Desperaaaaat

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Å nå er jeg desperat.!!!! Baby vil ikke fakke til ro og sovne. Jeg må vugge på vuggen konstant. Stopper jeg begynner hun å klynkrvog til slutt våkne. Dette er så frustrerende at jeg tror jeg blir gal! Håper ikke dette vedvarer for jeg trenger sårt søvn:(

Har du det sånn hver natt? Prøvd manuellterapeut? Har hørt det kan hjelpe. Står og bysser selv i skrivende stund. Skal ringe manuellterapeut i morgen selv om det ikke er slik hver natt.

Har du det sånn hver natt? Prøvd manuellterapeut? Har hørt det kan hjelpe. Står og bysser selv i skrivende stund. Skal ringe manuellterapeut i morgen selv om det ikke er slik hver natt.
Har vært sånn i to netter, men hun sliter fælt med å falle i søvn. Dette gjelder også etter hver nattamming. På dagtid klarer hun ikke å sove uten at jeg enten bysser eller triller henne i vogn.

Stakkars deg :( her har jenta min, fem uker, megamye luft i magen....hun sovner med hodet oppå magen min...er slitsomt på natta når hun ikke får sovnet nesten..

Har det ganske likt, virker til at lillegutt sliter veldig mye med luft i magen og er blitt veldig klengete. De første ukene sov han så fint i sengen sin om natten 5 timer om gangen, spiste og så 5 timer til. Da han ble 4 uker begynte dette. Har bestilt time hos manuellterapeut ettersom fødselen var lang og han ble tatt med vakum.

Legg en pute og tykt pledd på komfyren og babyen oppå, og ta på vifta på full guffe. Lover deg at du mest sannsynlig får suksess med det.

Evt. søk opp womb sound på youtube og skru opp lyden på dataen og plasser den ved siden av babyen mens du bysser den, og når den sovner så kan du sikkert slutte å bysse hvis lyden fremdeles er på.

Er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Nå er time hos fysioterapeut bestilt så får jeg sjekket om det kan være låsninger av noen slag.

Er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. Nå er time hos fysioterapeut bestilt så får jeg sjekket om det kan være låsninger av noen slag.

Spent på å høre om du merker forskjell etter fysio.time! Mulig vi også bør vurdere det etterhvert om vi ikke merker noen endringer..

Har det ganske likt, virker til at lillegutt sliter veldig mye med luft i magen og er blitt veldig klengete. De første ukene sov han så fint i sengen sin om natten 5 timer om gangen, spiste og så 5 timer til. Da han ble 4 uker begynte dette. Har bestilt time hos manuellterapeut ettersom fødselen var lang og han ble tatt med vakum.

Legg en pute og tykt pledd på komfyren og babyen oppå, og ta på vifta på full guffe. Lover deg at du mest sannsynlig får suksess med det.

Evt. søk opp womb sound på youtube og skru opp lyden på dataen og plasser den ved siden av babyen mens du bysser den, og når den sovner så kan du sikkert slutte å bysse hvis lyden fremdeles er på.
Sliter du også på natta? Her sov hun også 4-5 timer av gangen før, men det kan jeg se langt etter nå. Hva gjør du på natta for å få han til å sove?

Langt ifra sikkert at det hjelper for dere...men når jeg skal roe min baby setter jeg på sangen engler i snøen av Jonas fjeld og det er helt utrolig for babyen roer seg og sovner helt av seg selv. Prøv,kanskje den virker søvndyssende på deres babyer også☺ ellers funker baby sleep appen med womb sound. Eller ta med på badet og slå på vaskemaskina

Sliter du også på natta? Her sov hun også 4-5 timer av gangen før, men det kan jeg se langt etter nå. Hva gjør du på natta for å få han til å sove?

Jepp, blitt til at jeg gruer meg til hver natt :( På natta er det som sagt litt av hvert, både youtube og kjøkkenvifta som må til for å få han til å sovne. Men problemet med min baby er at han bare vil sove oppå meg :/ Han var ikke sånn før. Så jeg må ligge på ryggen de timene om natten han faktisk sover....og det er vondt for ryggen altså, blir liksom ikke kvalitetssøvn med han oppå brystet. Han ligger liksom på ryggen sin oppå brystet mitt. Men heldigvis for meg så sover han kjempetungt om dagen alene og må ikke bysses eller noe....det er akkurat som om han har natten sin på dagtid. Da spiser han hver 5. time. Rytmen har blitt snudd om. Prøver å sove når jeg kan på dagen, men er litt vanskelig med en toåring i hus også :/

Prøvd å legge t-skjorta di under han i senga hans? Funker noen ganger her..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, blitt til at jeg gruer meg til hver natt :( På natta er det som sagt litt av hvert, både youtube og kjøkkenvifta som må til for å få han til å sovne. Men problemet med min baby er at han bare vil sove oppå meg :/ Han var ikke sånn før. Så jeg må ligge på ryggen de timene om natten han faktisk sover....og det er vondt for ryggen altså, blir liksom ikke kvalitetssøvn med han oppå brystet. Han ligger liksom på ryggen sin oppå brystet mitt. Men heldigvis for meg så sover han kjempetungt om dagen alene og må ikke bysses eller noe....det er akkurat som om han har natten sin på dagtid. Da spiser han hver 5. time. Rytmen har blitt snudd om. Prøver å sove når jeg kan på dagen, men er litt vanskelig med en toåring i hus også :/
Er det ikke fordi han liker å ligge på magen da? Her ville nr.2 bare sove når hun lå på magen om natta. Og shame on me, smekk på fingrene osv, så fikk hun lov til det! :O Ungen sov, og det gjorde jeg å. Selv om jeg våknet mange ganger for å sjekke hun :)

du må vekke han på dagtid, hver 3dje time, for å snu døgnet tilbake. Ha på masse lys på dagtid og hold han våken litt så han ikke bare sover. Eneste måten å få natta riktig på :) en bra rytme er spise, våken en liten stund, også sove igjen. Vekk når det er gått 3 timer siden sist mating.

