spirelitens
Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Får du ikke kontantstøtte?
Helt enig! De som vil gå hjemme kan klare seg uten. Jeg er ikke villig til å betale penger til mødre som ikke vil jobbe.Jeg er for at kontanstøtten blir fjernet, men da må det bli bhgplass til alle som ønsker det først. Å at de som da velger å ha barnet hjemme må betale selv, jeg har aldri skjønt argumentet med at man må få kontstatøtte ellers går det ikke rundt når man selv velger å være hjemme frivillig.
Enig. Er det to opptak i året så er jo problemet løst...Jeg er for at kontanstøtten blir fjernet, men da må det bli bhgplass til alle som ønsker det først. Å at de som da velger å ha barnet hjemme må betale selv, jeg har aldri skjønt argumentet med at man må få kontstatøtte ellers går det ikke rundt når man selv velger å være hjemme frivillig.
Er ikke akkurat et stort utvalg av brukbare dagmammaer?Man velger jo selv å gå hjemme, får man ikke barnehageplass kan man få seg en dagmamma!
Kontantstøtten ødlegger for likestillingen og integreringen.
Jeg er helt enig. Den dagen man har full barnehagedekning er jeg mer enn for at støtten fjernes. Det er et valg hver enkelt familie tar, hvorvidt man vil ha barnet hjemme eller ei, og det valget mener jeg at ikke staten skal måtte bekoste (selv om det selvsagt koster å ha barnehageplasser også).Jeg er for at kontanstøtten blir fjernet, men da må det bli bhgplass til alle som ønsker det først. Å at de som da velger å ha barnet hjemme må betale selv, jeg har aldri skjønt argumentet med at man må få kontstatøtte ellers går det ikke rundt når man selv velger å være hjemme frivillig.
Men hvorfor skal staten betale for dette?Kontantstøtten er da uansett ikke så stor at man kan gjøre seg helt avhengig av den som inntekt, men et fint bidrag er den jo.
Av ulike årsaker er det ikke alltid passende at alle barn skal begynne i barnehage når de er året eller under. Ikke alle har råd til å være hjemme uten noen form for lønn heller. Er det kun de med god råd som skal få være hjemme med barna sine? Handler ikke alltid om å ikke VILLE jobbe. De som vil gå hjemme kan klare seg uten? Kjenner jeg blir litt provosert ;-)
Men hvorfor skal staten betale for dette?
Ingen kan tjene likt. Noen har det bedre mens andre sliter litt mer. Skulle vært strengere krav til kontantstøtta iallefall. Men tror det hjalp litt at de senket den til 23 mnd![]()
Jeg vil gjerne ha en dagmamma til barnet mitt, siden vi ikke fikk bhgplass til sønnen vår som er født 19 dager for sent til opptaket. Men det finnes faktisk svært få dagmammaer. Og da MÅ jeg gå hjemme siden vi har ikke har barnepass. Besteforeldrene jobber fullt.Man velger jo selv å gå hjemme, får man ikke barnehageplass kan man få seg en dagmamma!
Kontantstøtten ødlegger for likestillingen og integreringen.
Jeg reagerte på bruken av ordet "elitemammaer" i mediene her om dagen. Vel, den gjengse nordmann ser ut til å være bidragsyter til at elitemammer blir et ord i vårt språk. Og jeg er absolutt for barnehageplasser og bruk av de, men valgfriheten blir eliminert og overlatt til de rike. Som med alt annet selvfølgelig.
Og for ordens skyld, en barnehageplass koster staten vesentlig mer enn kontantstøtten, så å putte alle inn i barnehagen er en dyrere ordning enn å opprettholde kontantstøtten. I tillegg kan kontantstøtten umulig være en faktor alene for å forhindre integrering. Der må man undersøke og kartlegge flere faktorer. Alt for enkelt å skylde på kontantstøtten.
Jeg reagerte på bruken av ordet "elitemammaer" i mediene her om dagen. Vel, den gjengse nordmann ser ut til å være bidragsyter til at elitemammer blir et ord i vårt språk. Og jeg er absolutt for barnehageplasser og bruk av de, men valgfriheten blir eliminert og overlatt til de rike. Som med alt annet selvfølgelig.
Og for ordens skyld, en barnehageplass koster staten vesentlig mer enn kontantstøtten, så å putte alle inn i barnehagen er en dyrere ordning enn å opprettholde kontantstøtten. I tillegg kan kontantstøtten umulig være en faktor alene for å forhindre integrering. Der må man undersøke og kartlegge flere faktorer. Alt for enkelt å skylde på kontantstøtten.
Jeg vil gjerne ha en dagmamma til barnet mitt, siden vi ikke fikk bhgplass til sønnen vår som er født 19 dager for sent til opptaket. Men det finnes faktisk svært få dagmammaer. Og da MÅ jeg gå hjemme siden vi har ikke har barnepass. Besteforeldrene jobber fullt.
Godt poeng! De argumenteres med for eks dårlig integrering av innvandrere... tror de virkelig at kontantstøtten er den store stygge ulven?? Det er vel heller det at det er så vanskelig å komme inn i arbeidsmarkedet?
Det er helt høl i hue.... Da kommer alle framtidige barn til å bli født i juni juli og august. Og det vil bli mange flere aborter fordi man var så "uheldig" bli gravid utenom de mnd som gjør at man er sikret bhgplass. Ser allerede trenden nå der jeg jobber. Både i fjor og i år er 70% av de nye ungene på småbarn født i de "riktige" mnd. Regjeringens drøm om to opptak i året er ikke gjennomførbart med mindre de kjøper opp tomme plasser, for de fleste bhg har ikke råd til å la plasser med søkere være tomme ett halvt år.