauset over hvor mye mer de kan finne ut nå, kontra sist jeg gikk gravid :)


Ja, de har blitt flinkere. Heldigvis har vi fritt sykehusvalg, så jeg fikk jo de som er ledende på fosterdiagnotistikk her i norge ihvertfall til å se på fosteret. Ganske betryggende å vite at man har de tiljengelig om man har behov for mer bekreftelse senere :))


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da vet storebror om lille baby og han kunne ikke blitt mer stolt! Godt å se at han gleder seg! :)

En annen ting: doppler er skumle saker!
Har hørt jevnlig på hjertelyden siden uke ni. Jeg er noen få dager unna uke 16 nå.
I går hadde jeg en ekkel opplevelse da jeg kunne høre hjertet slå saktere og saktere til det nesten stoppet helt opp for så å rase opp i takt igjen.
Jeg var sikker på at jeg skulle vitne min lille spires siste hjerteslag..
Kom meg til legevakta hvor de fikk utslag på urinprøven. Så var ikke urinveisinfeksjonen helt over enda.... Hadde en for to uker siden, så nå er vi i gang igjen.

Men det ligger i bakhode hele tiden.. Lyden av hjerteslagene som bare forsvant...
Ligger å hører på hjertet nå.. 154 slag i minuttet, litt lavere enn tidligere, men jevn rytme... Føles litt bedre i dag....

Men jah... Man blir bekymret og føler seg rimelig hjelpeløs....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ultralyden er overstått, blir en liten bror. :)
Fikk streng beskjed om å legg bort dopplern, så den er pakket bort og taes nok ikke mer i bruk fremover.
Lillebror sparker hver dag, så det får bli tegnene på at alt er ok fremover.
Da skal jeg ikke ha noen fler kontroller før i november.. :O Syns det er litt lenge, men tiden raser jo avgårde... er halvveis om en uke allerede, så dette gikk ganske mye bedre enn jeg trodde det skulle... :O

Er litt gla dette er siste gangen.. slitsomt når forhold ikke tåler svangerskap og man hele tiden går i uvissthet om man skal bli alene med to eller ikke..

Kjenner ikke så mye glede over dette lenger,..
 
Ultralyden er overstått, blir en liten bror. :)
Fikk streng beskjed om å legg bort dopplern, så den er pakket bort og taes nok ikke mer i bruk fremover.
Lillebror sparker hver dag, så det får bli tegnene på at alt er ok fremover.
Da skal jeg ikke ha noen fler kontroller før i november.. :O Syns det er litt lenge, men tiden raser jo avgårde... er halvveis om en uke allerede, så dette gikk ganske mye bedre enn jeg trodde det skulle... :O

Er litt gla dette er siste gangen.. slitsomt når forhold ikke tåler svangerskap og man hele tiden går i uvissthet om man skal bli alene med to eller ikke..

Kjenner ikke så mye glede over dette lenger,..
Hvorfor skulle du legge bort doppler?
 
Ultralyden er overstått, blir en liten bror. :)
Fikk streng beskjed om å legg bort dopplern, så den er pakket bort og taes nok ikke mer i bruk fremover.
Lillebror sparker hver dag, så det får bli tegnene på at alt er ok fremover.
Da skal jeg ikke ha noen fler kontroller før i november.. :O Syns det er litt lenge, men tiden raser jo avgårde... er halvveis om en uke allerede, så dette gikk ganske mye bedre enn jeg trodde det skulle... :O

Er litt gla dette er siste gangen.. slitsomt når forhold ikke tåler svangerskap og man hele tiden går i uvissthet om man skal bli alene med to eller ikke..

Kjenner ikke så mye glede over dette lenger,..
Man går igjennom mange følelser i svangerskapet. Ikke hver dag er like rosenrødt. Håper forholdet ditt er bedre nå:Heartpink
 
Man går igjennom mange følelser i svangerskapet. Ikke hver dag er like rosenrødt. Håper forholdet ditt er bedre nå:Heartpink

Forholdet holdt desverre ikke, men jeg fortviler ikke.. Jeg har klart en med ekstra behov alene, så da skal jeg vel klare en frisk liten skatt alene også :)
Har det mye bedre uten krangel og stress og storebror tok bruddet veldig fint. Men selvfølgelig synd at det skulle bli slik..
 
22 uker, over halvveis, 3 kilo tyngre og magen har poppet ut... Når jeg legger meg på sofaen danser magen.. Eller lillegutt sparker og snur seg.... Rart å kunne se det og kjenne det så utrolig godt så tidlig... Helt annerledes fra første svangerskap.
Kynnere hele tiden, stramt....
Men.. Bare noen få måneder med stress igjen nå, så er det bare kos i lang tid fremover.... Håper jeg :p
 
Back
Topp