Tror forresten det er ganske vanlig å ha noen rolige første uker, mens de rundt 4 uker blir litt mer krevende, og sier mer i fra dersom noe plager dem f eks :) i tillegg skjer det veldig mye utvikling i hjernen på dette tidspunktet, kan gjøre den urolige. Lillemann min sover fremdeles på natta men er veldig mye sutring i morgentimene og pupp hele tiden. Han har fått en god rutine med sove, spise, våken ca 20 min, som går i 3-timers intervaller, men problemet mitt er at dette kun fungerer de dagene vi er hjemme. Går vi ut (og det må vi nesten hver dag for å hente storebror) så blir alt helt feil og han klarer ikke finne roen. Da kan han faktisk la vær å sove nesten en hel dag :-O bare sånn 10 min her og 10 min der... Sovner aldri i vogn eller bilsete eller hjemme hos andre. Kun hjemme.

Har du vært hos manuellterapaut? Spent på erfaringer her. Selv har jeg bestilt time så får vi se:)

Har du vært hos manuellterapaut? Spent på erfaringer her. Selv har jeg bestilt time så får vi se:)

Prøvde å bestille time før helga, men han hadde fri denne uka. Har sendt Mail og ringer på mandag hvis jeg ikke hører noe til lunsj. ;) Men har hørt mye bra! Mange som er fornøyde. :)

Prøvde å bestille time før helga, men han hadde fri denne uka. Har sendt Mail og ringer på mandag hvis jeg ikke hører noe til lunsj. ;) Men har hørt mye bra! Mange som er fornøyde. :)

Er det Ole Marius Lund du skal til? Ringte kontoret hans selv for par dager siden, var på ferie denne uka, men booka time likevel. Han er fullbooka hele neste uke, fikk time mandag 29.09.

Er det Ole Marius Lund du skal til? Ringte kontoret hans selv for par dager siden, var på ferie denne uka, men booka time likevel. Han er fullbooka hele neste uke, fikk time mandag 29.09.

Ja. Han jeg snakket med sa at han ikke kunne sette opp time på hans timeplan og ba meg ringe igjen på mandag. Han er visst fryktelig populær. ;) Reiser et stykke for å gå til han. :P

Så rart. Jeg snakket med en kvinne og spurte om hun bare kunne booke tid for mg hos han....det var da jeg fikk til svar at han var fullbooket hele neste uke, mn fikk time tidlig mandagen uka etter. Ja, han er veldig populær. Folk reiser land og strand for å komme til han. Er heldig og bor ca. 10 min kjøretur fra klinikken selv.

Håper bare han kan gjøre noe som kan hjelpe mot lufta i magen t gutten min. Er nesten sånn jeg teller dager til timen, men er redd for å bli skuffa xsmile8

Så rart. Jeg snakket med en kvinne og spurte om hun bare kunne booke tid for mg hos han....det var da jeg fikk til svar at han var fullbooket hele neste uke, mn fikk time tidlig mandagen uka etter. Ja, han er veldig populær. Folk reiser land og strand for å komme til han. Er heldig og bor ca. 10 min kjøretur fra klinikken selv.

Håper bare han kan gjøre noe som kan hjelpe mot lufta i magen t gutten min. Er nesten sånn jeg teller dager til timen, men er redd for å bli skuffa xsmile8

Synd han er så populær og dermed fullbooket. Haha. :P Jaja. Jeg får holde ut. Håper jeg kan få time samme dag som deg eller tirsdagen... Jenta mi sliter også med luft i magen. Håpte liksom han kunne hjelpe.
I mellomtiden fikk jeg tips om Minifom dråper som skal gis babyen før hvert måltid. Så nå tester vi det noen dager. Er ikke kjekt å høre på skrikene hennes når det kommer en knip. :( Hun kan ligge helt rolig og kose seg. Plutselig skriker hun til. :( Gjør vondt i mammahjertet! ❤️

Synd han er så populær og dermed fullbooket. Haha. :p Jaja. Jeg får holde ut. Håper jeg kan få time samme dag som deg eller tirsdagen... Jenta mi sliter også med luft i magen. Håpte liksom han kunne hjelpe.
I mellomtiden fikk jeg tips om Minifom dråper som skal gis babyen før hvert måltid. Så nå tester vi det noen dager. Er ikke kjekt å høre på skrikene hennes når det kommer en knip. :( Hun kan ligge helt rolig og kose seg. Plutselig skriker hun til. :( Gjør vondt i mammahjertet! ❤️

Vi har brukt minifom i en uke nå. Synes faktisk det hjelper endel. Det får ikke vekk luften, men gjør at luften samles og lettere forsvinner ut i form av fis og rap. Dette har letta på trykket og gjort gutten mindre urolig. Håper Ole Marius sin behandling også hjelper. Ellers er jeg interessert i å finne ut om han har låsninger generelt for sikkerhets skyld pga. lang fødsel og vakumforløsning.

Virker som om vi har det veldig likt!

Back
Topp