Desperaaaaat

Vi har brukt minifom i en uke nå. Synes faktisk det hjelper endel. Det får ikke vekk luften, men gjør at luften samles og lettere forsvinner ut i form av fis og rap. Dette har letta på trykket og gjort gutten mindre urolig. Håper Ole Marius sin behandling også hjelper. Ellers er jeg interessert i å finne ut om han har låsninger generelt for sikkerhets skyld pga. lang fødsel og vakumforløsning.

Virker som om vi har det veldig likt!

Ja, mye likt. ;) Jeg tenkte også å sjekke litt for sikkerhetsskyld. Er så mange babyer med låsninger. Dumt hvis det ikke blir sjekket ut liksom.

Har det ganske likt, virker til at lillegutt sliter veldig mye med luft i magen og er blitt veldig klengete. De første ukene sov han så fint i sengen sin om natten 5 timer om gangen, spiste og så 5 timer til. Da han ble 4 uker begynte dette. Har bestilt time hos manuellterapeut ettersom fødselen var lang og han ble tatt med vakum.

Legg en pute og tykt pledd på komfyren og babyen oppå, og ta på vifta på full guffe. Lover deg at du mest sannsynlig får suksess med det.

Evt. søk opp womb sound på youtube og skru opp lyden på dataen og plasser den ved siden av babyen mens du bysser den, og når den sovner så kan du sikkert slutte å bysse hvis lyden fremdeles er på.
Haha :p jeg spilte av womb sound for mini å han hadde det motsatt effekt på:p haha snakke meg om å bli helt våken:p

du må vekke han på dagtid, hver 3dje time, for å snu døgnet tilbake. Ha på masse lys på dagtid og hold han våken litt så han ikke bare sover. Eneste måten å få natta riktig på :) en bra rytme er spise, våken en liten stund, også sove igjen. Vekk når det er gått 3 timer siden sist mating.

Tror forresten det er ganske vanlig å ha noen rolige første uker, mens de rundt 4 uker blir litt mer krevende, og sier mer i fra dersom noe plager dem f eks :) i tillegg skjer det veldig mye utvikling i hjernen på dette tidspunktet, kan gjøre den urolige. Lillemann min sover fremdeles på natta men er veldig mye sutring i morgentimene og pupp hele tiden. Han har fått en god rutine med sove, spise, våken ca 20 min, som går i 3-timers intervaller, men problemet mitt er at dette kun fungerer de dagene vi er hjemme. Går vi ut (og det må vi nesten hver dag for å hente storebror) så blir alt helt feil og han klarer ikke finne roen. Da kan han faktisk la vær å sove nesten en hel dag :-O bare sånn 10 min her og 10 min der... Sovner aldri i vogn eller bilsete eller hjemme hos andre. Kun hjemme.
Sliter litt med det samme som deg. Bare min sover veldig godt i bil og vogn. Men e vi på besøk hos folk, og hun ikkje for sove ute. Da e hun våken hele tiden. Veldig frustrerende. Men heldigvis e natte søvnen bra her, morgen og ettermiddag sover hun å godt. Men på kvelden e hun lett våken 4-6 timer. Og skal bare ligge på puppen og kose og kose. Blir sur når det kommer mye melk ut. Hun vil ikkje bruke smokk, noe som e veldig frustrerende til tider.

Ja, mye likt. ;) Jeg tenkte også å sjekke litt for sikkerhetsskyld. Er så mange babyer med låsninger. Dumt hvis det ikke blir sjekket ut liksom.

Fått tid hos O.M.? Var hos han i dag, utrolig proff og hyggelig mann. Bøya og tøya gutten min og sa at han var smidig som en katt, ingen låsninger eller spenninger. Ble ingen videre behandlingsplan. Det var godt å vite og glad jeg fikk det sjekket, det er jo gratis og betryggende.

Vi ble totalt kvitt luftsmertene noen dager før timen hos han. Har en helt ny baby og vi har helt ny hverdag, frelst! Skal skrive egen tråd om det :)

Fått tid hos O.M.? Var hos han i dag, utrolig proff og hyggelig mann. Bøya og tøya gutten min og sa at han var smidig som en katt, ingen låsninger eller spenninger. Ble ingen videre behandlingsplan. Det var godt å vite og glad jeg fikk det sjekket, det er jo gratis og betryggende.

Vi ble totalt kvitt luftsmertene noen dager før timen hos han. Har en helt ny baby og vi har helt ny hverdag, frelst! Skal skrive egen tråd om det :)

Så bra!!! :D Godt at gutten din har blitt kvitt plagene. :) Og sikkert betryggende å vite at han ikke har låsninger.
Vi skal dit senere i dag, faktisk. :) Håper vi får samme beskjed. Hun er noe roligere nå men kaver litt på kvelden fortsatt.

Oppdatering:
Hun hadde visst en låsning i ryggen og en liten knute i nakken. Skal tilbake neste uke, men han tror ikke det trengs mye oppfølging, heldigvis. :)
Rett etter han ga henne tilbake til meg, laga hun DEN pakken til meg. Hehe. Kanskje det hjalp det han gjorde. ;)

Last edited:
Så bra!!! :D Godt at gutten din har blitt kvitt plagene. :) Og sikkert betryggende å vite at han ikke har låsninger.
Vi skal dit senere i dag, faktisk. :) Håper vi får samme beskjed. Hun er noe roligere nå men kaver litt på kvelden fortsatt.

Oppdatering:
Hun hadde visst en låsning i ryggen og en liten knute i nakken. Skal tilbake neste uke, men han tror ikke det trengs mye oppfølging, heldigvis. :)
Rett etter han ga henne tilbake til meg, laga hun DEN pakken til meg. Hehe. Kanskje det hjalp det han gjorde. ;)

Å så bra at dere fant utav det og får fiksa det nå :) Supert! Håper det hjelper på magen. Godt mulig "pakken" er et resultat av behandlingen ;) Lykke til videre med behandlingen, håper du blir fornøyd. Gi gjerne beskjed til meg på PM hva resultatet blir. Er interessert i om det funker, lenge lurt på det.

Å nå er jeg desperat.!!!! Baby vil ikke fakke til ro og sovne. Jeg må vugge på vuggen konstant. Stopper jeg begynner hun å klynkrvog til slutt våkne. Dette er så frustrerende at jeg tror jeg blir gal! Håper ikke dette vedvarer for jeg trenger sårt søvn:(

Har det helt likt om det er en trøst :-(

Back
Topp