Om du titter innom

Oi, ja da hadde jeg også blitt sinna :-o

Vi har begynt med skrytetavle vi.

Var så mye krangling og kjefting her også, så vi fant ut at vi måtte gjøre noe.

Så tilfeldigvis hadde vi fått ei skrytetavle i en bokpakke noen uker før.

Der er det med smilefjes og surefjes.
"oppgaven" vår er at vi ikke skal være sinna på hverandre, og snakke fint sammen. Dette er en familietavle rett og slett sånn at vi alle har et ansvar, og ikke bare storebror.
Hver kveld oppsummerer vi hvordan dagen har vært.
I disse tre dagene vi har holdt på nå har det bare vært positivt :-)

Det er lov å bli lei seg feks, og man skal kunne si sin mening og være uenig, men man skal være høflig og snakke sammen uten hyl og skrik.

Storebror har blitt en helt annen gutt nå:-)
Vis vedlegget 76931

Vi er forsåvidt skjønt enige om at frøkna ikke skjønner dette helt, og at hun på en måte holdes litt utenfor dette her, men at hun også skal snakkes bra til og være en del av det uten at evt hennes sinne skal føre til rødt fjes.
Det var kjempe lurt til de som er litt eldre :) tar med meg tipset til senere :)

Det var kjempe lurt til de som er litt eldre :) tar med meg tipset til senere :)
Ja det ser ut til å funke:-)

Hender vi må minne på tavla da men ;-)
Vi tenker at så lenge han da klarer å snu om og ikke bli sint så kvalifiserer det til smilefjes ;-)

Håper det gjør at om en stund så der det blitt så vanlig å ikke være sinna at vi kan gradvis slutte med tavla ;-)

Oi, ja da hadde jeg også blitt sinna :-o

Vi har begynt med skrytetavle vi.

Var så mye krangling og kjefting her også, så vi fant ut at vi måtte gjøre noe.

Så tilfeldigvis hadde vi fått ei skrytetavle i en bokpakke noen uker før.

Der er det med smilefjes og surefjes.
"oppgaven" vår er at vi ikke skal være sinna på hverandre, og snakke fint sammen. Dette er en familietavle rett og slett sånn at vi alle har et ansvar, og ikke bare storebror.
Hver kveld oppsummerer vi hvordan dagen har vært.
I disse tre dagene vi har holdt på nå har det bare vært positivt :-)

Det er lov å bli lei seg feks, og man skal kunne si sin mening og være uenig, men man skal være høflig og snakke sammen uten hyl og skrik.

Storebror har blitt en helt annen gutt nå:-)
Vis vedlegget 76931

Vi er forsåvidt skjønt enige om at frøkna ikke skjønner dette helt, og at hun på en måte holdes litt utenfor dette her, men at hun også skal snakkes bra til og være en del av det uten at evt hennes sinne skal føre til rødt fjes.
Vi har noe ala det samme her med smilefjes og surefjes:) men desverre ikke med den effekten dere har hatt...:rolleyes:
Deilig at det funker hos dere!:D
Jeg satser på at det bare er en slags reaksjon på all spenningen som skjer hos han med skole og SFO..
Klarer stort sett å opptre rolig og korrekt, men fysiske slag takler jeg dårlig!:mad:

Vi har noe ala det samme her med smilefjes og surefjes:) men desverre ikke med den effekten dere har hatt...:rolleyes:
Deilig at det funker hos dere!:D
Jeg satser på at det bare er en slags reaksjon på all spenningen som skjer hos han med skole og SFO..
Klarer stort sett å opptre rolig og korrekt, men fysiske slag takler jeg dårlig!:mad:
Ja det har nok med spenningen å gjøre om dagen sikkert.

Og at han er blitt stor gutt og skal hevde seg litt mer ;-)
Går seg nok til :-)

Nei å bli slått kan man ikke bare la gå :-o

Ja det har nok med spenningen å gjøre om dagen sikkert.

Og at han er blitt stor gutt og skal hevde seg litt mer ;-)
Går seg nok til :-)

Nei å bli slått kan man ikke bare la gå :-o
Ja, håper det retter seg snart:)
Han har jo plutselig blitt sååå stor:p kan ikke være med inn i barnehagen lenger heller "mamma, er jo så barnslig å gå inn der...venter i bilen, jeg":p

Back
Topp