Færre spark..

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Er nå 21 uker på vei, og har siden uke 18 eller noe kjent tydelige spark flere ganger om dagen. Men nå blir sparkene færre og færre. Fortsatt like kraftige, men kommer mye sjeldnere. Tenkte at det kanskje er fordi babyen begynner å få søvnmønster, og kanskje liker å sove med beina mot ryggen, eller fordi jeg jobber mer nå enn jeg gjorde så jeg er mye mer i bevegelse nå, og det kan jo og bety at babyen sover mer. Men synes det er litt ekkelt, og lurer på om jeg burde kontakte lege, eller om dere tror det ikke er noe..

Her er det ekstremt opp og ned hvor aktiv hu er:) her om dagen var hu plagsomt aktiv, og nå kjenner jeg kanskje par spark om dagen:) så er veldig opp og ned .. er nok fordi de har fått søvnrytme nå!:)

Merkbar forskjell her og, er nok søvnrytmen som gjør det. Når mamsen skal sove derimot, da er det alltid fest i magen:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Merkbar forskjell her og, er nok søvnrytmen som gjør det. Når mamsen skal sove derimot, da er det alltid fest i magen:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hehe,kjenner igjen den:)

❤️️Termin 6.januar❤️

Jeg opplevde det samme rundt da og spurte jm. Hun sa at det var helt vanlig fordi mini har så mye plass til å snu og vende på seg at den kan være like aktiv, men sparke steder man ikke merket det. Sa at på sykehuset sjekket de ikke før man nærmet seg uke 24. Men man kan jo kontakte jm og spør om å høre hjertelyd, så kan du høre med henne også, så slipper du å bekymre deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil bare legge til noe :)

Her har jeg fått høre av JM at fra uke 24 skal man kunne kjenne bevegelser daglig. Alt før er pluss :)

Her har lillebror dager hvor han er ekstrem aktiv, gjerne når han ikke skal, som når jeg er på skolen og trenger å konsentrere meg litt :P Og dager der han sover mye. Spesielt i helgen som var. Lite med bevegelser da :) Men fikk igjen på mandag :P

Og så vil jeg så gjerne si at, er du bekymret så ringer du legen eller JM din med en gang. Har opplevd og sett at jo mer man bekymrer seg jo mindre bevegelser kjenner man. Og som regel ligger lille og sparker innover :)

Har du kjent noe/mye etter dette innlegget? Godt du er litt beroliget nå :) og det var heller ikke meningen å jage deg opp igjen om jeg gjorde det :)

Vil bare legge til noe :)

Her har jeg fått høre av JM at fra uke 24 skal man kunne kjenne bevegelser daglig. Alt før er pluss :)

Her har lillebror dager hvor han er ekstrem aktiv, gjerne når han ikke skal, som når jeg er på skolen og trenger å konsentrere meg litt :P Og dager der han sover mye. Spesielt i helgen som var. Lite med bevegelser da :) Men fikk igjen på mandag :P

Og så vil jeg så gjerne si at, er du bekymret så ringer du legen eller JM din med en gang. Har opplevd og sett at jo mer man bekymrer seg jo mindre bevegelser kjenner man. Og som regel ligger lille og sparker innover :)

Har du kjent noe/mye etter dette innlegget? Godt du er litt beroliget nå :) og det var heller ikke meningen å jage deg opp igjen om jeg gjorde det :)

I går når jeg skulle sove hadde hun full fest, så det hjalp litt på :) men hvis jeg blir bekymret igjen skal jeg ringe jm :) takk for svar! :D

I morgen er jeg 21 uker. Har kjent liv siden jeg var ca 16 uker. Jeg kjenner bevegelsene mye sterkere nå, men det varierer hvor mye jeg kjenner fra dag til dag. Noen dager er det full fres, mens andre dager er det nokså stille. Ble også bekymret her om dagen, men det er vel normalt med tanke på plassen de fortsatt har :-)

I går når jeg skulle sove hadde hun full fest, så det hjalp litt på :) men hvis jeg blir bekymret igjen skal jeg ringe jm :) takk for svar! :D

Så bra :D

Gjør det :) Greit å få noen som vet litt mer om dette enn oss ;) Helt greit å be om råd og tips :)
Kan hjelpe med druesukker eller/og iskald saft :)

Det varierer veldig her også - Både ift kraften på sparkene, og ift hvor aktiv hun er gjennom dagen! Noen dager er hun ganske rolig, og arndre dager spreller hun dagen lang :p:D

Jeg selv har en av de dagene.. har ikke kjent noe fra babyen på 14 timer, noe som er uvanlig for henne..har kjent liv hver 6 t de siste 4 ukene og begynner å bli veldig bekymret...:(

Jeg selv har en av de dagene.. har ikke kjent noe fra babyen på 14 timer, noe som er uvanlig for henne..har kjent liv hver 6 t de siste 4 ukene og begynner å bli veldig bekymret...:(

Prøvd å drikke saft med sukker i/noe søtt og så legge deg ned å kjenne etter? Tips fra jm som ofte funker :)

Prøvd å drikke saft med sukker i/noe søtt og så legge deg ned å kjenne etter? Tips fra jm som ofte funker :)

Prøvde med kaffe og kanelbolle, men ingen respons :(... har ikke tilgang til saft, men kanskje finne noe annet søtt å drikke og prøve d.

Prøvde med kaffe og kanelbolle, men ingen respons :(... har ikke tilgang til saft, men kanskje finne noe annet søtt å drikke og prøve d.

Har aldri hørt om kaffe, men har kjøpt en flaske (sukker)saft kun i tilfelle mini blir rolig en dag ;) drikker det vanligvis ikke, syns det er noe søtt kliss, men heller det enn å bekymre meg :) funker sikkert med noe annet søtt, iste eller lignende :)

Is-te funker! :)
Er ganske glad i det selv, og pleier å bli full balooba i magen når jeg drikker det :)

sukker funker, men en annen ting som funker her er iskalde hender på magen, da er det som om hun vil sparke de vekk haha :D

Frøkna inni magen min reagerer på varmvann når jeg dusjer ;) Her kjenner jeg spark flere ganger om dagen, men det er litt forskjell fra dag til dag hvor mye jeg kjenner :) Kommer vel litt an på hvor mye jeg tenker på det og kjenner etter iløpet av dagen også :)

Tror dette er normalt. Slik hos meg også :-) men burde kontakte sykehus, jordmor eller fastlege om du ikke merker noen ting! En skal jo så og si kjenne liv hver dag om du har gjort det i en to-ukers periode tidligere, det jordmoren sa til oss :-)

Nå er hun plutselig aktiv heeeele dagen, og med ordentlige harde spark alle veier. Så går nok fortsatt bare litt opp og ned :)

Back
Topp